تبیان، دستیار زندگی
خرچنگ‏ها جانورانی با ده پا و پوسته‏ای سخت هستند و معمولاً در دریا و ساحل زندگی می‏کنند؛ جایی که می‏توانند با سرعت و از دو جهت مخالف بدوند. یک جفت پای جلویی خرچنگ‏ها تبدیل به چنگال‏های ترسناکی شده‏‏اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جانوری ده پا

خرچنگ‏ها جانورانی با ده پا و پوسته‏ای سخت هستند و معمولاً در دریا و ساحل زندگی می‏کنند؛ جایی که می‏توانند با سرعت و از دو جهت مخالف بدوند. یک جفت پای جلویی خرچنگ‏ها تبدیل به چنگال‏های ترسناکی شده‏‏اند. خرچنگ‏ها از چنگال‏های خود برای تغذیه و جنگیدن استفاده می‏کنند.

خرچنگ

- خرچنگ نعل اسبی مناطق استوایی از گونه‏های خیلی قدیمی و از خویشاوندان عنکبوت‏ها و عقرب‏هاست. تعداد زیادی از این خرچنگ‏ها برای تخمگذاری در ساحل از آب بیرون آمده‏اند.

خرچنگ

- بدن خرچنگ منزوی، پوسته خارجی ندارد؛ به همین دلیل این جانور در صدف حلزون دریایی با صدف‏های دیگر زندگی می‏کند. وقتی خرچنگ منزوی رشد می‏کند و بزرگ‏تر می‏شود، از صدف خود بیرون می‏آید و به درون صدف بزرگ‏تری می‏رود.

خرچنگ

- پاهای برخی از انواع خرچنگ‏ها برای شنا کردن در آب تکامل یافته است. پاهای عقبی این خرچنگ‏ها مثل پارو پهن شده است.

خرچنگ

- خرچنگ نقب زن، در گل‏های باتلاق‏های جنگل‏های حرا در همه جای کره زمین یافت می‏شود. یکی از چنگال‏های خرچنگ نقب‏زن‏ نر بزرگ است. خرچنگ نر با تکان دادن آن خرچنگ ماده را به درون سوراخی که کنده است، جلب می‏کند.

خرچنگ
خرچنگ

نخستین کتاب مرجع من

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

***************************************

مطالب مرتبط

تیزپای کوهستان

شکارچیان ماهر

قورباغه ی شیشه ای

راه راه های خطرناک

آفتاب پرست؛ مارمولکی با چند رنگ

خطر! بپا توی دام نیفتی!!

جانورانی با پوست پولک دار

پرنده ای با منقاری شبیه به کفش

زندگی در خشکی و آب

حیوانات عجیب و غریب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.