تبیان، دستیار زندگی
باشگاه پرسپولیس رسما ابلاغ شد؛ صددرصد سهام باشگاه واگذار می‌شود پورمحمدی: تلاش سازمان و هیات مدیره به نتیجه رسید هیات دولت و شورای عالی واگذاری، شركت سهامی عام شدن باشگاه پرسپولیس را تصویب كرد. همزمان با مصوبه‌ی شانزدهم اسفن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصوبه‌ی هیات دولت برای واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس رسما ابلاغ شد؛

صددرصد سهام باشگاه واگذار می‌شود
پورمحمدی: تلاش سازمان و هیات مدیره به نتیجه رسید

هیات دولت و شورای عالی واگذاری، شركت سهامی عام شدن باشگاه پرسپولیس را تصویب كرد.

همزمان با مصوبه‌ی شانزدهم اسفند 83 هیات دولت و مصوبه‌ی همزمان شورای عالی واگذاری، مقرر شده است كه سهام باشگاه پیروزی به طور صد در صد به بخش خصوصی واگذار شود.

هیات دولت پس از مصوبه‌ی هیات عالی واگذاری و تصویب نهایی سهامی عام شدن باشگاه پیروزی، امروز رسما ابلاغیه‌ی این مصوبه را اعلام كرد تا با برنامه‌ریزی سازمان تربیت بدنی و شورای عالی واگذاری، این مصوبه اجرایی شود.

دكتر حمید پورمحمدی رییس هیات‌مدیره‌ی باشگاه پیروزی اظهار داشت: به دنبال تثبیت مالكیت دولت در باشگاه پیروزی و تغییر ساختار حقوقی این باشگاه به شركت سهامی عام، ثبت آن در سازمان اسناد و املاك و اقدامات یك سال اخیر سازمان تربیت بدنی و هیات‌مدیره‌ی باشگاه پیروزی، نهایتا طرح اصلاح ساختار این باشگاه مبنی بر واگذاری سهام، در هیات عالی واگذاری و هیات دولت به تصویب رسید و امروز نیز این مصوبه رسما ابلاغ شد.

وی افزود: با ابلاغ هیات دولت، گام موثر و مفیدی برای تحقق اهداف در باشگاه پیروزی برداشته شده است و تلاش دو ساله‌ی سازمان تربیت بدنی و هیات‌مدیره نیز با این مهم به سامان رسید.

دكتر پورمحمدی تصریح كرد: از این پس سازمان خصوصی‌سازی و سازمان تربیت بدنی با كمك كارشناسان رسمی و با روش‌های قانونی موجود، قیمت سهام باشگاه را تخمین خواهند زد و زمان، میزان و شرایط واگذاری با نظر سازمان و كارشناسان مذكور تعیین خواهد شد.

رییس هیات ‌مدیره‌ی باشگاه پیروزی با بیان این‌كه مطابق با مصوبه‌ی هیات دولت، دو راه برای خصوصی‌سازی باشگاه پیروزی وجود دارد، اظهار داشت: سازمان تربیت بدنی می‌تواند از دو راه مزایده و ارایه‌ی سهام به بازار بورس، باشگاه پیروزی را به بخش خصوصی واگذار كند.

وی افزود: در روش مزایده‌ای، پس از قیمت‌گذاری، باشگاه در مدت 15 روز واگذار خواهد شد، ولی در روش ارایه‌ی سهام به بازار بورس، مطابق با هماهنگی‌های انجام شده با مدیران ارشد این بازار، فرایند دو ساله‌ی ارایه‌ی سهام و فروش آنها در بازار بورس، طی دو ماه عملی خواهد شد.

پورمحمدی تاكید كرد: با مصوبه‌ی هیات دولت و شورای عالی واگذاری، تمام موانع قانونی برای خصوصی‌سازی باشگاه پیروزی برطرف شده است و قطعا این مصوبه از امروز شرایط اجرایی به خود خواهد گرفت.