تبیان، دستیار زندگی
ار جام جم : نمایشگاه عکسی با عنوان « یاد یاران » در دامغان گشایش یافت . در این نمایشگاه 250 عکس و پوستر از 8 سال دفاع مقدس ، آثار شهیدان ونیز نمادهایی از عملیات کربلای 4  به نمایش گذاشته شده است . روزنامه جام جم 6/7/81 د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گشایش نمایشگاه عکس « یاد یاران » در دامغان

سمنان – خبرنگار جام جم : نمایشگاه عکسی با عنوان « یاد یاران » در دامغان گشایش یافت . در این نمایشگاه 250 عکس و پوستر از 8 سال دفاع مقدس ، آثار شهیدان ونیز نمادهایی از عملیات کربلای 4  به نمایش گذاشته شده است .

روزنامه جام جم 6/7/81

دبیر نخستین جشنواره هنرهای آیینی کشور :

ایران دهمین کشور توریستی دنیاست .

گروه فرهنگ و هنر : نخستین جشنواره هنرهای آیینی از12 مهر در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد گشایش می یابد .

علیرضا شاملی ، دبیر نخستین جشنواره هنرهای آیینی کشور با اعلام این مطلب گفت : ایران از نظر جاذبه های گردشگری دهمین کشور دنیا ست اما از نظر جذب سرمایه ا زطریق گردشگری ، در رده صدو چهلم دنیا قرار دارد ،  این جشنواره با هدف آشنایی مردم و گردشگران خارجی با هنرهای آیینی و سنتی ایران و کمک به احیاء و گسترش صنعت گردشگری در کشور برگزار می شود .

وی  افزود : برپایی نمایشگاه بین المللی جهانگردی در مجموعه ورزشی انقلاب ، اجرای کنسرت هنرهای آیینی همراه با موسیقی محلی ، حرکات موزون و رقصهای محلی  گروههایی از آذربایجان ، جنوب خراسان و خوزستان ، از جمله برنامه های این جشنواره است .

شاملی ، حضور یک گروه موسیقی کودک از کودکان 8 تا 12 ساله و اجرای حرکات موزون در طول برپایی جشنواره را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد . به گزارش ایسنا ، او با اشاره به جذابیت های هنرهای آیینی ایران برای خارجی ها گفت : برخی از کشورهای خارجی ، آمادگی خود را برای برگزاری این جشنواره در کشور های خود اعلام کردند که این امر می تواند به ارتقای صنعت گردشگری در کشور کمک کند .

روزنامه جام جم 6/7/81

خانه ای روی آب وسگ کشی

بهترین فیلم های سینمای حقیقت

سومین جشنواره حقیقت عصر دیروز با معرفی برگزیدگان بخش های بلندو کوتاه در یزد پایان یافت .

هیات داوران این جشنواره تندیس نخل آیینی جایزه بهترین فیلم بلند خود را مشترکا به بهمن فرمان آرا و بهرام بیضایی برای فیلم های « خانه ای روی آب » و « سگ کشی » اهدا کرد ، در حالی که بهرام بیضایی ، کارگردان « سگ کشی » تندیس بهترین کارگردانی را هم دریافت کرد .

جایزه ویژه هیات داوران ، شامل تندیس نخل آیینی ، لوح تقدیر وشش سکه بهار آزادی به علیرضا رئیسیان برای کارگردانی فیلم « ایستگاه متروک » اهدا شد .

علی شاه حاتمی نیز جایزه بهترین فیلمنامه را برای فیلم « کولی » گرفت . جمشید هاشم پور برای « قارچ سمی » و لیلا حاتمی برای « ایستگاه متروک » جایزه بهترین بازیگران جشنواره را دریافت کردند وسلمان غمخوار واحسان احد پور نیز برای بازیهایشان در فیلم های « کولی » و « دخیل » دیپلم افتخار گرفتند .

محمد رضا شریفی فیلمبردار فیلم « سفر مردان خاکستری » نیز دیپلم افتخار گرفت . هیات داوران همچنین در بخش مسابقه فیلم های کوتاه تندیس نخل آیینی خود را به علی محمد قاسمی سازنده فیلم « باد سرخ » اهدا کرد . در این بخش مصطفی آل احمد برای فیلم « بچه مگس » وعلی زمانی عصمتی برای فیلم « خاک خوب » دیپلم افتخار گرفتند .

روزنامه همشهری 6/7/81

بهرام بیضایی :هنرمند برای بروز استعدادش نیازمند آزادی است

در عرصه تئاتر و سینما به کمی  آزادی نیاز داریم تا نویسنده ، کارگردان و بازیگر استعداد هنری خود را بروز دهند .

بهرام بیضایی پنجشنبه شب در حاشیه جشنواره فیلم حقیقت در محل تالار فرهنگ یزد با بیان این مطلب افزود : باید بیاموزیم  چگونه سخن بگوییم  ، بی آنکه مشکلی ایجاد کنیم . وی در پاسخ به سوالهای هنرمندان تئاتر و  سینمای یزد مبنی براین که چرا آثارش بر خلاف آثار کیارستمی مخاطب جهانی ندارد ، گفت : من 10 سال است فیلم نساخته ام و دغدغه جهانی شدن نیز ندارم . بیضایی درخصوص یکی از فیلمنامه های خود که ماه گذشته مجوز ساخت گرفته است ، خبر داد : متاسفانه برای ساخت این فیلم محذوراتی دارم که نمی توانم آن را بسازم .

جام جم روزنامه 6/7/81

احمد مسجد جامعی : هنر تئاتر متعلق به اندیشمندان است .

وزیر ارشاد، هنرمندان تئاتر ایران وافغانستان را به اجرای تئاتر مشترک دعوت کرد .

احمد مسجد جامعی، وزیر ارشاد که با جمعی از هنرمندان تئاتر افغانستان دیدار داشت ، افزود : هنرمندان افغانستان تجربه تداوم فعالیت های هنری هنرمندان ایران را در درون خود دارند وتئاتر ایران یکی از حوزه های مهمی است که می تواند مورد توجه هنرمندان تئاتر افغانستان باشد . وی همچنین با تاکید بر حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازسازی مراکز فرهنگی وهنری افغانستان گفت : هنر تئاتر متعلق به اندیشمندان جامعه است واین هنر می تواند محملی برای تبادل اندیشه نخبگان جامعه باشد .

جام جم روزنامه 6/7/81