تبیان، دستیار زندگی
ایشان از یك سال پیش در نظر داشت به علت مشغله بسیار زیاد علمی و كهولت سن در جایگاه خطابه جمعه حاضر نشود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ مسئول دفتر آیت الله جوادی آملی به شایعات
آیت الله جوادی آملی

مسئول دفتر آیت الله جوادی آملی طی اظهاراتی شایعات مربوط به سیاسی بودن كناره گیری آیت الله جوادی آملی را رد كرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضوی گفت: كناره گیری آیت الله جوادی آملی از امامت جمعه قم به علت مشغله زیاد و ضعف جسمانی بوده است.

وی گفت: ایشان از یك سال پیش در نظر داشت به علت مشغله بسیار زیاد علمی و كهولت سن در جایگاه خطابه جمعه حاضر نشود.

مسئول دفتر آیت الله جوادی آملی هرگونه شائبه سیاسی بودن این تصمیم را رد كرد و افزود: پس از مسائل سیاسی اخیر برای این كه چنین شائبه ای ایجاد نشود آیت الله جوادی آملی چند ماه تصمیم خود را به تاخیر انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی گفت: كناره گیری آیت الله جوادی آملی از امامت جمعه قم به علت مشغله زیاد و ضعف جسمانی بوده است

آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با اشاره به نقش موثر حضرت آیت الله جوادی آملی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی در طول 30 سال عمر انقلاب اسلامی نقش بسیار ارزنده ای برای نظام داشتند و در حقیقت ایشان آبروی انقلاب اسلامی ایران هستند.

آیت الله جوادی آملی

وی افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی در همه عرصه ها از نظام اسلامی ایران دفاع كردند و به راستی به اعتماد حضرت امام خمینی(ره) جواب مثبت دادند.

ممدوحی اضافه كرد: حضرت آیت الله جوادی آملی در مورد تعطیلی این جلسات می گفت، «آن روزی كه بخواهم در نماز جمعه سخنرانی كنم لازم است درس هایم را دو روز قبل و دو روز پس از آن تعطیل كنم و یا تقلیل دهم تا حالم مساعد شود.»

وی ادامه داد: آیت الله جوادی آملی از استوانه های نظام اسلامی است و اگر آسیبی به ایشان وارد شود، كشور، انقلاب، ملت و حوزه آسیب خواهد دید.

آیت الله ممدوحی در پایان گفت: ملت ایران مانند یك خانواده است و احتیاج به سرپرستی افراد عالم و جامع الاطرافی مانند آیت الله جوادی آملی دارد كه اگر حریمشان حفظ نشود از هر نظر ضرر می كند.

آیت الله جوادی آملی از استوانه های نظام اسلامی است و اگر آسیبی به ایشان وارد شود، كشور، انقلاب، ملت و حوزه آسیب خواهد دید

به گزارش خبرگزاری فارس یكی از اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز آیت الله جوادی آملی را یك فقیه و فیلسوف تمام عیار و شناخته شده دانست.

آیت الله عبدالنبی نمازی با اشاره به شخصیت آیت الله جوادی آملی در سخنانی اظهار داشت: تدریس فقه و تفسیر این استاد حوزه زبانزد همگان بوده و او در تمام عرصه های علمی موفقیت های زیادی داشته و شاگردانی را نیز تربیت كرده كه از چهره های شناخته شده هستند.

وی با بیان این كه آیت الله جوادی آملی یك خطیب تواناست، افزود: ایشان امامت جمعه قم را برعهده داشت و همواره خطیبی توانا بوده و هست و در شرایطی كه آیت الله جوادی آملی از امامت جمعه قم كناره گیری كرده است، از وجود این عالم بزرگ در دیگر عرصه ها بهره مند خواهیم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، این استاد حوزه را به عنوان یك فقیه تمام عیار خواند و ابراز داشت: شخصیت آیت الله جوادی آملی به عنوان یك فقیه تمام عیار، فیلسوف، متكلم، استاد بزرگ حوزه با تجربه و سابقه طولانی و یك استاد اخلاق شناخته شده است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور