تبیان، دستیار زندگی
نفیس ترین و جدیدترینها ی کتاب در موضوع غدیر برای درک بیشتر ماجرای غدیر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درباره ی غدیر بیشتر بخوانیم

کتاب "علی علیه السلام جانشین به حقّ پیامبر"

کتاب غدیر

نویسنده

دکتر نادر فضلی

توضیحات

در این كتاب می خوانیم علی علیه السلام جانشین به حقّ پیامبر صلی الله علیه و آله

داستان حضور ولایت علی علیه السلام  در جای جای وصایت نبی صلی الله علیه آله است .

این كتاب از زبان امیر المؤمنین علیه السلام نقل شده است . آن حضرت داستان هایی را از صدر اسلام ، همچون بعثت پیامبر صلی الله علیه وآله چگونگی ایمان آوردن خود ایشان به اسلام ، حیله های یهودیان و منافقان برای بر هم زدن وحدت مسلمین ، داستان سدّالابواب و.... بیان می كنند و همچنین وقایعی را از جریان غدیر و دوران تلخ بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله تشریح می فرمایند. بخش آخر كتاب نیز به طور مفصّل حدیث منزلت را مورد بحث و بررسی قرار داده است.


موعود غدیر

کتاب غدیر

نویسنده

اصغر صادقی

ناشر

آفاق

توضیحات

بخش اول این كتاب راجع به سندیت خطبه ی غدیر در منابع مختلف شیعه و سنی و ذكر تعداد این منابع پرداخته است. فرازهای مختلف خطابه را مورد بررسی قرار داده و در مورد بار توحیدی فراز اول ، نازل شدن آیه ی تبلیغ ،

معرفی امام علی علیه السلام  و... توضیح داده است.  در این نوشته، به توضیح حدیث ثقلین نیز پرداخته شده و آن را در زمان ما اثبات می كند و نتیجه می گیرد كه باید همراه ثقل اكبر ( قرآن ) ثقل اصغر نیز قرار بگیرد

كه در زمان ما حضرت مهدی علیه السلام می باشد. در بخش های بعدی به بررسی واژه ی نور در آیات و روایات پرداخته و سپس با تبیین سیمای حضرت مهدی ارواحنا فداه در خطبه غدیر و با استفاده از فرمایش رسول خدا صلی الله علیه وآله باز ستاننده حقوق ائمه علیهم السلام معرفی می نماید خلاصه آن كه پیامبر صلی الله علیه و آله در روز غدیر ، مبعوث غدیر را معرفی و با نوید به موعود غدیر اوضاع زمان ظهور را تشریح فرموده اند.


برکه ای بر فلک نازد

کتاب غدیر

نویسنده

یحیی مقدسان

توضیحات

در این کتاب داستان غدیر از ابتدا تا انتها در ده بخش ـ که از کتاب اسرار غدیر برگرفته است ـبه صورت ادبیات داستانی بازگو شده است.


همیشه درخشان

کتاب غدیر

نویسنده

سید خلیل سیدزاده

ناشر

عهد

توضیحات

این کتاب حاوی 18 مقاله مستقل در مورد واقعه غدیر است.این مقالات با وجود مستقل بودن، ارتباط موضوعی و مفهومی با هم دارند. مقالات به یاد واقعه غدیر نگاشته شده است.3 مقاله اول این کتاب، شرح واقعه غدیر و 15 مقاله دیگر گفتگوی غدیر و کعبه می باشد و این مهم ترین نکته کتاب می باشد که به زبانی ادبی و در قالب مناظره در آمده است.

در جریان این گفتگو و مناظره سخن به این جا می رسد که وارث اصلی غدیر،حضرت مهدی علیه السلام می باشند که با ظهورشان از مظلومیت غدیر خواهند کاست.


نسیم غدیر

کتاب غدیر

نویسنده

حسین اثنا عشری

ناشر

منیر

توضیحات

این کتاب شامل ترجمه و شرح 48 حدیث پیرامون فضائل امیر المومنین علیه السلام و شیعیان آن حضرت است است.این احادیث از کتب معتبر و دست اول شیعه و سنی جمع آوری شده و به مناسبت روز غدیر منتشر گردیده است.


ندای آسمانی غدیر

کتاب غدیر

نویسنده

محمد باقر انصاری

توضیحات

ندای آسمانی غدیر ، مقدّمه ، متن و ترجمه ای است از بزرگترین سخنرانی تاریخ اسلام یعنی خطابه ی پیامبر صلی الله علیه و آله در میعاد گاه غدیر.

این كتاب به همان سبك كتاب " خطابه غدیر " از همین نویسنده می باشد

كه در ابتدا به بیان مقدّمه ای از واقعه ی غدیر می پردازد و سپس در باره ی كیفیت سخنرانی پیامبر صلی الله علیه و آله در یازده بخش و شرح مختصری از هر یك و نیز متن عربی وفارسی خطابه به همراه اسناد و مدارك آن ، مطالبی ارائه میدهد.


بلند ترین داستان غدیر

کتاب غدیر

نویسنده

محمد رضا انصاری

توضیحات

نثر این كتاب به صورت پرسش و پاسخ بین یك جوان ایرانی و صحابی پیامبر صلی الله علیه و آله است به صورتی ساده، امّا كوبنده كه به آشكار كردن حقایق كتمان  شده ی غدیر و برنامه ریزی اصحاب سقیفه برای كتمان آن ،

از لحظه ی شكل گیری واقعه ی غدیر تا زمان راوی (ماجرای دو صحیفه ی ملعونه ، نقش عایشه در این جریانات و...) به نحوی روشن ، كامل و بی پروا می پردازد . ویژگی خاصّ این كتاب ، جدا از صراحت در نقل حدیث راوی ،

ذكر منابع آن و شرایط زمانی و مكانی راوی حدیث، توسط نویسنده ی كتاب می باشد.


خطابه‌ غدیر در آیینه‌ شعر

کتاب غدیر

نویسنده

سید حسین حسینی

ناشر

منیر

توضیحات

در این مجلد مجموعه ای از اشعار برخی از شعرا در ترجمه متن كامل

یا قسمتهای برگزیده از خطبه غدیر آمده است كه در نوع خود منحصر به فرد می باشد.


بركه ی خوشبختی

کتاب غدیر

نویسنده

حسن تاجری

ناشر

آفاق

توضیحات

در این كتاب كه به سبكی داستانی است، داستان غدیر را با آغاز رسالت در هم می آمیزد و سپس به شرح وقایع حجه الوداع و روند شکل گیری واقعه غدیر در آن می پردازد كه زبان ساده و لحن داستانی آن برای آشنایی بسیاری از نوجوانان و نا آشنایان با جزئیات واقعه ی غدیر ، سودمند می باشد.این كتاب با تصاویری زیبا ، واقعه ی غدیر را به ما نمایانده است .

تصاویری كه ترسیم این جریان تاریخی را در ذهن مخاطب ملموس تر می سازد.


برگرفته از:مرکر نشر اعتقادات

تنظیم برای تبیان:نرگس امیرسرداری