تبیان، دستیار زندگی
یکی از غم انگیزترین اخبار هفته گذشته دنیای آی تی، خداحافظی سایت Mininova از دنیای تورنت بود. این وب سایت به حکم دادگاه موظف شده است تمام فایلها و ایندکسهای تورنت خود را که چندین میلیون فایل بود از سرورهای خود پاک کند و پاک کرد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی غول تورنت

هفته گذشته که دنبال تورنت موسیقی میگشتم با کمال تعجب با تصویر زیر مواجه شدم! هرچند مطمئن بودم باید تورنت این موسیقی موجود باشد ولی عنوان های دیگری را سرچ کردم و باز هم با همین تصویر مواجه شدم! تا اینکه Mininova در وبلاگ خود رسما با دنیای تورنت بدون کپی رایت خداحافظی کرد!

torrent

یکی از غم انگیزترین اخبار هفته گذشته دنیای آی تی، خداحافظی سایت Mininova از دنیای تورنت بود. این وب سایت به حکم دادگاه موظف شده است تمام  فایلها و ایندکسهای تورنت خود را که چندین میلیون فایل بود از سرورهای خود پاک کند و پاک کرد! (به قولی پایان خوش دوران فیلم دیدن های به روز نزدیک است!)

torrent

این عمل موفقیت بزرگی برای قانون کپی رایت محسوب می شود. Mininova که به نقض قوانین کپی رایت متهم شده است یکی از محبوب ترین سایت های آپلود و دانلود تورنت بود. میلیونها تورنت در این وب سایت نمایه سازی می گردید و علاوه بر آن تیمهای حرفه ای نظیر تیم aXXo، FXG، eztv و حرفه ای های تورنت، از کانال این وب سایت تورنت های خود را به اشتراک می گذاشتند.

در حال حاضر Mininova فقط می تواند تورنت های کاربران خود را که مشمول کپی رایت نمی شوند در اختیار کاربران قرار دهد.

در حال حاضر می توانید از سایت های زیر به جای Mininova استفاده کنید:

1. Torrentzap

2. Fenopy

3. ExtraTorrent

4. KickassTorrents

5. isoHunt

6. yourBitTorrent

7. The Pirate Bay

8. ShareReactor

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی