تبیان، دستیار زندگی
ایران، بزرگ‌ترین خریدار برنج هندی طی دو ماه گذشته
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یك روزنامه هندی خبر داد:

ایران، بزرگ‌ترین خریدار برنج هندی طی دو ماه گذشته

ایران با خرید 100 هزار تن برنج باسماتی از هند طی دو ماه گذشته بزرگ‌ترین مشتری برنج هند در این مدت شناخته شد.

برنج هندی

روزنامه هندی بیزینس لاین اعلام کرد ایران طی دو ماه گذشته بزرگترین خریدار برنج از هند بوده است.

بر اساس این گزارش طی این مدت قرارداد فروش 200 تا 250 هزار تن برنج با کشورهای دیگر منعقد شده که 75 تا 100 هزار تن از این رقم را واردکنندگان ایرانی سفارش داده اند.

در حالی تجار ایرانی بزرگترین خریدار برنج از هند محسوب می شوند که همچنان تردیدهایی در مورد سلامت برنج وارداتی هند در ایران وجود دارد.

برخی گزارش ها از وجود غیرمجاز مواد سمی مثل آرسنیک و فلزات سنگین مثل سرب در برنج باسماتی هند خبر می دهند. در عین حال منابع رسمی ایران این موضوع را رد کرده اند.

پس از ایران عربستان با خرید 60تا 70 هزار تن دومین خریدار برنج هندی بوده است. اتحادیه اروپا نیز 50 تا 60 هزار تن برنج هندی در این مدت خریداری کرده است

پس از ایران عربستان با خرید 60تا 70 هزار تن دومین خریدار برنج هندی بوده است. اتحادیه اروپا نیز 50 تا 60 هزار تن برنج هندی در این مدت خریداری کرده است.

هند طی ژانویه تا اوت سال جاری نیز 1.8 میلیون تن برنج به کشورهای مختلف صادر کرده است.

صادرات برنج هند طی ماه های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته است که افزایش خرید از سوی ایران علت این امر عنوان شده است. ایران در سال گذشته 800 تا 900 هزار تن برنج پوسا 1121 خریداری کرد. برخی کارشناسان ایرانی این برنج را از نوع تراریخته می دانند و معتقدند مصرف آن بدون عارضه نیست.

بر اساس این گزارش اگرچه برداشت برنج در ایران طی سال زراعی جاری با افزایش مواجه شده این کشور همچنین قصد دارد 250 تا 300 هزار تن برنج باسماتی از پاکستان وارد کند.

منبع: خبر آنلاین

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور