تبیان، دستیار زندگی
مدعیان جام حذفى مقابل لیگ یكى ها كم آوردند شاهین بوشهر یك (در ضربات پنالتى 4) گل: سلمان شهبازى (73) پنالتى ها: بازیارى، مقیمى، حمیدفرد و نقى پور (آرامش پنالتى اش را هدر داد) استقلال تهران یك (در ضربات پنالتى 3) گل: مجاهد خذ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال قربانی شاهین بوشهر شد

مدعیان جام حذفى مقابل لیگ یكى ها كم آوردند


شاهین بوشهر یك (در ضربات پنالتى 4)

گل: سلمان شهبازى (73)

پنالتى ها: بازیارى، مقیمى، حمیدفرد و نقى پور (آرامش پنالتى اش را هدر داد)

استقلال تهران یك (در ضربات پنالتى 3)

گل: مجاهد خذیراوى (75)

پنالتى ها: حسین كاظمى، سبو شهبازیان و عنایتى (خذیراوى و مجیدى پنالتى ها را هدر دادند)

داور: حسن نوشه ور

كارت زرد: صادق مقیمى

ورزشگاه: شهید بهشتى بوشهر

تماشاگر: 10 هزار نفر

شاهین بوشهر: نیما كشتكار (هادى شفیعى 116)، صادق مقیمى، رضا بازیارى، عماد نقى پور، رضا قاسمى، رضا نظرزاده (مسعود نظرزاده 63)، حسین دشتى (سلمان شهبازى 65)، حمیدفرد، جعفر رامشگر، عارف زبیدى و مسعود آرامش

سرمربى: محمود ابراهیم زاده

استقلال: جرج توپالوویچ، داود حقدوست (حسین كاظمى 91)، امیرحسین صادقى، پیروز قربانى، سبو شهبازیان، میثم بائو، گیلائورى، على منصوریان، مجاهد خذیراوى، فرد ملكیان (فرزاد مجیدى 71) و رضا عنایتى

سرمربى: امیر قلعه نویى

جرج توپالوویچ، آخرین پنالتى بوشهر را نیز نتوانست مهار كند و بر خلاف جهت ضربه نقى پور پرید تا آنها كه شجاع تر بازى كردند به دور بعد صعود كنند.

ماراتن یكصد و بیست دقیقه یى استقلال - شاهین در جنوب ایران، بازى جذابى از آب درآمد، چه تیم دسته اولى شاهین آنقدر پرانگیزه مقابل استقلال ظاهر شد كه آبى هاى پایتخت را نیز به تلاش واداشت و آنها را وادار كرد به جاى

دست كم گرفتنشان، به آنها احترام بگذارند.

ابراهیم زاده، سرمربى شاهین، به شاگردان خود توصیه كرده بود كه از چپ استقلال نفوذ كنند. او فضاى خالى پشت گیلائورى را بسیار مناسب براى طراحى حملات مى دانست و صادقى تنها راه آسیب پذیر. حدس و محاسبه او البته درست از آب درآمد چرا كه صادقى بارها كم آورد و داد توپالوویچ را درآورد.

خنده هاى فكرى و مجیدى كه از ابتدا در تركیب قرار نگرفته بودند و روى نیمكت خوش و بش مى كردند با شوت دقیقه 13 بازیكنان بوشهر بر لبها خشكید و امیر قلعه نویى كه جو را با حضور ده هزار بوشهرى نامساعد مى دید به «گیلا» دستور حمله داد و از این پس، سانترهاى مواج او بود كه عنایتى را در موقعیت مناسب قرار مى داد، اما شوت هاى عنایتى چه در نیمه اول، چه در نیمه دوم و چه در وقت هاى اضافه راهى به چارچوب نیافت.

پخش تلویزیونى كه انگار به گمنام هاى بوشهرى انگیزه مضاعف داده بود در كنار بازى با یك تیم بزرگ كافى بود تا تیمى كه در آستانه سقوط به لیگ دسته دوم قرار دارد آنقدر به استقلال فشار بیاورد كه این تیم به فكر چاره یى براى رهایى از حملات خطرناك شاهینى ها باشد و این شد كه استقلال در نیمه دوم جلو كشید، توپ و میدان را گرفت اما در ضدحمله ها كم آورد و سرانجام گل خورد.

در دقیقه 73 سلمان شهبازى كه در موقعیتى تك به تك با توپالوویچ قرار گرفته بود نشان داد كه تعویض او بیهوده نبوده است. او 17 دقیقه پس از ورود به زمین توپ را به دروازه دوخت تا زنگ خطر را آنچنان براى قلعه نویى به صدا درآورد كه تنها دو دقیقه بعد، خذیراوى گل او را پاك كند.

خذیراوى كه پس از مدت ها براى اولین بار از دقیقه یك بازى مى كرد با شوتى محكم و كوبنده دروازه نیما كشتكار را باز كرد تا نفس هاى نیمكت استقلال بالاخره بالا بیاید.

وقت هاى اضافه اما باز به تعادل گذشت؛ ضربه سر عنایتى كه خطرناك بود و چند شوت از بازیكنان بوشهر ثمربخش نشد تا در نهایت پنالتى ها تیم برنده را تعیین كند.

خذیراوى و فرزاد مجیدى درست یك نقطه را نشانه گرفتند و به تیر كوبیدند تا گل هاى كاظمى، شهبازیان كه چون خذیراوى از دقیقه یك در تركیب قرار داشت، بى ثمر باشد. در عوض بازیارى، مقیمى، فرد و نقى پور توپ را بر خلاف جهت توپالوویچ به داخل دروازه فرستادند تا ضربه آرامش كه سینه آسمان را شكافت در نتیجه نهایى تأثیرگذار نباشد.

پیش از این تیم‌های پگاه گیلان، انصار سیمان شاهرود، سایپا تهران به علت كناره‌گیری حریف خود و پرسپولیس تهران با برتری برابر فجر سپاه به دور یك هشتم نهایی جام حذفی راه یافته بودند.