تبیان، دستیار زندگی
ثبت‌نام‌ برای‌ شركت‌ در آزمونهای‌ سراسری‌‌ سال 1389 از ساعت‌ 9 صبح‌ دوشنبه 16/9/88 (شانزدهم‌ آذرماه‌ 1388) آغاز و در پایان‌ وقت‌ روز سه شنبه ‌24/9/1388 (بیست و چهارم آذرماه‌ 1388) پایان‌ می‌پذیرد، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت نام آزمون سراسری سال 1389آرشیو شد

سازمان سنجش

ثبت‌نام‌ برای‌ شركت‌ در آزمونهای‌ سراسری‌ برای‌ دوره‌های‌ روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی و بین‏الملل دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ سال 1389 از ساعت‌ 9 صبح‌ دوشنبه  16/9/88 (شانزدهم‌ آذرماه‌ 1388) آغاز و در پایان‌ وقت‌ روز سه شنبه  ‌24/9/1388 (بیست و چهارم آذرماه‌ 1388) پایان‌ می‌پذیرد، لذا داوطلبان‌ می‌توانند در مهلت‌ فوق‌الذكر به‌ یكی‌ از دو روش ذیل در آزمون سراسری سال 1389 ثبت نام نمایند.

ثبت‌نام‌ برای‌ شركت‌ در آزمون

ثبت‌نام برای شركت در آزمون‌های کلیه دوره‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال 1389 که در دفترچه راهنما درج شده، منحصراً به دو روش و از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور  امكان‌پذیر است. لذا داوطلبان لازم است به یكی از دو روش پرداخت اینترنتی و مراجعه به دفاتر پستی، كه در ذیل توضیح داده شده است، اقدامات لازم را بعمل آورند.

1- روش اول (پرداخت اینترنتی):

1-1- مراجعه به سایت اینترنتی سازمان

2-1- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1) از طریق سایت سازمان.

3-1- با توجه به اینكه پرداخت هزینه ثبت‌نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال می‌باشد، با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 000/55 (پنجاه و پنج هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

تبصره 1- چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی می‌باشد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 000/55 (پنجاه و پنج هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت نماید.

تبصره 2- چنانچه داوطلبی علاقمند به شركت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی لازم است نسبت به پرداخت مبلغ 000/30 (سی هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام نماید.

4-1- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.

2- روش دوم (مراجعه به دفاتر پستی):

1-2- مراجعه به دفاتر پستی برای تهیه دفترچه راهنمای شركت در آزمون  و كارت یا کارت‌های اعتباری به تعداد مورد نیاز.

2-2- پرداخت مبلغ 000/55 (پنجاه و پنج هزار) ریال بابت دریافت یك كارت اعتباری ثبت‌نام و دفترچه راهنمای شركت در آزمون.

تبصره 1- چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی می‌باشد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 000/55 (پنجاه و پنج هزار) ریال به دفتر پستی پرداخت و نسبت به دریافت یك كارت اعتباری دیگر بر حسب اینکه در دو گروه و در صورتیکه متقاضی 3 گروه آزمایشی باشد نسبت به دریافت دو کارت اعتباریدیگر علاوه بر کارت اعتباری گروه آزمایشی اصلی اقدام نماید.

تبصره 2- مبلغ 000/6 (شش هزار) ریال بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما و كارت اعتباری ثبت‌نام نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می‌گردد.

تبصره 3- چنانچه داوطلبی علاقمند به شركت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی  نیز باشد لازم است مبلغ 000/30 (سی هزار) ریال به دفتر پستی پرداخت و نسبت به دریافت یك كارت اعتباری علاقمندی اقدام نماید.

تبصره 4- مبلغ 000/3 (سه هزار) ریال علاوه بر مبلغ 6000 ریال تبصره 2 فوق  بابت هزینه توزیع كارت اعتباری علاقمندی به رشته‌های فوق نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می‌گردد.

3-2- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.

پس از مطالعه دفترچه راهنمای شركت در آزمون و آشنایی با كلیه شرایط و ضوابط آزمون داوطلب باید با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور  نسبت به ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به توضیح است كه دفترچه راهنمای شماره 1 (یك) آزمون سراسری و همچنین نحوة ورود به سایت برای ثبت‌نام و اقدامات لازم برای انجام ثبت‌نام اینترنتی در سایت سازمان قرار داده می شود.

برای اطلاعات بیشتر به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید.

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.

منبع

سایت سازمان سنجش