تبیان، دستیار زندگی
فیلم سینمایی «شاه خاموش» ساخته همایون شهنواز 29 اسفند ماه مصادف با روز ملی شدن صنعت نفت ایران از شبكه اول سیما پخش می‌شود. خبر گزاری فارس- فیلم سینمایی«شاه خاموش» محصول سیما فیلم است كه اواخر مهر ماه 83 در سینماهای تهران ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش «شاه خاموش»به جای «عروس افغان» در شبكه اول


فیلم سینمایی «شاه خاموش» ساخته همایون شهنواز 29 اسفند ماه مصادف با روز ملی شدن صنعت نفت ایران از شبكه اول سیما پخش می‌شود.

خبر گزاری فارس- فیلم سینمایی«شاه خاموش» محصول سیما فیلم است كه اواخر مهر ماه 83 در سینماهای تهران به اكران عمومی درآمد.

این فیلم كه در آن بازیگرانی چون علی نصیریان، محمدرضا فروتن و مهتاب كرامتی به ایفای نقش می‌پردازند، درباره زمان آغاز جنگ جهانی اول است كه دولت ایران رسماً اعلام بی‌طرفی می‌كند تا كشور را از ویرانی بیشتر درامان نگه دارد. اما طرفین جنگ اعلام بی‌طرفی را نادیده می‌گیرند و ایران را عرصه رقابت و كشمكش‌های سیاسی و نظامی قرار می‌دهند.

بخش‌هایی از رویدادهای تاریخی سرنوشت ساز آن دوران و دخالت‌های ناروای بیگانگان به ویژه كارگزاران روس و انگلیس در امور ایران، حتی زندگی و روابط خصوصی شاه وقت (احمدشاه قاجار باكنتس دگوستی) را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گفتنی است پیش از این قرار بود فیلم سینمایی «عروس افغان»، كه تاكنون در سینماها اكران نشده است، در روز ملی شدن صنعت نفت پخش شود.