تبیان، دستیار زندگی
روباه‏ها، سگ‏های وحشی کوچکی با پاهای کوتاه و دم بزرگ و پشمالو هستند. روباه‏ها شکارچیان ماهری هستند که روزها در لانه‏هایی که در زیرزمین حفر کرده‏اند، استراحت می‏کنند و شب‏ها به شکار می‏پردازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکارچیان ماهر
روباه

روباه‏ها، سگ‏های وحشی کوچکی با پاهای کوتاه و دم بزرگ و پشمالو هستند. روباه‏ها شکارچیان ماهری هستند که روزها در لانه‏هایی که در زیرزمین حفر کرده‏اند، استراحت می‏کنند و شب‏ها به شکار می‏پردازند. معمولاً روباه نر و ماده در یک لانه با توله‏های خود زندگی می‏کنند.

روباه

- روباه‏ها دارای گوش‏های نوک تیز با قدرت شنوایی بالایی هستند. این امر باعث می‏شود که آنها ضعیف‏ترین صداهای جانوران کوچک را در لابه لای علف‏ها بشنوند. دو تکه مقوا را به صورت دو قیف در آورید و آنها را روی گوش‏های خود نگه دارید. از دوست خود بخواهید در پشت شما قرار گیرد و شما را صدا کند. متوجه خواهید شد بین شنیدن صدا با قیف‏ها و بدون استفاده از آنها، تفاوت وجود دارد.

روباه

- روباه قرمز در جنگل‏ها زندگی می کند و از جانوران کوچک، حشره‏ها و میوه‏ها تغذیه می‏کند. روباه‏هایی هم در نزدیکی شهرها زندگی می‏کنند که بقایای مواد غذایی دور ریخته شده را می‏خورند.

روباه

- روباه‏ها در بسیاری از نقاط دنیا یافت می‏شوند. روباه گوش دراز در بیابان‏های آفریقای شمالی و عربستان زندگی می‏کند. این روباه‏ها در طول روز برای دوری از گرمای شدید خورشید در لانه‏های زیرزمینی خود می‏مانند و شب‏ها بیرون می‏آیند. گوش‏های بزرگ، به دفع گرما و خنک شدن بدن جانور کمک می‏کند.

روباه

نخستین کتاب مرجع من

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

**********************************

مطالب مرتبط

آفتاب پرست؛ مارمولکی با چند رنگ

خطر! بپا توی دام نیفتی!!

جانورانی با پوست پولک دار

پرنده ای با منقاری شبیه به کفش

زندگی در خشکی و آب

جیرجیرک های جیغ جیغو

حیوانات عجیب و غریب

زنبور عسل و زنبور معمولی

سنجاب دم پشمالو

سنجاقک و دمزل فلای

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.