تبیان، دستیار زندگی
نویسنده و کارگردان سریال حضرت یوسف (ع) با ابراز خرسندی از دیدار عوامل این مجموعه تلویزیونی با رهبر معظم انقلاب اسلامی ، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راه همه هنرمندان است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چراغ راه ما است

سلحشور

نویسنده و کارگردان سریال حضرت یوسف (ع) با ابراز خرسندی از دیدار عوامل این مجموعه تلویزیونی با رهبر معظم انقلاب اسلامی ، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راه همه هنرمندان است.

"فرج الله سلحشور" در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش اساسی قصه در نوشتن فیلمنامه و تولید فیلم، اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند که من بارها به هنرمندان تذکر دادم که قصه های خوب نوشته و از روی این قصه ها فیلمنامه بنویسند. اما گوش شنوایی نبوده و تا به امروز به این نصیحت و راهنمایی گوش نکرده اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که قصه ها و فیلمنامه های خوب تا آنجایی که به خاطرشان هست از روی حوادث واقعی ساخته و نوشته شده و حوادث واقعی اسکلت و پیکره داستان ها و فیلم های خوب بوده است.

سلحشور،یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب به هنرمندان نصیحت کردند که به سمت تهیه فیلمنامه از روی حوادث واقعی حرکت کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند که من بارها به هنرمندان تذکر دادم که قصه های خوب نوشته و از روی این قصه ها فیلمنامه بنویسند. اما گوش شنوایی نبوده و تا به امروز به این نصیحت و راهنمایی گوش نکرده اند.

این کارگردان و تهیه کننده خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیانات خود تصریح کردند که هالیوود آلت دست سیاستمداران است و سیاست آنها را پیاده می کند.

سلحشور افزود: ایشان همچنین به نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم هایی به منظور ترویج ارزشهای کشور اشاره داشتند و فرمودند که این گونه فیلمها قطعا مورد استقبال هالیودی ها قرار نخواهد گرفت و جایزه ای هم دریافت نخواهند کرد. البته جایزه های کن، هالیوود و اسکار ارزش نیست، کار مکتبی برای مردم و خدا کردن ارزش است حتی اگر کن و اسکار جایزه ندهند و استقبال نکنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب هنرمندان را به ساخت فیلم هایی در مورد ویژگی ها و ارزش های مکتبی و انقلابی کشور خودمان تشویق کردند.

سلحشور درادامه به درخواست هنرمندان و سازندگان سریال حضرت یوسف(ع) برای ملاقات با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت که این تقاضا روز دوشنبه اجابت شد.

به گفته وی در این دیدار "عزت الله ضرغامی" رییس سازمان صدا و سیما، از ویژگی های سریال، استقبال کشورهای خارجی، شاخصه های مثبت، سرعت فیلمبرداری، صرفه جویی مالی، نظم و برنامه ریزی و فضای مذهبی سخن گفت.

وی اضافه کرد: من نیز در مورد یکسری ارزش ها و عوامل سریال که موجب جذابیت و استقبال مردم شده بود، تفاوت این علت ها با دیگر فیلم ها و سریال ها و برخوردهای مثبت و منفی مطبوعات و مسئولان با این سریال ،صحبت کردم و مقام معظم رهبری رهنمودهایی دادند که برای من بسیار ارزشمند بود.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی