تبیان، دستیار زندگی
در حکومت خلفای ستمگر چنان رعب و وحشتی حکمفرما بود که مردم جرأت و شهامت نداشتند علیه طاغوت‏ها به‏پا خیزند و از رهبری امامان معصوم علیه‏السلام بهره بگیرند و حکومت راستین اسلام را برقرار سازند، به همین جهت رابطه امّت با امام بسیار محدود بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیمای نورانی هادی علیه‏السلام
شهادت امام هادی علیه‏السلام

در حکومت خلفای ستمگر چنان رعب و وحشتی حکمفرما بود که مردم جرأت و شهامت نداشتند علیه طاغوت‏ها به‏پا خیزند و از رهبری امامان معصوم علیه‏السلام بهره بگیرند و حکومت راستین اسلام را برقرار سازند، به همین جهت رابطه امّت با امام بسیار محدود بود. از این‏رو حکومت وقت، امام هادی علیه‏السلام را به اجبار از مدینه به مرکز خلافت آن روز یعنی سامرّا آورد و آن بزرگوار را کاملاً تحت مراقبت نگهداشت.

در عین حال امام با تحمّل همه رنج‏ها و محدودیّت‏ها هرگز به کمترین تفاهمی با ستمگران تن نداد. بنی‏عبّاس پیوسته از این مساله رنج می‏بردند و سرانجام به تنها راه چاره رسیدند و آن خاموش کردن نور خدا و شهادت آن بزرگوار بود.

بدین ترتیب، امام هادی علیه‏السلام  در زمان خلافت معتزّ عبّاسی مسموم گردید و در سوّم ماه رجب سال دویست و پنجاه و چهار هجری رحلت فرمود و در سامرّا در خانه خویش به خاک سپرده شد و قبر مطهّرش همواره زیارت‏گاه دوستان او بوده است.

برگرفته از کتاب "حضرت علی بن محمد(هادی) علیه‏السلام"

انتشارات: شرکت سیمای نور کوثر

تنظیم بخش کودک و نوجوان

*************************************

مطالب مرتبط

تبعید امام جواد (ع) از مدینه به بغداد

آخرین توطئه شیطانی

دعوت مأمون از امام جواد(ع)

نگین خاتم بر تخت سلیمان

دروغی باور نکردنی

مقام شیفتگان پیامبرص

آن شب عجیب

مخالفانی که از عدالت کینه داشتن

خانه‏نشینی بزرگترین مرد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.