تبیان، دستیار زندگی
*شهردار تهران در ورزشگاه آزادی دکتر محمود احمدی نژاد شهردار تهران نیز در ورزشگاه آزادی حضور یافته تا از نزدیک مسابقه تیم ملی مقابل ژاپن را نظاره گر باشد. علاوه بر دکتر احمدی نژاد ، دکتر رضا قراخانلو رییس کمیته ملی المپیک نی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاشیه های بازی ایران و ژاپن

*شهردار تهران در ورزشگاه آزادی

دکتر محمود احمدی نژاد شهردار تهران نیز در ورزشگاه آزادی حضور یافته تا از نزدیک مسابقه تیم ملی مقابل ژاپن را نظاره گر باشد.

علاوه بر دکتر احمدی نژاد ، دکتر رضا قراخانلو رییس کمیته ملی المپیک نیز از نزدیک شاهد این مسابقه است. در هنگام ورود بازیکنان تیم ملی به زمین تعدادی ترقه به زمین پرتاب شد.

این مسابقه با 3 دقیقه تاخیر آغاز شد. جلال کاملی مفرد نیز که از لیست برانکو خارج شده در کنار سایر ملی پوشانی که در ترکیب قرار ندارند از روی سکوها بازی را تماشا می کند.

*سردار قالیباف در ورزشگاه آزادی

سردار محمد باقر قالیباف فرمانده نیروی انتظامی با حضور در ورزشگاه آزادی از نزدیک دیدار تیم ملی مقابل ژاپن را نظاره می کند.

وی به همراه تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی در ورزشگاه آزادی حاضر شده است. همچنین مصطفی دنیزلی سرمربی تیم پاس به همراه مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه پاس نیز از نزدیک شاهد این مسابقه هستند.

بازیکنان تیم ملی به همراه بازیکنان تیم ملی ژاپن ساعت 45/17 زمین ورزشگاه را ترک کردند ضمن اینکه ایمان مبعلی ، آرش برهانی و محمد محمدی سه بازیکنی که از لیست برانکو بیرون مانده اند از روی سکوها نظاره گر تلاش سایر بازیکنان خواهند بود.

* دکترعارف معاون اول رییس جمهور به همراه مهندس مهرعلیزاده رییس سازمان تربیت بدنی در ساعت 15/17 برای دیدار و گفت و گو با بازیکنان به رختکن تیم ملی رفتند.

* بازیکنان تیم ملی در ساعت 40/16 وارد زمین چمن ورزشگاه آزادی شدند.

* داورسنگاپوری این مسابقه به همراه دو کمک خود نیز به همراه ملی پوشان فوتبال کشورمان درهمین زمان وارد زمین شد تا وضعیت چمن و نیز دروازه ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

* برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز درهمین زمان در کنار سایر ملی پوشان وارد زمین شد.

* ضلع غربی ورزشگاه آزادی در اختیار تماشاگران ژاپنی قرار دارد و آنها که حدود هزار نفر هستند دراین قسمت مستقر شده اند.

* گروه موزیک به همراه تعدادی از هنرمندان کشورمان برای تماشاگران برنامه های شاد اجرا می کنند.

* دکترمحمد دادکان رییس فدراسیون فوتبال کشورمان به همراه سایر مسوولان فدراسیون در کنار زمین حضور دارند و مشغول تدارک بازی هستند.

* بیش از 100 عکاس و تصویر بردار داخلی و خارجی در کنار زمین برای پوشش تصویری این مسابقه حضور دارند.

* واحدهای تصویر برداری سیما در ضلع شرقی ورزشگاه مستقر شده اند.

* با تلاش نیروهای انتظامی و حراست ورزشگاه آزادی نظم خاصی در ورزشگاه وجود دارد.

* عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت ، هادی ساعی ، افشین پیروانی ، جمشید تقی زاده معاون اشتغال سازمان تربیت بدنی ، محمد پور مدیرکل حراست سازمان تربیت بدنی ، بیژن ذوالفقار نسب مربی تیم منتخب باشگاههای کشور، سعید راد هنرپیشه سینما ، پدر فریدون زندی به همراه برادر این بازیکن نیز در ورزشگاه حضور دارند.

* با توجه به تکمیل شدن ظرفیت ورزشگاه آزادی تماشاگرانی که پشت درهای بسته مانده اند به سمت منازل خود بازگشتند.

* اسکوربورد ورزشگاه آزادی تصاویری از صحنه های گل دیدار ایران و آمریکا و نیز گلزنی خداداد عزیزی به استرالیا را پخش می کند.

* تعدادی از مسوولان سفارت ژاپن نیز در ورزشگاه حاضر شده اند.

* سردار طلایی فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ابتدای ورود تماشاگران از نزدیک بر نحوه نظم ورزشگاه نظارت دارد.

* دورتادور ورزشگاه پلاکاردهایی مبنی بر حمایت از تیم ملی از علاقمندان شهرستانی به چشم می خورد.

* تبلیغات چند شرکت ژاپنی در کنار زمین دیده می شود.

*از ساعت ? ???امروز و سه ساعت قبل از آغاز دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن برنامه‌های مفرح فرهنگی و تفریحی از سوی معاونت فرهنگی فدراسیون فوتبال در ورزشگاه آزادی آغاز شد.

*پخش موسیقی زنده و همچنین هنرنمایی هنرمندان صدا و سیما از جمله برنامه‌هایی است كه تاكنون در ورزشگاه یك‌صد هزار نفری آزادی انجام شده است.

* بیش از ? ???خبرنگار و ? ???عكاس و فیلمبردار ژاپنی هم اكنون در ورزشگاه آزادی مستقر شده‌اند و در حال پوشش خبری و تصویری حاشیه‌های این دیدار هستند.

*خبرنگاران ژاپنی با تجهیزات كاملی چون، رایانه‌های قابل حمل و دستگاه‌های ماهواره‌ای به ایران آمده‌اند. آنها از كمبود امكانات در جایگاه خبرنگاران به شدت انتقاد می‌كنند.

* حجت‌الاسلام علیپور معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال كه با لباس روحانیون در ورزشگاه حضور دارد، به‌شدت مورد توجه عكاسان ژاپنی قرار گرفته و بیش از دیگر دست‌اندركاران فدراسیون فوتبال از وی عكس و تصویر گرفته می‌شود.

* به غیر از خبرنگاران ژاپنی كه تعدادشان اندك نیست، هم اكنون خبرنگارانی از انگلیس، اتریش و فرانسه نیز در ورزشگاه حضور دارند و با توجه به افزایش تعداد خبرنگاران خارجی در ساعات آغازین این دیدار، خبرنگاران و عكاسان ایرانی در اقلیت قرار گرفته‌اند.

* پرچم بزرگ آبی رنگی از سوی شركت "ژاپن اسپورت ترز" كه مسوولیت ساماندهی تماشاگران ژاپنی را بر عهده دارد، در ضلع شمال غربی ورزشگاه محل استقرار هواداران تیم ملی فوتبال ژاپن نصب شده است.

* بیش از ?2هزار فوتبال دوست ژاپنی هم اكنون در ورزشگاه آزادی تهران برای حمایت شاگردان زیكو در مصاف با ملی پوشان كشومان مستقر شده‌اند. این افراد مورد توجه عكاسان ایرانی قرار گرفته‌اند.

* تابلوهای تبلیغاتی به زبان ژاپنی در اطراف زمین چمن ورزشگاه یك‌صد هزار نفری آزادی به چشم می‌خورد.

* تعدادی از ورزشكاران معلول ژاپنی با صندلی چرخ‌دار در ورزشگاه آزادی حضور یافته‌اند.

جمعی از ورزشكاران و قهرمانان جانباز و معلول كشورمان نیز برای حمایت ملی‌پوشان فوتبال در ورزشگاه آزادی حضور پیدا كرده‌اند.

* جایگاه مخصوصی در ورزشگاه آزادی برای استقرار تعدادی از رسانه‌های ژاپنی همچون آساهی، ان اچ كی، نیپون و رادیو گلف در ورزشگاه آزادی تعبیه شده است.

* اعضای هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران، محمد محمدپور مدیر كل حراست سازمان تربیت بدنی، حسن میرزا آقابیگ معاون ورزشی اداره كل تربیت بدنی استان تهران و مجید رجبی مدیر روابط عمومی فدراسیون كشتی در ورزشگاه آزادی برای حمایت تیم ملی فوتبال كشورمان حضور دارند.

* برخی از دیپلماتهای عربی و چند خبرنگار بحرینی جزو حاضرین در ورزشگاه آزادی تهران هستند.

* امكانات بهداشتی و رفاهی خبرنگاران داخلی و خارجی امروز برای اولین بار مجزا شده است.

* لحظاتی پیش "علی تفرشی" خواننده جوان كشورمان در ورزشگاه آزادی اقدام به برگزاری برنامه‌ای زنده كرد.

* چند نفر از نونهالان كشورمان با لباس‌های متحد الشكل، پرچم ایران را در حالت بر افراشته در ورزشگاه آزادی به اهتزاز در آوردند.

این نونهالان در حالی كه پرچم سه رنگ كشورمان را در دست داشتند، دو بار به دور زمین چمن ورزشگاه آزادی دویده و با اینكار شور و حال خاصی به جو ورزشگاه دادند.

* اسكوربورد مستقر در ورزشگاه از ساعت ? ??:???با پخش تصاویر بازیكنان تیم‌های ملی ایران و ژاپن آغاز به كار كرد.

* ملی‌پوشان پر افتخار كشورمان راس ساعت ? ??:???در میان تشویق‌های بی امان تماشاگران وارد ورزشگاه آزادی شدند.

بازیكنان تیم ملی فوتبال كشورمان ? ???دقیقه بعد در حالی كه لباس‌های متحدالشكل ورزشی به تن داشتند، وارد زمین چمن ورزشگاه شده و به ابراز احساسات هواداران پاسخ دادند.

* نمایندگان كنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه داوران این دیدار راس ساعت ? ??:???وارد زمین چمن ورزشگاه شده و به بازدید از زمین پرداختند.

* بیش از ? ????عكاس داخلی و خارجی هم اكنون در كنار زمین ورزشگاه آزادی مستقر شده‌اند.

مسوولان ورزشگاه آزادی برای كنترل عكاس‌ها مجبور شده‌اند كه با ایجاد موانعی، مانع از ورود آنان به زمین چمن ورزشگاه شدند.

* در پایان پخش سرود ملی ژاپن هواداران این تیم پرچم بزرگی را به اندازه كل سكوهایی كه به آنان اختصاص داده شده بود به اهتزاز در آوردند.

* تمامی تماشاگران ژاپنی با لباس‌های متحدالشكل آبی رنگ در ورزشگاه حضور داشته و تیم ملی فوتبال كشورشان را تشویق می‌كنند.

* در آغاز این دیدار عكاسان ژاپنی پشت دروازه تیم ایران و عكاسان ایرانی پست دروازه تیم ژاپن قرار گرفتند.

* "سعید راد" و تعدادی دیگر از هنرمندان سینما و تلویزیون با حضور در ورزشگاه آزادی از نزدیك این دیدار را تماشا كردند.

* زیكو سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن از ابتدا دیدار به صورت ایستاده نظاره‌گر آن است.

* سید صفدر حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی و حمیدرضا برادران‌شركا رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز با حضور در ورزشگاه از نزدیك این دیدار را مشاهده كردند.

* سفیر ژاپن در ایران و رییس فدراسیون فوتبال این كشور نیز در ورزشگاه حضور یافتند.

* در دقیقه ? ???نیمه اول، نورافكن‌های ورزشگاه آزادی روشن شد.

* - به هنگام برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن ، رفت و آمد خودروها در شهر تهران به حداقل خود كاهش یافته بود.

- * پلاكاردهایی كه توسط تماشاگران به ورزشگاه آزادی آورده شده است، نشان از این دارد كه مردم فوتبال‌دوست از شهرهای دور نزدیك خود را به ورزشگاه آزادی رسانده‌اند.

* با آنكه دقایقی است كه دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن آغاز شده است ، شماری از علاقه‌مندان به فوتبال همچنان پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی ایستاده‌اند و منتظر حضور در ورزشگاه هستند.

* سردار " طلایی " فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ خود شخصا هدایت افراد این نیرو را برای حفظ نظم و آرامش در ورزشگاه آزادی برعهده دارد.

طلایی پیش از آغاز بازی دیدار تیم‌های ایران و ژاپن از بخش‌های مختلف ورزشگاه آزادی بازدید كرد.

* تصاویر دیدارهای گذشته تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن به دفعات از اسکوبرد ورزشگاه آزادی پخش شد.

* سیمای جمهوری اسلامی ایران با سه واحد سیار فرستنده، دو دستگاه ماكرو ویو و دو واحد" اس ان جی" به همراه ? ???دوربین تصویربرداری و به پخش زنده این دیدار پرداخته است.

* دو تیم راس ساعت ? ???وارد زمن ورزشگاه آزادی شدند كه در مقابل آنان پرچم انجام بازی جوانمردانه به چشم می‌خورد.

* پس از قرائت آیاتی چند از كلام‌الله مجید، ابتدا سرود ملی ژاپن و پس از آن سرود ملی ایران در ورزشگاه آزادی نواخته شد.

* از جمع ? ???بازیكنانی كه در ابتدای بازی برای تیم ملی فوتبال كشورمان به میدان رفتند، ? ??بازیكن لژیونرهایی بودند كه در تیم‌های بایرن مونیخ، هامبورگ و اشتوتگارت آلمان، مسینا ایتالیا ، السد قطر و الوصل امارات بازی می‌كنند.

همچنین در این دیدار دو بازیكن از تیم فوتبال پاس، یك بازیكن از فولاد اهواز ، یك بازیكن از تیم پرسپولیس و یك بازیكن از صبا باطری حضور دارند.

* اولین خطای این دیدار را شینجی اونو بر روی محمد نصرتی انجام داد.

* اولین ضربه ایستگاهی این دیدار را مهدی مهدوی‌كیا بر روی دروازه تیم ملی فوتبال ژاپن ارسال كرد.

* اولین صحنه حساس این دیدار را تامادا بازیكن شماره ? ???تیم ملی فوتبال ژاپن بر روی دروازه تیم ملی كشورمان خلق كرد كه با هوشیاری ابراهیم میرزاپور مهار شد.

وزش باد در نیمه اول به سود ملی‌پوشان فوتبال ایران بود.

* دومین كارت زرد این دیدار را داور سنگاپوری به "مهدی مهدوی‌كیا" نشان داد.

* "محمد دادكان" رییس فدارسیون فوتبال از كنار زمین این دیدار را مشاهده می‌كند.

* اولین گل این دیدار را " وحید هاشمیان" بازیكنان موثر تیم ملی كشورمان كه در تیم بایرن مونیخ آلمان بازی می‌كند در دقیقه ? ???به ثمر رساند.

* "اوكونی شی" سومین بازیكنی بود كه در این دیدار از داور كارت زرد گرفت.

* ضربه ایستگاهی " علی دایی " كاپیتان پرتجربه تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه ? ???كه از فاصله ? ???متری نواخته شد ، به شكل خطرناكی از كنار دروازه تیم ژاپن عبور كرد.

* در دقیقه ? ???این دیدار شوت سركش "شینجی اونو" به شكل خطرناكی از كنار دروازه ابراهیم میرزاپور عبور كرد.

* علی دایی در اواخر نیمه اول به علت مصدومیت از زمین خارج شد و به جای وی محرم نویدكیا وارد زمین شد.

تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی به هنگام خروج دایی از زمین به شدت وی را تشویق كردند.

* پس از بیرون رفتن دایی، بازوبند كاپیتانی تیم ملی فوتبال كشورمان به "یحیی گل محمدی" رسید.

* شمس المائدین برای نیمه اول ? ??دقیقه وقت اضافی منظور كرد.