تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور فرانسه تأكید كرد كه بقایای پیكر آلبر كامو ، نویسنده سرشناس فرانسوی چهارم ژانویه (14 دی) در مركز پاریس دفن می شود. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نبش قبر کامو

پیكر آلبر كامو از نو دفن می‌شود

نبش قبر کامو

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور فرانسه تأكید كرد كه بقایای پیكر آلبر كامو ، نویسنده سرشناس فرانسوی چهارم ژانویه (14 دی) در مركز پاریس دفن می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آلبر كامو نویسنده و فیلسوف فرانسوی قرار است بقیه آرامش پس از مرگ خود را در كلیسای پانتئن بیابد.

كلیسای پانتئن كه در سده هجدهم میلادی بنا شده در مركز پاریس قرار دارد و آرامگاه شخصیت های ملی فرانسه در آن قرار دارد.

امیل زولا ، ژان ژاك روسو ، ویكتور هوگو و الكساندر دوما از جمله ده ها شخصیت سرشناس فرانسوی هستند كه در این كلیسا دفن شده اند.

نیكلای ساركوزی، رئیس جمهور فرانسه خواستار نبش قبر كامو و دفن این نویسنده در كلیسای پانتئن شده است.

او گفت این مراسم روز چهارم ژانویه (14 دی) همزمان با پنجاهمین سال درگذشت كامو صورت خواهد گرفت.

با این حال او روز پنجشنبه هفته گذشته در كنفرانس ویژه اتحادیه اروپا در بروكسل تأكید كرده بود كه رضایت بستگان و بازماندگان كامو برای این كار ضروری است.

ساركوزی گفته بود او پیش از این با بازماندگان این نویسنده و فیلسوف در ارتباط بوده است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین تأكید كرده بود كه هنوز تصمیمی برای نبش قبر كامو و انتقال بقایای جسد او به كلیسای پانتئن گرفته نشده است.

كامو كه از سرشناس ترین نویسندگان قرن بیستم ادبیات فرانسه محسوب می شود 50 سال پیش در حالی كه 47 سال بیش نداشت در یك سانحه رانندگی درگذشت.

چهارم ژانویه سال 1960 ماشین میشل گالیمار، مدیر انتشارات معروف گالیمار در حالی كه كامو را از شهر لورمان به پاریس برمی گرداند از جاده منحرف شد.

این سانحه باعث مرگ هر دو سرنشین آن شد.

ساركوزی همچنین بعد از اظهارات اولیه خود بار دیگر گفت: من فكر كردم كه این یك تصمیم ویژه و بزرگ برای استقبال از كامو در پانتئن است.

اشاره ساركوزی به روز چهارم ژانویه برای انتقال پیكر كامو به مزار جدید است.

دو رمان «بیگانه» و «طاعون» از جمله معروفترین نوشته های آلبر كامو هستند كه برای این نویسنده شهرت زیادی به همراه داشته اند.

خبرگزاری فارس

تنظیم:بخش ادبیات تبیان