تبیان، دستیار زندگی
د) محمد مایلی كهن عزادار شد سرمربی سابق تیم ملی كشورمان در سوگ از دست دادن مادر نشست. مادر محمد مایلی كهن مربی با سابقه‌ی فوتبال كشورمان یکشنبه شب به رحمت ایزدی پیوست. وی كه مدت زیادی از بیماری پاركینسون رنج می‌برد، شب گذشته...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه ورزشی(26اسفند)


محمد مایلی كهن عزادار شد

سرمربی سابق تیم ملی كشورمان در سوگ از دست دادن مادر نشست.

مادر محمد مایلی كهن مربی با سابقه‌ی فوتبال كشورمان یکشنبه شب به رحمت ایزدی پیوست.

وی كه مدت زیادی از بیماری پاركینسون رنج می‌برد، شب گذشته در بیمارستان میلاد تهران فوت كرد.

بخش ورزشی سایت تبیان این ضایعه تاسف‌بار را به محمد مایلی كهن مربی سرشناس كشورمان تسلیت می‌گوید.

سرمربی تیم ملی بسكتبال:

آیدین كبیر نظر مرا به خود جلب كرد

صباباتری نتوانست از مهره‌های كلیدی خود به خوبی استفاده كند

ولادمیر بوسنیاك گفت: در جریان بازی‌های مرحله‌ی پایانی سوپر لیگ، تعدادی از بازیكنان مثل آیدین كبیر نظر من را به خود جلب كردند تا در خصوص دعوت آنها به تیم ملی، جدی‌تر فكر كنم.

سرمربی تیم ملی بسكتبال بزرگسالان و امید در پایان بازی فینال سوپر لیگ گفت: امسال همان اتفاقی كه سال گذشته برای صباباتری افتاد، در خصوص صنام تكرار شد. سال قبل صنام از بازیكنان كلیدی بیشتری برخوردار بود، اما صباباتری هماهنگ‌تر عمل می‌كرد و به آرزوی خود نیز رسید.

وی افزود: اما این بار صنام با وجود نداشتن مهره‌های كلیدی زیاد، با هماهنگی و هدایت بسیار خوب مصطفی هاشمی توانست به نتیجه‌ی دلخواه خود برسد و در واقع شكست سال قبل خود را جبران كند.

بوسنیاك با بیان این كه در صباباتری حضور پرتعداد بازیكنان كلیدی ضمن عدم استفاده‌ی درست از آنها توسط سرمربی این تیم باعث باخت آنها شد، تصریح كرد: سرمربی یك تیم بزرگ با بازیكنان بزرگ‌تر باید به خوبی بداند كه چطور در مواقع حساس از بازیكنان خود استفاده كند. برخی از بازكینان صباباتری قابلیت‌های بسیار بالایی داشتند كه اگر از آنها استفاده‌ی بهتر می‌شد، بی‌تردید نتایج بهتری را كسب می‌كردند.

سرمربی تیم ملی بسكتبال بزرگسالان و امید افزود: خوشحالم كه بازیكنان ملی‌پوش نشان دادند از آمادگی بسیار خوبی برخوردارند. این امر تا حدودی خیال مرا در جریان برگزاری اردوها راحت می‌كند. ضمن این كه همانطور كه گفتم بازیكنانی توانستند نظر من را جلب كنند كه یكی از آنها آیدین كبیر است.

وی در پایان تاكید كرد: پس از پایان سوپر لیگ كار اصلی من و تیم ملی شروع خواهد شد كه امیدوارم در پایان ما به نتایج خوبی دست پیدا كنیم هر چند كه این امر بسیار سخت است.

اعضای تیم ملی دوومیدانی مشخص شدند

ایران با شش ورزشكار در بازی‌های كشورهای اسلامی شركت می‌كند

اعضای تیم ملی دوومیدانی در بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی مشخص شدند.

با تصمیم كمیته‌ی فنی فدراسیون، 6 نفر از ورزشكاران دوومیدانی جهت اعزام به مسابقات كشورهای مسلمان انتخاب شدند.

عباس صمیمی و احسان حدادی در پرتاب دیسك، امین ابراهیم نیك فر و سید مهدی شاهرخی در پرتاب وزنه، ایوب آرخی در پرتاب نیزه و روح ال... عسگری در 110 متر مانع اعضای تیم ملی دوومیدانی را در مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی كه فروردین ماه سال آینده در عربستان برگزار می‌شود، تشكیل می‌دهند.

اسحاقی:

لیگ گلف سال آینده برگزار می‌شود

تیم ملی زیرنظر مربی خارجی فعالیت خود را آغاز می‌كند

لیگ گلف از سال آینده با حضور بیش از 10 باشگاه گلف برگزار می‌شود.

عیسی اسحاقی رییس فدراسیون گلف ضمن اعلام این خبر گفت:‌ در پی بخشنامه‌ معاون سازمان و رییس مركز ورزش قهرمانی، فدراسیون گلف تصمیم گرفت لیگ گلف را سال آینده با حضور بیش از 10 باشگاه از استان‌های خوزستان، تهران،‌ اصفهان، فارس و قم برگزار كند و در صورت افزایش تیم‌ها این مسابقات در دو گروه برگزار می‌شود.

وی تصریح كرد: بدون شك برگزاری لیگ می‌تواند در توسعه گلف در كشور تاثیر بسزایی داشته باشد و به تیم‌های اول تا سوم لیگ نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

اسحاقی اظهار داشت: علاوه بر این به روسای هیات استان‌های خوزستان و تهران توصیه كرده‌ام لیگ استانی را نیز برگزار كنند.

وی در مورد درآمدزایی فدراسیون گلف گفت: درصد جذب اسپانسر دائم برای فدراسیون هستیم و خوشحالم كه شركت جهانی تجارت اروند نمایندگی شركت آكائی ژاپن در تهران در برابر بودجه‌ی سالانه فدراسیون اسپانسر هیات گلف تهران در سال آینده شده و قرارداد آن نیز هفته‌ی گذشته امضا شد.

اسحاقی برگزاری اولین دوره‌ی مسابقات اوپن تحت عنوان ورزش، صلح و توسعه، دومین دوره مسابقات گلف دیپلمات‌ها تحت عنوان جام نوعدوستی، برگزاری اولین جشنواره‌های مینی گلف خانواده، برگزاری مسابقات بانوان گلف به میزبانی ایران و شركت در مسابقات آسیایی در ژاپن را مهم‌ترین برنامه‌های این فدراسیون در سال‌ آینده دانست و گفت: با توجه به در پیش بودن دو مسابقه آسیایی آقایان در شهریور و میزبانی بانوان در مهرماه درصدد هستیم تا ورزشكاران تیم ملی از اردیبهشت ماه تمرینات خود را زیر نظر مربی خارجی شروع كنند.

وی همچنین از انتشار نخستین كتاب آموزش گلف در فروردین ماه خبر داد و تصریح كرد: به منظور ترویج كارهای فرهنگی كمیته‌ی فرهنگی در فدراسیون راه‌اندازی شده است.

اسحاقی گفت: به منظور احترام به پیشكسوتان گلف در نظر داریم مسابقات گلف مرحوم حسین پور كه یكی از گلف‌بازان مسجد سلیمان بود را سال آینده با حضور تیم‌های زن و مرد در مسجد سلیمان برگزار كنیم.

رییس فدراسیون گلف تاكید كرد: برنامه پنج ساله توسعه گلف مراحل نهایی خود را طی می‌كند و سال آینده سال اول اجرای این برنامه است.

با كسب 3 برد، 2 مساوی و 2 باخت؛

تیم ملی واترپلو صبح امروز به كشور بازگشت

تیم ملی واترپلوی كشورمان صبح دیروز پس از پشت سر گذاشتن اردوی تداركاتی ده روزه در كشور كرواسی به كشور بازگشت.

ملی‌پوشان واترپلو طی 7 مسابقه تداركاتی 3 برد، 2 مساوی و 2 باخت به دست آوردند.

داود رضا سلطانی مربی تیم ملی درباره‌ی اردوی تداركاتی - آمادگی تیم ملی گفت: ملی‌پوشان طی اقامت ده روزه در شهر «شیوه نیك» هفت بازی تداركاتی با باشگاه «شیوه نیك» برگزار كردند. این باشگاه بعد از تیم‌های زاگرب و اسپیلیت، تیم سوم كرواسی است.

وی درباره‌ی میزان آمادگی تیم ملی گفت: ملی‌پوشان به آمادگی 60 تا 70 درصدی رسیده‌اند و امیدواریم تیم در اردوی شبانه‌روزی كه از چهارشنبه هفته‌ی جاری در تهران آغاز می‌شود موفق به رفع نقایص تاكتیكی شود.

سلطانی همچنین اضافه كرد: به 16 بازیكن اعزامی محمدرضا میرابراهیمی و میثم جعفری اضافه می‌شوند و در نهایت 13 نفر برای بازیهای كشورهای اسلامی برگزیده خواهند شد.

لازم به ذكر است تیم ملی واترپلو تمرینات آمادگی خود را جهت حضور در نخستین دوره مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی هر روز از ساعت 10 الی 12 و 17:30 تا 20:30 در استخر مجموعه ورزشی آزادی انجام می‌دهد.

نفت اهواز

قهرمان وزنه بردارى ایران شد

تیم وزنه بردارى جوانان نفت اهواز قهرمان باشگاه هاى ایران شد.

هفته پایانى لیگ باشگاه هاى وزنه بردارى جوانان ایران یكشنبه شب در سالن نامجوى اهواز برگزار شد كه در پایان تیم وزنه بردارى نفت اهواز با ??/??? امتیاز اول شد، تیم نفت و گاز مسجد سلیمان با ??/??? امتیاز دوم و تیم پالایش و پخش كرمانشاه با ??/??? امتیاز در جاى سوم قرار گرفت. در این مسابقات كه از چهار ماه قبل شروع شده بود تیم هاى نفت اهواز، نفت گاز مسجد سلیمان، پالایش و پخش كرمانشاه تربیت بدنى همدان و تربیت بدنى فارس و نفت گاز گچساران شركت داشتند.

اداره كل تربیت بدنى استان تهران انتخاب كرد

ساعى، برترین ورزشكار پایتخت

نتیجه براى همه روشن بود. ورزشكاران و رؤساى هیأت هایى كه براى شركت در مراسم انتخاب برترین هاى ورزشى استان تهران به مجموعه فرهنگى، ورزشى «منظر» آمده بودند مى دانستند كه برترین ورزشكار استان تهران در سال ?? چه كسى است.

او باید از بین قهرمانانى مثل علیرضا رضایى، علیرضا حیدرى، سجاد برزى، هادى ساعى، حسین اوجاقى و محمد تركاشوند انتخاب مى شد. انتخاب زیاد سختى نبود چون سازمان صدا و سیما چند روز قبل كار تربیت بدنى را راحت كرده بود. تربیت بدنى تهران پس از تقدیر از ورزشكاران نمونه رشته هاى مختلف (به ترتیب حروف الفبا) و قدردانى اختصاصى از علیرضا رضایى، علیرضا حیدرى و هادى ساعى با پخش كلیپ هایى از مبارزه هاى آنها در آتن ،???? در نهایت قهرمان تكواندو المپیك را برترین ورزشكار استان تهران در سال ?? معرفى كرد.همچنین حیدرى، رضایى، ساعى و امیر امینى (بسكتبال) به عنوان ? ورزشكار برتر سال ?? و وصال روحانى (خبرنگار ایران ورزشى) به عنوان خبرنگار منتخب معرفى شدند.به ورزشكاران هر رشته یك لوح تقدیر، یك تندیس بلورى، یك شاخه گل رز و یك سكه بهار آزادى اهدا شد.

حجت الله خطیب رییس تربیت بدنى استان تهران كه در این مراسم حاضر بود و مسؤولیت اهدا جوایز را به عهده داشت، توجه ورزشكاران را بیش از چیز به نقش مربیان جلب كرد: «نباید از سازندگان اصلى ورزشكاران غافل شد. این مربیان هستند كه در میادین بین المللى ورزشكاران ما را آماده مبارزه مى كنند.»

براى شركت در بازیهاى پینگ پنگ كشورهاى اسلامى

فؤاد كاسب: به جز نوروزى همه آماده اند

تركیب تیم ملى پینگ پنگ ایران براى شركت در بازیهاى كشورهاى اسلامى مشخص شد.مهران احدى، افشین نوروزى، شاهین اخلاق پسند، شهرام سربخشیان و میدیا لطف الله نسبى مردانى هستندكه به عربستان اعزام مى شوند. قرار بود بهنام رحمت پناه، محمد بایرامپور و واحد مال میر نیز در این بازیها شركت كنند اما مشكلات شخصى به حذف آنها از تركیب تیم ملى منجر شد. فؤاد كاسب سرمربى تیم ملى در این باره مى گوید: «بهنام رحمت پناه با اینكه گفته بود در بازیهاى كشورهاى اسلامى براى تیم ملى بازى مى كند اما دوباره منصرف شد. محمد بایرامپور به خاطر گم شدن پاسپورت و شناسنامه اش از این سفر جاماند و واحد مال میر كه نفر اول انتخابى مسابقه هاى جهانى هم شد به خاطر مشمول بودن ترجیح داد در دوره آموزشى شركت كند تا بتواند اردیبهشت ماه سال آینده در مسابقه هاى جهانى همراه تیم ملى باشد.»

قرار است بقیه ملى پوشان تا روز شنبه ?? اسفند ماه در خانه پینگ پنگ زیر نظر كاسب و چول سرمربى و مربى تیم فقط بدنسازى كار كنند: «بعد از مسابقه هاى قطر بدن بچه ها افت كرده، به همین خاطر تا روز شنبه بدنسازى مى كنند. بعد سه روز به خاطر سال نو استراحت مى كنند و دوباره از روز سوم فروردین به اردو بر مى گردند تا تمرینات مسابقه یى را شروع كنند. ملى پوشان تا روز ?? كه اعزام مى شوند در اردو تمرین مى كنند.»براى شاگردان كاسب مصر، تركیه و عربستان حریفان اصلى در این بازیها به حساب مى آیند: «مصر تنها كشور شركت كننده است كه بالاترین رنكینگ جهانى را نسبت به بقیه دارد. اما از بازیكنان تركیه، عربستان و نیجریه هم نباید غافل شویم. به همین خاطر من به بچه هایم گفته ام فقط به اولى فكر كنند تا بتوانند مقام بگیرند. برنامه هاى تمرینى آنها فقط براى گرفتن مقام اول متمركز شده. به جز افشین نوروزى بقیه پینگ پنگ بازان تقریباً آماده اند.»سرمربى تیم ملى مى گوید: «افشین به خاطر اینكه سرباز بود، از نظر تكنیكى نسبت به بقیه عقب تر است. او تازه تمریناتش را شروع كرده. اما باید به اوج برسد.»

صنعتكاران: از تیم اعزامى به جام جهانى انتظار بیشترى داشتیم

جام جهانى كشتى آزاد ازبكستان اولین تورنمنت جدى محمد صنعتكاران بود تا توانایى هایش را به عنوان جانشین یك مدیر توانا در كشتى یعنى منصور برزگر محك بزند. صنعتكاران به عنوان رییس سازمان تیم هاى ملى ? مربى براى تیم ملى انتخاب كرد. یكى از آنها محسن كاوه بود كه به همراه تیم نفت به جام جهانى ازبكستان اعزام شد. او و شاگردانش با دستانى كاملاً خالى به ایران برگشتند. آنها حتى صنعتكاران را هم غافلگیر كردند.

از تیم اعزامى به جام جهانى ازبكستان انتظار بیشترى داشتیم. البته تیم اعزامى به جام جهانى، تیم ملى نبود و یك باشگاه در مسابقات شركت كرد كه نباید از یك باشگاه انتظارات بسیار زیادى داشت اما فدراسیون این تیم را تقویت كرده بود و بیشتر از این انتظار مى رفت. زمانى كه تیمى از یك كشور در مسابقات شركت مى كند، نماینده آن كشور است و باید موفقیت داشته باشد. اگر تیم یكى دو روز زودتر اعزام مى شد تا كشتى گیران استراحتى داشته باشند و پیش از وزن كشى یكى دو جلسه تمرین مى كردند، در شرایط بهترى قرار مى گرفتند.

مدیر تیم ملى كشتى آزاد در مورد غیبت حاجى زاده در جام جهانى مى گوید: بعد از بازگشت تیم در مورد حاجى زاده تصمیم گیرى خواهیم كرد. یك كشتى گیر«نباید سرخود و به دلخواه تصمیم بگیرد و با توجه به اینكه مسابقات آسیایى را نیز پیش رو داریم با حاجى زاده برخورد خواهیم كرد.

هادى حبیبى و فردین معصومى هم كه در جام تختى كشتى گرفته بودند، به دلیل عدم حضور نفرات اول وزن هاى خود (حاجى زاده و علیرضا رضایى) در تمام مسابقات جام جهانى كشتى گرفتند اما در هر حال باید این تفكر از مغز جوان ها بیرون رود كه به دلیل حضور در دو مسابقه در فاصله ?? روز دیگر نمى توانند كشتى بگیرند و از پیش باخته باشند.