تبیان، دستیار زندگی
محمدعلی بهمنی، شاعر و از داوران مرحله نهایی سومین دوره جایزه كتاب سال شعر جوان، نمونه شعر جوان امروز را هفت اثر شایسته تقدیر این دوره از جایزه دانست كه از موفقیت بالایی برخوردار است و دریچه‌های ناگشوده‌ای را به شعر امروز می‌گشاید و حسادت هم‌نسلان او را بر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهمنی: شعر امروز حسادت نسل من را برمی‌انگيزد
بهمنی

محمدعلی بهمنی، شاعر و از داوران مرحله نهايي سومين دوره جايزه كتاب سال شعر جوان، نمونه شعر جوان امروز را هفت اثر شايسته تقدير اين دوره از جايزه دانست كه از موفقيت بالایی برخوردار است و دريچه‌هاي ناگشوده‌اي را به شعر امروز مي‌گشايد و حسادت هم‌نسلان او را برمي‌انگيزد.

بهمني در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره چگونگي داوري سومين جايزه كتاب سال شعر جوان توضيح داد: داوري مرحله نهايي اين دوره از جايزه برعهده من و ضياء موحد، حافظ موسوي و ساعد باقري بوده است و 21 كتاب عبوركرده از داوري مرحله نخست را بررسي كرديم. اما مي‌توانم بگويم هفت كتابي كه از ميان اين 21 اثر انتخاب شد فاصله زيادي با 14 اثر ديگر نداشت.

وي درباره علت انتخاب اين آثار توضيح داد: با ظريف‌انديشي و دقيق‌انديشي داوران اين دوره از جايزه هفت شاعر انتخاب شدند؛ اما از آن‌جايي كه سطح آثار اين افراد نيز بسيار به يكديگر نزديك بود هيچ يك برتري نسبت به ديگري نداشتند و نمي‌توانستيم امتيازي ويژه‌اي براي هريك به تنهايي قائل شويم. در نتيجه اين دوره از جايزه برگزيده نهايي نداشت.

اين شاعر به وجود شناسه‌هاي دقيقي از شاخص‌هاي شعري در شعر جوان امروز اشاره و تصريح كرد: با توجه به اين امر كه سطح عمومي و كيفي مجموعه‌ها بسيار نزديك به يكديگر است، احساس مي‌كنم داوري صحيح و دقيقي در اين دوره صورت گرفته است.

وي يادآور شد: شعر جوان امروز با تكيه بر پشتوانه‌ شعر پيش از خود بسيار موفق عمل كرده و هر روز دريچه‌هاي ناگشوده‌اي را بر شعر مي‌گشايد.