تبیان، دستیار زندگی
«من در شملچه بودم» بخشی از خاطرات سرهنگ عراقی ثامر عبدالله است و گوشه كوچكی از واقعیت بزرگی به نام جنگ. جنگی كه در طول هشت سال از سوی عراق و هم‌پیمانانش بر ایران تحمیل شد. جنگ و موقعیت‌های
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنایات ما در خرمشهر

کتاب دفاع مقدس

کتاب جنایت های ما در شلمچه - نویسنده : محمد نبی ابراهیمی

تاریخ انتشار : 1386

شابك

5-375-506-964-

چكیده

«من در شملچه بودم» بخشی از خاطرات سرهنگ عراقی ثامر عبدالله است و گوشه كوچكی از واقعیت بزرگی به نام جنگ. جنگی كه در طول هشت سال از سوی عراق و هم‌پیمانانش بر ایران تحمیل شد. جنگ و موقعیت‌های خونین آن، در این كتاب ارائه شده است. «من در شملچه بودم» حاوی اسناد مهمی از وقایع جنگ است، اسنادی كه دیدگاه خواننده نسبت به این موضوع را تقویت می‌كند و اقوال فرماندهان ارتش عراق را بدون كم و زیاد شامل می‌شود.

نوشتم تا بماند

کتاب دفاع مقدس

کتاب نوشتم تا بماند - نویسنده : محسن کاظمی

ناشر : سوره مهر - تاریخ انتشار : 1386

چكیده

 یادداشت‏های روزانه آیت‏الله جمی، امام جمعه مبارز و مجاهد شهر آبادان از روزهای محاصره این شهر. به همراه توصیف صحنه‏ها و وقایع سال اول جنگ و غربت رزمندگان اسلام. علاوه بر بار عاطفی فراوان كتاب، ارزش این یادداشت‏ها به تحلیل در لحظه حوادث و قرار دادن خواننده در شرایط مكانی و زمانی آن دوره زمانی است. پیوست‏های ارزشمند و جالبی از تصاویر، پیام‏های رادیویی و نماز جمعه شهر در كتاب آمده است.

مأخذشناسی جنگ ایران و عراق

کتاب دفاع مقدس

کتاب مأخذشناسی جنگ ایران و عراق - نویسنده : علی اكبر مرتضایی قهرودی

ناشر :  نشر صریر، فرهنگ گستر  - تاریخ انتشار : 1384

چكیده

هدف نویسنده از ارائه این كتاب، كمك به شناخت بیشتر محققان و علاقه‏مندان به آثار منتشر شده در خصوص ادبیات دفاع مقدس ـ برای تهیه كتاب‏ها، ترجمه برخی از آنها و نقد آثاری كه با هدف تضعیف مواضع جمهوری اسلامی ایران به چاپ رسیده‏اند ـ می‏باشد. كتاب‏های معرفی شده در این مأخذشناسی از زبان‏های انگلیسی و عربی و آلمانی و فرانسوی، فارسی، چاپ خارج و... می‏باشد.

تفحص

كتاب تفحص - نویسنده : رضا مصطفوی

تاریخ انتشار : 1386

چكیده

آنچه در «كتاب تفحص» آمده است دنیایی است كوچك شده و كوتاه ولی یادمان باشد بعضی حرف‏ها آن‏قدر بزرگ‏اند كه گاهی كلمات نمی‏توانند بار امانتشان را به دوش بكشند. این كتاب مجموعه‏ای است از خاطرات آقای احمدیان كه از بچه‏های گروه تفحص است .


منبع :

بر گرفته از پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی