تبیان، دستیار زندگی
این ابتکارات هست که میتونه به علت ایجاد پیشرفت و ارتقاء در زندگی مشترک ، اوج علاقه طرفین رو به هم برسونه و اینجاست که هر کدوم قدر شناس تر از قبل نسبت به همسرشون رفتار میکنن.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنرهای زنانه، مهارت های مردانه

مردانه، زنانه

موقع بگو مگو که میشه هر کدوم از اونها مسئولیت های خودشون رو به رخ میکشند و وظایف خود رو مهم می دونند. از اون جا بی خبر که هر کدوم در جای خودشون مهمند و وجود هر دو ضروری.  اما یه مسئله دیگه اینه که علاوه بر وظایف اصلی ، هم زن و هم مرد باید در نوع وظایف خود ابتکار هم به خرج بدهند. این ابتکارات هست که میتونه به علت ایجاد پیشرفت و ارتقاء در زندگی مشترک ، اوج علاقه طرفین رو به هم برسونه و اینجاست که هر کدوم قدر شناس تر از قبل نسبت به همسرشون رفتار میکنن.

خانم ها بخوانند

راستش قدیم‏ها، خانم‏ها فعال‏تر بودند. درست است مثل امروز بحران اقتصادی نبود، این همه کالاهای رنگارنگ نبود، اما پول هم نبود. ولی خانم‏ها با اینکه خانه‏دار بودند، کمک‏های خوبی به اقتصاد خانواده می‏کردند و به عبارت گویاتر مدیریت اقتصادی به عهده‏ی خانم‏ها بود. دخل و خرج خانواده دستشان بود. با قناعت و برنامه‏ریزی پس‏انداز می‏کردند که یک وقت زندگی‏شان لنگ نزند. با همین پس‏اندازهای کوچک، یک دفعه آقا را صاحب‏خانه می‏کردند. درست است که امروز خرج زیاد است اما می‏شود به اقتصاد خانواده کمک کرد حتی شما. مهارت‏های زندگی به درد اینجور مواقع می‏خورد، مهارت فقط راز شاد زیستن و همدلی و... نیست.

این ابتکارات هست که میتونه به علت ایجاد پیشرفت و ارتقاء در زندگی مشترک ، اوج علاقه طرفین رو به هم برسونه و اینجاست که هر کدوم قدر شناس تر از قبل نسبت به همسرشون رفتار میکنن.

مهارت‏هایی مثل خیاطی، آرایشگری و... مهارت‏هایی هستند که خیلی به درد می‏خورند خوب است خانم‏ها یکی دو تا از این مهارت‏ها را بلد باشند مثلا اگر شیرینی‏پزی بلد هستید، چه اشکالی دارد شیرینی‏های شب عید را خودتان بپزید هم خوشمزه‏تر است، هم با کیفیت‏تر و مطمئن‏تر و هم اینکه محصول دست شماست. خیاطی، از آن مهارت‏هایی است که درآمد دارد چه جور. اما شما که نمی‏خواهید مزون بزنید، حداقل می‏توانید لباس‏های خودتان را بدوزید و کلی در هزینه‏ها صرفه‏جویی کنید. پس خوب است شما با آموختن این مهارت‏ها به اقتصاد خانواده کمک کنید. آن وقت خودتان هم بیشتر خوشحال و راضی هستید.

عشق

آقایان بدانند

درست است که شما از صبح تا شب کار می‏کنید. اما خانم‏ هم به همان نسبت زحمت می‏کشند. پس در روزهای تعطیل عوض اینکه پول بی‏زبان را بدهید کارگر بیاورید خودتان دست به کار شوید و با کمک بچه‏ها دیوارها را بشویید، شیشه‏ها را تمیز کنید و ... بعد از استراحت، وقتی چایی بعد از شام را هم خوردی عوض فوتبال نگاه کردن برو یک سری به آشپزخانه، دستشویی و حمام بزن اگر شیری چکه می‏کند، لامپی سوخته و... درستش کن، حتماً که نباید تعمیر کار بیاید.

فوتبال همیشه هست. به وضع ظاهری خودت برس . این روزها، سر همه شلوغ است. همه کار دارند. پس بیخود داد و بیداد نکن. این سر و صداها باعث استرس و تشنج می‏شود. باور کنید پیشگیری بهتر از درمان است، اگر خانم خانه دچار افسردگی شود باید کلی خرج دوا و درمان کنی. پس بهتر است با آرامش خاطر امورات محوله را به نحو احسن انجام دهی.

شاهد جوان همراه با اضافات

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

دوران بارداری و وظایف مردان

بهشت در خانه بهشتی

آرامش در سایه صداقت

خوشبختی با تو آغاز می شود

نوعروسان تبیانی!

با شماییم آقای محترم!

شوهرانی که قابل ستایش اند

دوست داشتن چه نشانه هایی دارد؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.