تبیان، دستیار زندگی
محافظت مجزا از حجاج مبتلا به آنفلوآنزا A
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مومنی رخ اعلام کرد:

تدابیر ویژه برای بازگشت حجاج
هواپیما

مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور از اتخاذ تدابیر ویژه این شرکت و وزارت بهداشت برای بازگشت حجاج خبر داد و گفت: با استقرار تیم‌های پزشکی ایران در فرودگاههای مدینه و جده، افراد بیمار یا مشکوک به آنفلوآنزا A شناسایی شده و از آنها در هواپیماهای ورودی به صورت مجزا محافظت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سید احمد مومنی رخ گفت: با وجود آنکه مسئولیت مستقیم سیاستگذاری و اجرای برنامه های بهداشتی در فرودگاهها بر عهده این شرکت نیست، اما همه تلاش خود را برای عملی شدن هر چه بهتر برنامه ها و در امان ماندن هموطنان از خطر ابتلا به بیماریهای واگیر به ویژه آنفلوآنزا هنگام بازگشت حجاج به عمل آورده ایم.

وی با تاکید بر مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه بهداشت فرودگاهها افزود: شرکت فرودگاههای کشور به منظور مقابله هر چه قاطع تر با آنفلوآنزای نوع آ همه امکانات لازم را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است.

شرکت فرودگاههای کشور به منظور مقابله هر چه قاطع تر با آنفلوآنزای نوع آ همه امکانات لازم را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است.

مومنی رخ با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت فرودگاههای کشور برای مقابله با انتقال آنفلوآنزای نوع آ توسط حجاج به داخل کشور نیز گفت: با استقرار تیم های پزشکی ایران در فرودگاههای مدینه و جده، افراد بیمار یا مشکوک شناسایی نموده و ضمن توصیه های بهداشتی لازم، آنها را در هواپیماهای ورودی به کشور به صورت مجزا محافظت و در فرودگاههای کشور جهت قرنطینه آنها اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

هواپیما

وی افزود: بنا به تصمیمات مسئولان استانها در برخی فرودگاههای کشور استقبال از حجاج در داخل فرودگاهها ممنوع شده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور از غربالگری حین پرواز، واکسیناسیون عوامل پرواز و توزیع ماسک و دیگر لوازم ضروری به عنوان اقدامات پیشگیرانه یاد کرد.

مومنی رخ در خصوص نصب و بهره برداری از دستگاه کنترل و هشدار دهنده تب در فرودگاههای کشور گفت: تهیه و بهره برداری از این دستگاه بر عهده وزارت بهداشت است و شرکت فرودگاههای کشور در این زمینه وظیفه مستقیمی بر عهده ندارد اما آماده همکاری و هماهنگی در این خصوص با وزارت بهداشت است.

عملیات بازگشت حجاج به میهن از ساعت 50 دقیقه بامداد روز چهارشنبه 11 آذر با پرواز شماره 2002 شرکت هواپیمایی هما از جده به تهران آغاز می شود. حجاج ایرانی با 89 پرواز هما و 119 پرواز شرکت هواپیمایی سعودی به کشور باز می گردند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور