تبیان، دستیار زندگی
ندند آماده باش در دو اردوگاه برانكو ایوانكوویچ دیروز 28نفر را به اردوى تیم ملى براى بازى با ژاپن دعوت كرد. اردوى تیم ملى از 25 اسفند در كمپ تیم هاى ملى برگزار مى شود تا پیش از شروع بازى با ژاپن، ملى پوشان یك اردوى 10 روزه برگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانكو و زیكو سربازان خود را فراخواندند

آماده باش در دو اردوگاه

برانكو ایوانكوویچ دیروز 28نفر را به اردوى تیم ملى براى بازى با ژاپن دعوت كرد. اردوى تیم ملى از 25 اسفند در كمپ تیم هاى ملى برگزار مى شود تا پیش از شروع بازى با ژاپن، ملى پوشان یك اردوى 10 روزه برگزار كنند.

دعوت شده ها

پرسپولیس: محمد محمدى (دروازه بان)، یحیى گل محمدى (دفاع)، جواد كاظمیان (هافبك)

استقلال: وحید طالب لو (دروازه بان)، حسین كاظمى (هافبك)، امیرحسین صادقى (دفاع)، رضا عنایتى (مهاجم)

فولاد: ابراهیم میرزاپور (دروازه بان)، جلال كاملى مفرد (دفاع)، محمد علوى (هافبك)، ایمان مبعلى (هافبك)

پاس: محمد نصرتى (دفاع)، جواد نكونام (هافبك)، خداداد عزیزى (هافبك)، آرش برهانى (مهاجم)

ابومسلم: بیژن كوشكى (دفاع)، مجتبى جبارى (هافبك)

سپاهان: سیدمهدى رحمتى (دروازه بان)

صباباترى: على دایى (مهاجم)

برق شیراز: ستار زارع (دفاع)

بوخوم: محرم نویدكیا (هافبك)

مسینا: رحمان رضایى (دفاع)

هامبورگ: مهدى مهدوى كیا (هافبك)

بایرن مونیخ: وحید هاشمیان (مهاجم)

الاهلى: على كریمى (هافبك)

السد: حسین كعبى (دفاع)

الوصل: علیرضا واحدى نیكبخت (هافبك)

كایزرسلاترن: فریدون زندى (هافبك)

استقلال، پاس و فولاد هر كدام با چهار سهمیه بیشترین دعوت شده ها به تیم ملى را دارند. پرسپولیس با سه سهمیه، ابومسلم دو سهمیه و برق، سپاهان و صبا هر كدام با یك سهمیه در رده هاى بعدى قرار دارند. البته هشت لژیونر هم در لیست تیم ملى حضور دارند.

بدون بداوى و واعظى

لیست جدید تیم ملى در مقایسه با لیست بازى با بحرین دو تغییر مشخص دارد. مهدى واعظى و على بداوى جزو بازیكنانى هستند كه در جمع دعوت شدگان براى بازى با بحرین حضور داشتند اما فعلاً اثرى از آنها به چشم نمى خورد.

تازه واردها

حسین كاظمى و وحید طالب لو نام هایى هستند كه در مقایسه با لیست قبلى به جمع بازیكنان تیم ملى اضافه شده اند. به نظر مى رسد با توجه به پست این دو، آنها جایگزین واعظى و بداوى شده اند. باقى بازیكنان جزو دعوت شده هاى دوره قبلى محسوب مى شوند.

ترافیك هافبك ها

خط هافبك تیم ملى با حضور 12 دعوت شده، بیشترین تراكم را در مقایسه با سایر خطوط دارد. علوى، نكونام، كاظمى، عزیزى، مبعلى، جبارى، كاظمیان، نویدكیا، زندى، نیكبخت، كریمى و مهدوى كیا 12 بازیكنى هستند كه در این پست حضور دارند. خط دفاعى با 8 دعوت شده، خط حمله و درون دروازه با 4 گزینه در رده هاى بعدى قرار دارند.

خط خورده هاى احتمالى

با توجه به اسامى دعوت شدگان و تفكرات برانكو در انتخاب ?? بازیكن نهایى مقابل بحرین به نظر مى رسد طالب لو، كوشكى، صادقى، كاظمى، جبارى و محمدى جزو خط خورده هاى احتمالى این دوره باشند. برهانى و عنایتى هم مى توانند ? گزینه بعدى باشند.

سرمربی ژاپن با تمام توان و ستاره‌های اروپایی به تهران سفر می‌كند

زیكو، سرمربی برزیلی ژاپن در گفت‌وگو با خبرنگاران از بازی كردن ناكاتا پس از یك سال دوری از تیم ملی برابر ایران خبر داد.

ناكاتا كه دو بار مرد سال فوتبال آسیا شده است آخرین بار سی و یك مارس گذشته پیراهن تیم ملی كشورش را پوشیده بود.

زیكو در این باره گفت:« ناكاتا به شرایط آرمانی بازگشته است. او هنگامی كه تیم به پیروزی نیاز دارد، در بهترین شرایط است، اگرچه مدتی بازی نكرده، اما پیش بینی می‌كنم ناكاتا نمایش خوبی داشته باشد.»

زیكو بیست و چهار بازیكن از جمله شش ستاره‌ی باشگاهی اروپایی را برای دیدار بیست و پنج مارس خارج از خانه برابر ایران به تیم ملی دعوت كرد، دو بازیكن دیگر برای دیدار بحرین دعوت خواهند شد.

ژاپنی‌ها پنجشنبه برای اردوی تمرینی به آلمان سفر می‌كنند.

ناكاتا (فیورنتینا)، تاكاهارا (هامبورگ)، شینجی اونو (فاینورد)، ایناموتو (كاردیف)، كوجی ناكاتا (مارسی) و ناكامورا (رجینا) لژیونرهای ژاپن هستند كه زیكو برای نبرد تهران حساب ویژه‌ای روی آنها باز كرده است.

الكس و ماكوتو تاناكا به سبب محرومیت، به آلمان و تهران سفر نمی‌كنند.

این عقیده‌ی زیكو درباره‌ی دیدار برابر ایران و بحرین است:« می‌دانم دو دیدار مهم را پیش رو داریم. مانند دیدار نهایی یك تورنمنت با ایران و بحرین بازی می‌كنیم. باید از گذشته هوشیارتر باشیم و از هر دو دیدار سه امتیاز به چنگ آوریم.»