تبیان، دستیار زندگی
استاد فرهاد اردلان، فیزیکدان برجسته ایرانی در حوزه «نظریه ریسمان» و «فیزیک ذرات» موفق به کسب عنوان «عضو برجسته» (Fellow) انجمن فیزیک آمریکا شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهاد اردلان، «عضو برجسته»

انجمن فیزیک آمریکا

استاد فرهاد اردلان، فیزیکدان برجسته ایرانی در حوزه «نظریه ریسمان» و «فیزیک ذرات» موفق به کسب عنوان «عضو برجسته» (Fellow) انجمن فیزیک آمریکا شد.

فرهاد اردلان

به گزارش خبرنگار «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انجمن فیزیک آمریکا که با ده‌ها هزار عضو از سراسر جهان بزرگترین انجمن علمی دنیا در حوزه فیزیک است، این فیزیکدان برجسته ایرانی را به پاس تحقیقات برجسته علمی و تلاش برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی فیزیک‌پیشگان ایرانی به دریافت این عنوان مفتخر کرده است.

دکتر اردلان که استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و از پایه گذاران پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات) است،سال‌ها ریاست پژوهشکده فیزیک این پژوهشگاه را عهده دار بوده است.

در نامه ارسالی انجمن به استاد اردلان، تحقیقات برجسته وی در زمینه‌ استفاده از هندسه غیر جابه‌جایی در نظریه ریسمان و تسهیل شرکت دانشگران ایرانی در سرن و مجامع علمی خاورمیانه به عنوان دلایل اعطای فلو انجمن به وی عنوان شده است.

فرهاد اردلان که دانش‌آموخته دانشگاه‌های پنسیلوانیا و کلمبیای آمریکاست، طی سال‌ها فعالیت علمی در ایران ضمن مشارکت در ایجاد پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به عنوان یک مرکز معتبر علمی - پژوهشی شناخته شده در حوزه علوم پایه در سطح بین‌المللی، نقش شایانی در توسعه آموزش و پژوهش فیزیک کشور خصوصا در زمینه نظریه ریسمان ایفا کرده است.

گواهینامه مربوطه در مجمع سالانه انجمن فیزیک آمریکا که در مارس 2010 در اورگان آمریکا برگزار می‌شود، به این عضو هیات مدیره انجمن فیزیک ایران اعطا می‌شود.

حداکثر پنج درصد اعضای انجمن فیزیک آمریکا که جایگاه علمی برجسته‌ای داشته باشند، به عنوان فلو شناخته می‌شوند.

گروه دانش و فناوری تبیان