تبیان، دستیار زندگی
حافظی كرد دوران بهترین مهاجم آرژانتین و فیورنتینا هم به پایان رسید سرانجام گابریل باتیستوتا، ستاره‌ی پیشین تیم ملی آرژانتین در سن سی و شش سالگی از جهان فوتبال خداحافظی كرد. باتیستوتا با به ثمر رساندن پنجاه و شش گل در هفتاد و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باتیستوتا از جهان فوتبال خداحافظی كرد

دوران بهترین مهاجم آرژانتین و فیورنتینا هم به پایان رسید

سرانجام گابریل باتیستوتا، ستاره‌ی پیشین تیم ملی آرژانتین در سن سی و شش سالگی از جهان فوتبال خداحافظی كرد.

باتیستوتا با به ثمر رساندن پنجاه و شش گل در هفتاد و هشت دیدار بهترین مهاجم تمام دوران آرژانتین است. پیشتر حرفه‌ی او در ایتالیا سپری شد. قرارداد باتیستوتا با باشگاه قطری العربی به سبب مصدومیت لغو شد.

ستیمیو آلویسیو، نماینده‌ی اسطوره‌ی فیورنتینا در این باره گفت:« با وجود این كه از نظر بدنی، شرایط خوبی دارد، شور و انگیزه‌اش را برای بازی كردن از دست داده و بهتر این است پیش از آن كه فوتبال او را كنار بزند، خودش كفش‌هایش را آویزان كند.»

حرفه باتیستوتا در نوولز الدبویز شروع شد. پس از بازی كردن در باشگاه دیگر آرژانتین ماشین گلزنی فوتبال آمریكای جنوبی به ایتالیا و فلورانس سفر كرد و نه سال رویایی را فیورنتینا پشت سر گذاشت.

باتیستوتا ركورد تعداد گل در فیورنتینا را هم به دست آورد و به همراه این تیم قهرمان جام حذفی و سوپر جام ایتالیا شد. هواداران فلورانس به «باتی گل» علاقه فراوانی داشتند و برای یادبود و احترام او مجسمه‌اش را ساختند. سال 2000 گابریل باتیستوتا به رم پیوست. او در این تیم فتح اسكودتو و قهرمانی در رقابت‌های سری A را نیز تجربه كرد و پس از مدت كوتاهی بازی كردن در خط حمله‌ی اینتر به خاورمیانه آمد تا روزهای واپسین حرفه‌اش را در تیم‌های ثروتمند كشورهای عربی تجربه كند.

باتیستوتا در سه جام جهان 1994، 1998 و 2002 برای آرژانتین به میدان رفت. مهاجم گروه قدرتمند كشورش در رقابت‌های كوپا آمریكای 1991 و 1993 بود و جام قهرمانی را نیز در این رقابت‌ها بالای سر برد.