تبیان، دستیار زندگی
خانمی که یک سطل رنگ را به جای ماست خورده بود کارش به بیمارستان کشید! این خانم چینی پس از آنکه به فروشگاه رفت نگاهش به سطل ماستی افتاد که برایش جالب بود. برای همین کمی از آن را خورد و متوجه شد که مزه‏ی آن فرق زیادی با ماست دارد. او از فروشنده درباره‏ی مزه‏
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشتباه ماستی

خانمی که یک سطل رنگ را به جای ماست خورده بود کارش به بیمارستان کشید! این خانم چینی پس از آنکه به فروشگاه رفت نگاهش به سطل ماستی افتاد که برایش جالب بود. برای همین کمی از آن را خورد و متوجه شد که مزه‏ی آن فرق زیادی با ماست دارد. او از فروشنده درباره‏ی مزه‏ی ماست پرسید و فروشنده هم جواب داد که این ماست جدید است! این خانم سطل ماست را خرید و به منزل آورد و تقریبا تمام آن را خورد؛ اما طولی نکشید که حالش بد شد، به بیمارستان رفت و در آنجا بود که فهمید به جای ماست یک سطل کوچک رنگ خورده است. او حالا قصد دارد از فروشگاه و سازنده‏ی سطل رنگ که شبیه سطل ماست بود شکایت کند.

درخت یادگاری
درخت

مردی که بعد از 36 سال درخت دوران کودکی‏اش را سالم پیدا کرده بود بسیار شادمان شد! این مرد 41 ساله‏ی روسی 5‏ ساله بود که با پدرش این درخت بلوط را کاشتند. در آن زمان پدر گفته بود که این درخت را جهت هدیه و یادگاری برای پسرش می‏کارد. پدر این مرد 2 سال بعد از دنیا رفت و او به همراه مادرش مجبور شدند به کشور دیگری بروند؛ امّا چند وقت پیش که به روستای‏شان آمد متوجه‏ی درخت شد و از اینکه بعد از این همه سال‏ درختش سالم مانده و بسیار هم بزرگ شده بود بسیار خوشحال شد و بعد آن را بغل کرد و بوسید. او با گریه و خوشحالی می‏گفت که ایندرخت اوست، یادگار پدرش است و حاضر نیست که این درخت راحتی با تمام دنیا عوض کند. او حالا قصد دارد دوباره به این روستا باز گردد و برای دختر کوچولوی 6 ساله‏اش یک درخت کنار همین «درخت یادگار» بکارد.

مردی که زنده بود

  • مردی که برای زدن مهر اعتبار کارت ملی‏اش به اداره‏ی ثبت‏احوال رفته بود، شوکه شد! این مرد 61 ساله‏ی اهل رومانی وقتی به ثبت احوال رفت تا اعتبار کارتش را تمدید کند، به او گفته شد که صاحب کارت 8 سال پیش بر اثر یک بیماری تنفسی از دنیا رفته است و مدارک فوت او در اداره‏ی ثبت موجود است! این مرد که از شنیدن این خبر عجیب شوکه شده بود به اتاق رئیس اداره رفت و از او توضیح خواست. رئیس هم حرف کارمند را تایید کرد و گفت که این کارت دیگر اعتباری ندارد! این مرد حالا باید ثابت کند که زنده است و 8 سال پیش هم بیماری تنفسی نداشته است!

دوربین‏های دزدگیر

دوربین مخفی

مردی که با هزار زحمت توانسته بود برای دزدی وارد خانه‏ای شود، جلو در خانه دستگیری شد! بله، ماجرا از این قرار بود که وقتی آقا دزده فهمید صاحب‏خانه به مسافرت رفته است دست به کار شد و با چند نقشه‏ی مختلف و کلی زحمت توانست وارد خانه شود؛ اما غافل از اینکه چند دوربین مخفی در این خانه وجود دارد که همه جا را زیر نظر دارند و از همه‏ی اتاق‏ها فیلم‏‏برداری می‏کنند. صاحب خانه هم که با دیدن دزد در رایانه‏‏اش بسیار تعجب کرده بود با پلیس تماس گرفت و موضوع را به آنها گفت. ماموران هم خیلی زود به جلو خانه‏ی این مرد رسیدند و وقتی که دزد با خیالی راحت داشت از بالای دیوار خانه پایین می‏آمد او را دستگیر کردند.

تنظیم : بخش کودک و نوجوان

*************************

مطالب مرتبط

جشن تولد دلفین کوچولو

جاده‏ پر از کفش

اشتباه در اسباب‏کشی

دانش‏آموز دوچهره

بعد از 14 سال سکوت

فدا کاری خانم 93ساله

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.