تبیان، دستیار زندگی
استاد دانشكده كارآفرینی دانشگاه تهران و مولف راهنمای برنامه درسی كارآفرینی، با اشاره به ضرورت تالیف راهنمای برنامه درسی كارآفرینی برای دوره متوسطه از سوی دفتر برنامه‌ریزی و تالیف كتاب‌های درسی وزارت آموزش و پروش، عنوان كرد:‌ این درس عاملی برای افزایش آگاه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت تاليف راهنماي برنامه درسي كارآفريني در آموزش و پرورش
کتاب

استاد دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران و مولف راهنماي برنامه درسي كارآفريني، با اشاره به ضرورت تاليف راهنماي برنامه درسي كارآفريني براي دوره متوسطه از سوي دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتاب‌هاي درسي وزارت آموزش و پروش، عنوان كرد:‌ اين درس عاملي براي افزايش آگاهي دانش‌آموزان در راستاي شغلي يابي ا‌ست.

دكتر محمد احمدپور دارياني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه كتاب درسي كارآفريني در گذشته براي دانش‌آموزان طراحي شد، تصريح كرد: اكنون نيز گروهي براي طراحي راهنماي اين درس تشكيل و استانداردهاي لازم براي تاليف آن از سوي دفتر برنامه‌ريزي و تاليف كتاب‌هاي درسي مشخص شده است.

وي هدف اوليه از ايجاد درس كارآفريني در آموزش و پرورش را آشناسازي دانش‌آموزان با محيط‌هاي كاري و خلاقيت در كارآفريني دانست و يادآور شد: امروزه حتي دانشجويان نيز پس از فارغ‌التحصيل شدن با اصول كاريابي آشنا نيستند. اين راهنما پس از تحقيق و بررسي‌هاي لازم و گفت‌و گو با دانش‌آموزان و دانشجويان تاليف شده است.

دكتر دارياني با اشاره به اين كه تاليف اين كتاب در افزايش آگاهي دانش‌آموزان براي انتخاب شغل موثر است، اظهار داشت: براي ساختن آينده شغلي دانش‌آموزان و خلاقيت محوري آنها، گنجاندن اين واحد درسي ضروري است.

استاد دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران با تاكيد بر اين كه اين درس در رشته كاردانش نيز وجود دارد، توضيح داد: متاسفانه تاكيد كمتري در هنرستان‌ها بر اين درس مي‌شود و بنابراين دانش‌آموزان نيز توجه لازم را به آن نمي‌كنند.

وي در پايان اظهار داشت: روش تدريس درس كارآفريني با ديگر دروس متفاوت است، زيرا تئوري و عمل آن با يكديگر متفاوت نيست. بنابراين در حالت كلي نياز زيادي براي استفاده از اين كتاب و همچنين تدوين راهنماي آن وجود داشت.