تبیان، دستیار زندگی
(25اسفند) با چهار باخت و یك تساوى در جام جهانى ???? ازبكستان كشتى گیران ایران بین شش تیم ششم شدند جام جهانى تمام شد. چه خوب شد كه این مسابقه ها فقط شش تیم داشت وگرنه معلوم نبود كشتى گیران ایران چند باخت دیگر مى دادند و زیر دس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ورزشی(25اسفند)

با چهار باخت و یك تساوى در جام جهانى ???? ازبكستان

كشتى گیران ایران بین شش تیم ششم شدند

جام جهانى تمام شد. چه خوب شد كه این مسابقه ها فقط شش تیم داشت وگرنه معلوم نبود كشتى گیران ایران چند باخت دیگر مى دادند و زیر دست كدام تیم هاى غیرمطرح قرار مى گرفتند. خیلى سخت است اما واقعیت دارد. ایران با شكست هاى روز اول جام جهانى كشتى آزاد ???? ازبكستان از اوكراین و امریكا با شكست دیروز مقابل كوبا و روسیه و یك تساوى با ازبكستان، تیم آخر جام بود. ایران در بین شش تیم، ششم شد. الكساندر مدوید رییس فدراسیون كشتى بلاروس بعد از باخت هاى روز اول ایران گفته بود كشتى ایران ?? سال عقب افتاده. محمد توكل نماینده ایران در فیلا هم كه با این كشتى ها فقط خجالت كشیده بود، گفته بود آبرویمان رفت. به حتم دیروز بعد از این مقام، خیلى هاى دیگر، بیشتر از این متأسف شدند.

نتیجه آخرین شكست: كوبا ??- ایران ?

?? كیلوگرم: لوییس ایبانز ?- محمد رضایى ?

?? كیلوگرم: میگوئل كینتانا ?- بهنام طیبى صفر

?? كیلوگرم: سرجیو پدروسو ?- حسن طهماسبى ? (برنده طهماسبى دو تایم را برد)

?? كیلوگرم: ایوان فوندورا ?- هادى حبیبى ?

?? كیلوگرم: فریدون قنبرى به دلیل مصدومیت مقابل خوئل رومه رو ضربه فنى شد.

.120 كیلوگرم: آلكسیس رودریگز ?- فردین معصومى صفر

پرونده‌ی سوپرلیگ بسكتبال با قهرمانی صنام بسته شد

نیكخواه بهرامی بهترین بازیكن داخلی

رقابت‌های سوپرلیگ بسكتبال كشور با قهرمانی تیم صنام به پایان رسید.

در دیدار برگشت مرحله‌ی فینال رقابت‌های لیگ برتر بسكتبال كه عصر امروز میان دو تیم صباباتری و صنام برگزار شد، تیم صنام موفق شد با نتیجه‌ی 94 بر 79 بر حریف خود غلبه كند و بر سكوی نخست بایستد.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه‌ی 79 بر 75 به سود صباباتری به پایان رسیده بود اما به دلیل اختلاف امتیازات، تیم صنام عنوان قهرمانی را به دست آورد.

هم‌چنین در دیدار رده‌بندی، تیم‌های پیكان و ذوب‌آهن به مصاف یكدیگر رفتند كه در پایان، تیم پیكان با نتیجه‌ی 74 بر 58 بر ذوب‌آهن غلبه كرد و به مقام سوم رسید.

صمد نیكخواه بهرامی به عنوان بهترین بازیكن داخلی، آندره پیتس به عنوان بهترین بازیكن خارجی و هروس آوانسیان به عنوان بهترین داور سوپرلیگ انتخاب شدند.

برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی ووشو تا سال 2006 تدوین شد

برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی ووشو برای حضور در مسابقات آسیایی 2006 دوحه قطر تدوین و به كمیته‌ی ملی المپیك ارایه شد.

مطابق با برنامه تدوین شده از سوی سازمان تیم‌های ملی مجموعا 37 مرحله اردوی آماده‌سازی و 6 اردوی تداركاتی برون مرزی در كشورهای روسیه، فیلیپین، كره، مصر، سنگاپور و ویتنام پیش بینی شده است.

اولین مرحله اردوها از 21 فروردین ماه سال آینده در مجموعه‌ی ورزشی آزادی تهران آغاز خواهد شد و مرحله‌ی پایانی دهه‌ی سوم آبان ماه و همزمان با اعزام به مسابقات آسیایی 2006 دوحه قطر خواهد بود.

همچنین فدراسیون ووشو لهستان با ارسال نمابری رسما از فدراسیون ووشو كشورمان برای شركت در دومین دوره مسابقات بین‌المللی ووشو این كشور دعوت كرد.

این مسابقات دهم تیر ماه سال 84 در ورشو انجام می‌شود.

مطابق با جدول مسابقاتی اعلام شده از طرف فدراسیون لهستان رقابت‌های سانشو و تالو در تمامی رده‌های سنی در این دوره از پیكارها برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز دعوت نامه‌هایی از فدراسیون‌های ارمنستان و ایتالیا دریافت شده بود كه با توجه به برنامه زمان بندی تمرینات تیم ملی ووشو حضور تیم ملی در این تورنمنت‌ها در دست بررسی است.

با حضور رییس فدراسیون جهانی اسكی؛

پیست سهند به عنوان پیست بین‌المللی ثبت می‌شود

با حضور رییس فدراسیون جهانی اسكی، پیست سهند تبریز به عنوان سومین پیست بین‌المللی كشور به ثبت خواهد رسید.

رحمت ا... شاهمرادپور، رییس هیات اسكی آذربایجان شرقی، با اعلام این خبر افزود: پیست اسكی زمستان امسال به بهره‌برداری رسید و ما برای بین‌المللی كردن این پیست بهار امسال از رییس فدراسیون جهانی برای بازدید دعوت خواهیم كرد.

وی ادامه داد: این پیست در صورت نصب تجهیزات باقیمانده به عنوان یكی از بهترین پیست‌های آسیا محسوب خواهد شد.

شاهمرادپور افزود: دستگاه دوم بالابر و دستگاه برف كوب با اعتباری بالغ بر 170 میلیون تومان به زودی نصب خواهد شد.

وی در پایان افزود: مسابقات اسكی قهرمانی شهرنشینان كشور 11 تا 14 فروردین در تبریز برگزار خواهد شد.

برای حضور در تنیس جام دیویس مسابقات انتخابی برگزار می‌شود

در مقابل قزاقستان از نفرات جوان استفاده خواهد شد

پس از شكست ایران از جام دیویس، نشست كمیته‌ی فنی فدراسیون تنیس برگزار شد.

در این جلسه كه با حضور علیرضا خروشی و ناصر میرزایی رییس و دبیر فدراسیون و مصطفی صالح سرمربی تیم ملی و اعضای كمیته فنی برگزار شد، در مورد نتایج اخیر تیم ملی در مقابل كویت از سری رقابت‌های جام دیویس و نحوه ادامه همكاری با سرمربی فعلی تیم ملی بحث و تبادل نظر شد.

مسوول روابط عمومی فدراسیون تنیس پس از پایان نشست كمیته فنی گفت: در مقابل قزاقستان از نفرات انتخابی و جوان استفاده خواهد شد.

علی رضا بابایی افزود: به منظور آماده‌سازی و تقویت تیم ملی برای بازی مقابل قزاقستان كه تیر ماه سال آینده در تهران برگزار خواهد شد، مسابقات انتخابی به صورت آزاد از میان كلیه‌ی شركت كنندگان در پایان فروردین ماه در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود و نفرات برتر از هر دو رده به همراه 4 ملی‌پوش در اردو شركت خواهند كرد.

وی افزود: در پایان از هر دو رده سنی 2 نفر به همراه 2 ملی‌پوش برتر كه از 4 نفر حاضر در تیم ملی انتخاب خواهند شد، جمعا 6 نفر در اردوهای آماده‌سازی (اواخر فروردین ماه) شركت خواهند كرد تا در اردوهای 3 ماهه داخلی و خارجی برای رویارویی با قزاقستان از سری رقابت‌های جام دیویس در گروه 2 آسیا و اقیانوسیه آماده شوند.

بابایی در خصوص ادامه‌ی همكاری مصطفی صالح در تیم ملی بزرگسالان گفت: در نشست كمیته فنی در مورد ادامه همكاری صالح بحث و تبادل نظر شد كه مقرر گردید پس از مسابقات انتخابی و پایان فروردین ماه در مورد وی تصمیم گیری شود.