تبیان، دستیار زندگی
رونمایی از کتاب «جورج حبش : وجدان فلسطین» طی مراسمی در دمشق برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از کتاب «جورج حبش» با حضور خالد مشعل
جورج حبش

رونمايي از کتاب «جورج حبش : وجدان فلسطین» طی مراسمی در دمشق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری گتاب ایران ( ایبنا) به نقل از شبکه «نیو تی.وی» لبنان، در این مراسم «وئام وهاب» رهبر جریان التوحید و وزیر سابق لبنان و همچنین «خالد مشعل» رییس دفتر سیاسی حماس در دمشق حضور يافتند و به تجلیل «جورج حبش» از رهبران فلسطینی و نيز «مازن صباغ» نویسنده کتاب پرداختند.

خالد مشعل رهبر سیاسی حماس طی سخنانی در این مراسم از حضار خواست تا با جنبش مقاومت فلسطین همراه شوند و تاکید کرد وضعیت بغرنج کنونی فلسطین نيازمند وجود رهبرانی مانند «جورج حبش» و «شیخ احمد یاسین» است.

او گفت: راه نجات ما پذیرش صادقانه این است که فصل «حل و فصل مسالمت‌آمیز» سپری شده است. باید آمریکا، اسراییل و جامعه بین‌المللی را مسئول شکست مذاکرات و رسیدن به صلح بدانیم.

مشعل افزود: سپس باید به گزینه‌های پیش روی‌مان با وجود تفاوت در موازنه قوا بنگریم. دست‌های ما در داخل جنبش مقاومت فلسطین به سوی همه جناح‌های فلسطینی و برادرانمان در جنبش فتح دراز است.

شمار دیگری از حضار، روشنفکران، نویسندگان و اساتید حاضر در جلسه نیز طی سخنانی، صحبت‌های خالد مشعل را تایید کردند.

جورج حبش در سال 1952جنبش ملی گرایان عرب را بنا نهاد. او در سال‌های دهه شصت چپ گرایی پیشه کرد و جبهه خلق برای آزادی فلسطین را تاسیس کرد که تا سال 2000 میلادی دبیرکل این گروه چریکی-سیاسی بود. در سال 2000 جرج حبش به دلیل کهولت سن از سمت خود کناره گیری کرد و دو سال پيش درگذشت.