تبیان، دستیار زندگی
یه سر مربى آقاى قلعه نوعى، تو چند سال سابقه دارى؟ پس از بازى استقلال- ذوب آهن امیر قلعه نوعى مقابل دوربین خبرساز قرار مى گیرد. او هیچ صحبتى از بازى نمى كند و فقط از پیشكسوتان استقلال انتقاد مى كند. «آقایان وقتى ما مى بریم نار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موضع گیرى تند پیشكسوتان استقلال علیه سر مربى

آقاى قلعه نوعى، تو چند سال سابقه دارى؟

پس از بازى استقلال- ذوب آهن امیر قلعه نوعى مقابل دوربین خبرساز قرار مى گیرد. او هیچ صحبتى از بازى نمى كند و فقط از پیشكسوتان استقلال انتقاد مى كند. «آقایان وقتى ما مى بریم ناراحت مى شوند و در مطبوعات این پیروزى ها را شانسى مى دانند، حالا امروز مى توانند خوشحال باشند و جشن بگیرند كه تیم ما باخته است و هواداران با چشم گریان به خانه برگشته اند، البته من به خوبى آقایان را مى شناسم. اینكه چه موقعى پیراهن تیم را فروخته اند. آقایان علیه باشگاه سمپاشى مى كنند و ...»

هنوز هفت هفته تا پایان بازیهاى لیگ باقى مانده است كه امیر قلعه نوعى تیمش را وارد بحران جدیدى مى كند. صحبت هاى او واكنش بسیارى از پیشكسوتان استقلال را به همراه داشته است: «باخت تیم، ما را خوشحال نمى كند و از پیروزى تیم هم ناراحت نمى شویم. آن چیزى كه ما را ناراحت مى كند از بین رفتن حرمت هاست. او با این حرف ها مى خواهد شكست تیمش را توجیه كند. اگر روى صحبتش به من بوده كه من به خاطر مشكل با مدیران باشگاه مجبور شدم بروم. بعد از یك سال هم دوباره به تیم محبوبم برگشتم ولى در تمام این مدت حتى یك ریال هم نگرفتم اما این آقا فراموش كرده كه من از ?? سالگى پیراهن استقلال را برتن كرده ام و در تمام رده هاى سنى تیم ملى بازى كرده ام و كاپیتان تیم ملى و استقلال بوده ام. بهتر است نگاهى به سابقه خودش هم بیاندازد كه چند سال در استقلال بازى كرده. او چطور به خودش اجازه مى دهد درباره پیشكسوتانى مثل حجازى، زرینچه و حاجیلو صحبت كند. آنها افتخار باشگاه استقلال هستند.» این حرف ها را شاهرخ بیانى یكى از متهمان احتمالى از طرف قلعه نوعى عنوان مى كند. او مى گوید: «هیچ پیشكسوتى از باخت استقلال ناراحت نمى شود مگر اینكه استقلالى واقعى نباشد. او فراموش كرده كه چه كسى تیم كخ را وارد بحران كرد. آن میهمانى هاى شبانه را چه كسى برگزار مى كرد؟ او نمى تواند با این صحبت ها هواداران را رودرروى پیشكسوتان قرار دهد. بهتر است به فكر رفع مشكلات تیمش باشد.»

یكى دیگر از متهمان احتمالى جواد زرینچه است. قلعه نوعى با برگزارى بازى خداحافظى او در بازى استقلال- پرسپولیس مخالفت كرد: «این آقا اسمى نبرد و كسى را به عنوان متهم معرفى نكرد و بهتر است اگر مدركى دارد خیلى واضح و روشن رو كند تا جوابش را بدهیم. البته در چند هفته گذشته من به همراه تیم استقلال ?? در امارات بوده ام و حرفى نزده ام اما اگر با من بوده كه پیراهنم را فروخته ام مگر خود او این كار را نكرده؟ اصلاً او چند سال سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد؟ یك روز زمین خراب است، روز دیگر داورى بد است، یك روز كارشناسان نود مقصر هستند. یك روز هم پیشكسوتان پیراهنشان را به پول فروخته اند! همه در ناكامى استقلال مقصر هستند به جز آقاى مربى، این توجیه ها دیگر خیلى كهنه شده.» یكى دیگر از پیشكسوتانى كه حرف هاى قلعه نوعى را توهین به استقلالى ها مى داند رضا رجبى است. او مى گوید: «من خودم مى خواستم تماس بگیرم و از صحبت هاى قلعه نوعى گلایه كنم، البته در صحبت هایش مرا مورد خطاب قرار نداده اما كسى كه دیگران را محكوم به خیانت مى كند از نظر روانشناسى حس توطئه گرى دارد و حتماً خودش زمانى كه سرمربى نبوده است از باخت تیم خوشحال مى شده وگرنه چطور ممكن است كسى از باخت تیمى كه زندگى اش را به پایش گذاشته خوشحال شود؟ اصلاً آقاى قلعه نوعى مگر خود تو چند سال سابقه دارى كه اینگونه دیگران را متهم مى كنى؟ تیم تو باید در زمین فوتبال حرف هایش را بزند. متأسفانه تو نتوانسته یى مشكلات تاكتیكى تیمت را حل كنى به همین دلیل سعى در فرافكنى دارى اما مردم به خوبى این مسائل را مى فهمند و نمى شود به آنها دروغ گفت.» قلعه نوعى در قسمتى از صحبت هایش گفته عده یى پیراهن استقلال را به پول فروخته اند و حالا خود را پیشكسوت مى دانند. رضا رجبى هم در جواب این حرف مى گوید: «البته فكر مى كنم روى صحبت او با جواد زرینچه بوده است و آن زمانى را مى گوید كه جواد به كشاورز رفت اما امیر باید فروتن باشد و مسائل خانوادگى را انعكاس ندهد. مگر خود او از استقلال به برق نرفت تا آنجا مربیگرى كند و بعد هم كه به استقلال اهواز رفت چطور؟ این حرف ها را من به این دلیل مى گویم كه در ?? سالگى در اوج فوتبالم و با اینكه چند پیشنهاد هم داشتم از فوتبال خداحافظى كردم و سال ها هم پیراهن این تیم را با افتخار برتن كرده ام. متأسفانه آقاى قلعه نوعى وقتى پیشنهاد مى دهیم نمى پذیرد و وقتى انتقاد مى كنیم متهم به خیانتمان مى كند. او خیلى زود به افتخار بزرگى رسیده كه كمى برایش زود بوده. او باید به جاى طرح این حرف ها به فكر رفع نقاط ضعف تیمش باشد كه در یك سال گذشته هفتاد گل خورده است.»

اما یكى دیگر از قدیمى هاى استقلال، عبدالعلى چنگیز درباره گفته هاى قلعه نوعى و مسائل پیش آمده مى گوید: «البته من صحبت هاى او را نشنیده ام اما ترجیح مى دهم حرفى نزنم. متأسفانه فرهنگ انتقاد در بین ما وجود ندارد و هر حرفى بزنیم عده یى ناراحت مى شوند و موضع مى گیرند، پس بهترین راه این است كه سكوت كنم و حرفى نزنم.» و یك منبع آگاه در مورد گفته هاى امیر قلعه نویى مى گوید: «حرف هاى قلعه نویى استقلال را وارد بحران ناخواسته یى كرد كه مى تواند مشكلات زیادى را در هفته هاى آینده براى تیمش ایجاد كند. هرچند این باخت تلخ بود اما هنوز هم استقلال شانس زیادى دارد كه در كورس قهرمانى باشد. انتقاد تند قلعه نوعى از پیشكسوتان استقلال در حالى انجام مى شود كه بسیارى از قدیمى هاى استقلالى او را به دلیل حضور در تیم شاهین تهران و سال هاى كم حضور در تیم استقلال یك استقلالى اصیل نمى دانند و حضور او در سمت سرمربیگرى تیم را بى احترامى به پیشكسوتان واقعى تیم مى دانند.»