تبیان، دستیار زندگی
ز 24 ساعت به بازی ایران و کره شمالی باقی مانده است.آنچه که فکر ما را مشغول می کند سه امتیاز این بازی است. ولی در این راه امیدواری و نگرانی هم وجود دارد. وضعیت مطلوب روحی و روانی تیم ایران بعد از بازی خوب آنها در مقابل ژاپن , ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار باش برای بازی در مقابل کره شمالی

کمتر از 24 ساعت به بازی ایران و کره شمالی باقی مانده است.آنچه که فکر ما را مشغول می کند سه امتیاز این بازی است. ولی در این راه امیدواری و نگرانی هم وجود دارد.

وضعیت مطلوب روحی و روانی تیم ایران بعد از بازی خوب آنها در مقابل ژاپن , و وجودبازیکنان سرحال و خلاق در یک سطح خوب از آمادگی, عوامل روحیه بخش و امیدوار کننده همه ما هستند.

اما سه عامل نگران کننده هم وجود دارد :

1- می دانیم که هر تیمی بعد از یک بازی سنگین بلافاصله بوسیله تمرینات RICOVERY یا سرد کردن در واقع خود را برای یک بازسازی خوب آماده می کند, و از حدود دو ساعت بعد از بازی تا 24 ساعت مرحله بازسازی یاREGENIRATION است.که تا 8 ساعت بعد از بازی را بعنوان ساعات طلائی بازسازی نام می برند.

وقتی به برنامه تیم ملی در بعد از بازی با ژاپن که یک بازی فوق العاده سنگین هم بوده نظر می کنیم , متوجه می شویم که ساعات طلائی بازسازی را آنها باید در هواپیما و بیش از شش ساعت پرواز داشته باشند. البته دیدگاهی که برنامه ریزی بعد از بازی را انجام داده بیشتر جنبه های غیر فنی و اجتماعی را در نظر گرفته , چون این برنامه ریزی متعلق به روزهای قبل از بازی است و در آن زمان معلوم نبوده که نتیجه بازی چه خواهد شد.

2- با توجه به اینکه عوامل کلیدی موفقیت تیم ایران شامل قابلیتهای فیزیکی و تکنیکی بازیکنان است بنابراین با توجه به اینکه فاصله دو بازی تنها پنج روز بوده , و در این فاصله ما باید دو پرواز نسبتا طولانی هم داشته باشیم , به نظر می رسد نیمه دوم بازی لحظات سخت و سنگینی در انتظار تیم ما باشد.

3- مشاهده بازی کره و ژاپن تداعی کننده یک قابلیت مهم در تیم کره است. آنها قادر هستند که بازی کوتاه و سریع را به بهترین شکل انجام دهند و این حربه ای است که در مقابل تیمهای فیزیکی بسیار کارآمد است.

آنچه که تیم ما می تواند از فرصت کوتاه باقیمانده استفاده کند , اتخاذ یک روش بازی نزدیک و فشرده و سپس ضد حمله است از این راه می توانیم :

1- انرژی کمتری برای خنثی کردن حریف مصرف کرده که از این نظر باید دراین بازی بسیار اقتصادی عمل کنیم.

2- با فشرده کردن بازی , فاصله پوششها نزدیک و از بازی کوتاه و سریع آنها براحتی جلوگیری می کنیم.

3- با توجه به ضعف مفرط خط دفاعی و مخصوصا دروازه بان کره , در ضد حملات می توانیم آنها رابراحتی غافلگیر کنیم.

در هر حال باید برای کره ایها حساب ویژه ای باز کرد , و به هیچ وجه این تیم را کوچک ندانیم. به یاد داشته باشید که همیشه شگفتیها در چنین مواقعی اتفاق می افتند.

                                                                                                                                                            مجید جلالی