تبیان، دستیار زندگی
م را به قدرت، به زیبایى، به توانایى، به بروز قدرتها و استعدادهاى گوناگون برسانید، باید ورزش كنید. *اگر در یك جمله‏ى كوتاه از من بپرسند كه شما از جوان چه مى‏خواهید، خواهم گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش. *طلبه‏ها باید ورزش كنند؛ طلبه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جملات ورزشی رهبری

*اگر بخواهید جسم را به قدرت، به زیبایى، به توانایى، به بروز قدرتها و استعدادهاى گوناگون برسانید، باید ورزش كنید.

*اگر در یك جمله‏ى كوتاه از من بپرسند كه شما از جوان چه مى‏خواهید، خواهم گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش.

*طلبه‏ها باید ورزش كنند؛ طلبه‏ها باید كوهنوردى بروند.

*كوهنوردى امتیازات برجسته و ممتازى دارد. مهمترینش همان عزم و اراده‏ى بین انسان و انگیزه‏هاى درونى خود او است.

*من مى‏خواهم ورزش جانبازان را هم، به طور مؤكّد متذكر شوم. البته، الحمدللَّه ورزش جانبازان خوب بود. الحمدللَّه در میدانها خوب بوده. *همین‏طور كه شما گفتید، در المپیك مدالها و افتخارات بیشتر و چهره‏هاى بهترى كسب كردند؛ اما بخصوص، روى اینها كار بكنید. علت آن هم این است كه جانبازان، سابقه‏ى جبهه دارند. اینها یك قهرمانى را انجام دادند، یعنى وضع جسمانى آنها، نشان‏دهنده‏ى قهرمانى است. *كارى است كه كردند و یك پرونده، با اینها همراه است. بنابراین، اینها آن‏جا امتحان دادند؛ باز هم مى‏توانند در میدانهاى ورزشى، ان‏شاءاللَّه امتحان بدهند.

*من ورزش را براى همه لازم مى‏دانم. [كوهنوردى‏] یك ورزش سنگین، خیلى باابهت و خوب است؛ بنابراین لازم است.

*ورزش زنان، كار لازمى است. زنان هم نصف جمعیت كشورند؛ باید ورزش بكنند؛ اما محیط ورزش زنان، بایستى به گونه‏یى باشد كه با حدود اسلامى، مطلقاً مساسى پیدا نكند.

*ورزش كوهپیمایى و راهپیمایى در كوه كارى است كه مى‏تواند عمومى، یعنى براى زن و مرد و بچه و بزرگ باشد؛ از همه‏ى ورزشهاى دیگر هم كم‏خرجتر است.

*ورزش، اطمینان و اعتماد نفس در انسان ایجاد مى‏كند. جوان را به خودش مطمئن و خاطر جمع مى‏كند. خاصیت طبیعى ورزش این است كه آنها را از آن حالت خمود و ركود بیرون مى‏آورد.