تبیان، دستیار زندگی
ملی پوشان فوتبال ایران با تحمل شکست در دیدار مقابل اردن، این تیم عربی را برای صعود به جام ملت‌های آسیا 2011 امیدوار کردند........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اردن قلب شیر را خورد

دیدار تیم ملی ایران - اردن

ملی پوشان فوتبال ایران با تحمل شکست در دیدار مقابل اردن، این تیم عربی را برای صعود به جام ملت‌های آسیا 2011 امیدوار کردند.

تیم ملی فوتبال کشورمان که به عنوان صدرنشین گروه 5 مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا از ساعت 19:30 دیشب (یکشنبه) در ورزشگاه ملک عبدالله شهر امان به دیدار اردن رفته بود، مقابل میزبان خود تن به شکست یک برصفر داد.

اردن که هفته گذشته در تهران با یک گل مغلوب تیم ملی فوتبال ایران شده بود، در دیدار دیشب با گل دقیقه 81 عامر دیب به پیروزی رسید و برای صعود به جام ملت‌های 2011 آسیا امیدوار شد.

شاگردان عدنان حمد در مسابقه امروز شایسته کسب 3 امتیاز بودند و در طول بازی به ویژه در نیمه دوم بارها تا آستانه گلزنی پیش رفتند اما یکبار تیر دروازه، بار دیگر حرکت آکروباتیک حسین کعبی و ... مانع از فروپاشی دروازه تیم ایران شدند. تیم ملی ایران در این بازی خوش شانس بود که با یک گل تن به شکست داد و تیم میزبان تا پیش از به ثمر رساندن گل برتری حداقل 3 تا 4 شانس مسلم گلزنی را از دست داد.

دیدار ایران - اردن

این نخستین شكست تیم ایران در یك دیدار رسمی با سرمربیگری افشین قطبی است. با وجود این شكست تیم ایران همچنان با هفت امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم اردن كه برابر تایلند مساوی كرده بود و مقابل سنگاپور شكست خورده بود، به لطف سه امتیازی كه برابر ایران كسب كرد امیدهایش را برای صعود از این گروه زنده كرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی مقابل اردن تن به شکست داد که نفراتی چون جواد نکونام، مسعود شجاعی و مهرزاد معدنچی را در اختیار نداشت.

با شکستی که تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل اردن متحمل شد برای صعود به جام ملت‌های آسیا باید دو دیدار پیش رو مقابل تایلند و سنگاپور در مرحله انتخابی این رقابت‌ها را با پیروزی پشت سر بگذارد.

قضاوت دیدار اردن - ایران برعهده "علی حمد البداوی" از امارات بود. او در این بازی به حسونه شیخ از تیم اردن کارت زرد نشان داد.

دیدار بعدی ایران دی ماه سال جاری برابر سنگارپور برگزار می‌شود.

جدول رده بندی گروه 5 مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا:

1- ایران 7 امتیاز، 2- سنگاپور 6 امتیاز، 3- تایلند 5 امتیاز، 4- اردن 4 امتیاز

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری