تبیان، دستیار زندگی
ایـران با پیروزی بر ژاپن رویاهای خود برای حضور در جام جهانی را تقویت كرد خبرگزاری فرانسه پس از پیروزی ایران در برابر ژاپن در مسابقات مقدماتی جام جهانی گزارش داد:« ایران با استفاده از حضور ستارگان بوندس لیگایی‌اش با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر ژاپن در رسانه‌های بین‌المللی

ایـران با پیروزی بر ژاپن رویاهای خود برای حضور در جام جهانی را تقویت كرد

خبرگزاری فرانسه پس از پیروزی ایران در برابر ژاپن در مسابقات مقدماتی جام جهانی گزارش داد:« ایران با استفاده از حضور ستارگان بوندس لیگایی‌اش با پیروزی دو بر یك بر ژاپن رویاهای خود برای حضور در جام جهانی را تقویت كرد.»

به گزارش (ایسنا)، خبرگزاری فرانسه در ادامه آورد:« ایران اكثر اوقات نیمه‌ی اول بازی با ژاپن ،قهرمان آسیا، بازی را در اختیار خود داشت و مهدی مهدوی كیا، فریدون زندی و وحید هاشمیان ستارگان ایرانی حاضر در بوندس لیگا فرصتها‌ی گل زنی جدی را از دست دادند.»

شبكه خبری بی.بی.سی نیز در گزارشی از این دیدار آورد:« ایران با دو گل وحید هاشمیان، مهاجم باشگاه بایرن مونیخ، ژاپن، جدی ترین حریف خود در راه جام جهانی آلمان را با نتیجه دو بر یك شكست داده است.»

بی.بی.سی در ادامه آورد:« ایران و ژاپن هر دو از ستارگان سرشناسی بهره می برند كه برخی از آنها سابقه بازی در لیگهای اروپایی را هم دارند. مهمترین اتفاق در اردوی ژاپن بازگشت هیده توشی ناكاتا پس از یك سال دوری از جمع بازیكنان این تیم است.هرچند او در بازی با ایران بازوبند كاپیتانی را بر بازو نبست و آن را به میاموتو واگذاشت، اما زیكو دلیل این جابه جایی را تنها دوری طولانی ناكاتا از تیم عنوان كرد. شینجی اونو نیز پس از دوران مصدومیت به تیم بازگشته است.»

در این گزارش آ”مده است:« بازی دو تیم، كه هر دو مدعی صعود به مرحله نهایی جام جهانی در آلمان به شمار می آیند از حساسیت ویژه ای برخوردار بود. زیكو، سرمربی نامدار برزیلی كه هدایت ژاپن را برعهده دارد گفته بود كه تیمش با هدف پیروزی به تهران آمده است اما او كسب یك امتیاز را نیز "موفقیت" می داند.

هم اكنون ایران و بحرین با چهار امتیاز در حالی صدرنشین هستند كه وضعیت دو تیم در جدول، از لحاظ گلهای زده و خورده مشابه است. اما در حالی كه سه امتیاز بحرین در مقابل تیم كم امید كره شمالی به دست آمده، ایران ژاپن را شكست داده است تا بخت دار اصلی این گروه باشد.»

در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در آسیا كه در دو گروه برگزار می‌شود دو تیم اول از هر گروه به صورت اتوماتیك وارد رقابت‌های جام جهانی می‌شوند و با توجه به نتیجه‌ی بازی دیروز ژاپن از وضعیت دشواری برای صعود به جام جهانی برخوردار است.

رسانه‌های مختلف خبری دنیا همچنین به حضور صد هزار تماشاگر ایرانی در استادیوم آزادی اشاره و آن را بی‌نظیر توصیف كردند.

كانال تلویزیونی آسیا در گزارشی از بازی روز گذشته‌ی ایران و ژاپن نوشت:« ایران با پیروزی 2 بر 1 بر ژاپن امیدهایش برای رسیدن به جام جهانی را حفظ كرد.»

خبرگزاری شینهوا نیز در گزارشی آورد:« ایران و بحرین از دو بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی صاحب 4 امتیاز شدند و ژاپن با 3 امتیاز در رده بعدی قرار دارد.»

برانكو ایوانكویچ سرمربی كروات تیم ملی ایران در این زمینه گفت:« این مهمترین پیروزی تیم ملی ایران در سالهای اخیر بوده است. من به تیم خود بسیار مغرور هستم و ما مانع بسیار سختی را در راه رسیدن به جام جهانی آلمان از پیش رو برداشتیم.»

رادیو آمریكا نیز در گزارشی از بازی ایران و ژاپن آورد:« وحید هاشمیان با به ثمر رساندن دو گل موجب پیروزی 2 بر 1 ایران و ژاپن در مقابل 100 هزار تماشاچی ایرانی در تهران شد.»