تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی كشور از الكترونیكی كردن محتوای 10 درصد كتب درسی ابتدایی به صورت آزمایشی و برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش كشور خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رایانه همراه، جایگزین کتاب های درسی

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی كشور از الكترونیكی كردن محتوای 10 درصد كتب درسی ابتدایی به صورت آزمایشی و برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش كشور خبر داد.

رایانه

حجت الاسلام و المسلمین دكتر محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا با اشاره به اینکه  در طرح تولید محتوای الكترونیكی، كیف الكترونیكی جایگزین كتب درسی دانش‌آموزان می شود گفت: در مرحله اول اجرای این طرح در قالب برنامه پنجم توسعه، برای یك تا 10 درصد از كتب درسی مقطع ابتدایی محتوا یا كیف الكترونیكی تولید می شود.

وی در ادامه افزود: در این طرح، دانش آموزان به جای كیف درسی كه انباشته از كتب درسی مختلف است، لپ تاپ به همراه می برند كه به جای خواندن كتاب كاغذی، بتوانند از محتویات این نوت‌ بوک‌های محدود الكترونیكی استفاده کنند.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش هدف از اجرای این طرح را كاهش شمار كتب كاغذی دانش‌آموزان توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عنوان کرد و گفت: لازمه اجرای موفقیت‌آمیز این طرح این است كه ابتدا آن را به صورت  آزمایشی اجرا كنیم تا هم بتوانیم توانایی و مهارت معلمان در مورد آموزش محتوای الكترونیكی به دانش‌آموزان را بالا ببریم و هم به طور همزمان دانش‌آموزان را برای اجرای این طرح نوین آماده كنیم.

مدرسه اینترنتی تبیان، با تهیه CDهای آموزشی تعاملی، معرفی و ارائه نرم افزارهای آموزشی و فعالیت های تعاملی دانش آموزی گام های مهمی، برای این هدف برداشته است.

منبع

خبرگزاری پانا