تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی اتاق فکر در آموزش و پرورش به منظور استفاده از دیدگاه ها و نظرات کارشناسان خبر داد و گفت: هیچ پشتیبانی و حمایت بالاتر از مشاوره و مشورت نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی اتاق فکر در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی اتاق فکر در آموزش و پرورش به منظور استفاده از دیدگاه ها و نظرات کارشناسان خبر داد و گفت: هیچ پشتیبانی و حمایت بالاتر از مشاوره و مشورت نیست.

راه اندازی اتاق فکر در آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا، وزیر آموزش و پرورش در سخنانی با اعلام گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، مخصوصا شهدای فرهنگی و دانش آموزی گفت: خوشبختانه توفیقی حاصل شد که در جمع شما عزیزان حاضر بوده و از محضرتان استفاده بکنم.

حمیدرضا حاجی بابایی ادامه داد:من با عشق و علاقه سمت وزارت آموزش و پرورش را پذیرفتم و برای خدمت به شما فرهنگیان گام در این راه گذاشته ام.  وی تاکید کرد:آموزش و پرورش زیباترین، بهترین و ارزشمند ترین تولیدات را دارد و هر هزینه ای در این بخش سرمایه گذاری شود نتایج خوبی را خواهیم گرفت.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:کلید تحرک، توسعه، پیشرفت، اقتدار و افتخار کشورعزیزمان در دست آموزش و پرورش است. حاجی بابایی با اشاره به این که ماحصل همه افتخارات ما این است که دارای چنین علمی هستیم، افزود:همه وحشت دنیا به خاطر موفقیت و رسیدن ما به این علم است و خوشبختانه در سال های اخیر به جایگاه واقعی خود در دنیا دست پیدا کرده ایم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشورمان نیازمند رسیدن به جایگاه واقعی خود است. وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت:برای رسیدن به جایگاه واقعی نیازمند یک اراده عمومی و همگانی هستیم و همه ما باید از این جایگاه حفظ و حراست کنیم و در این راه به شدت نیازمند کمک شما عزیزان هستیم.

حاجی بابایی افزود: شما باید به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنید و وزارت آموزش و پرورش به فکر شما نیاز دارد. وی ادامه داد:هر طرح و اندیشه ای که بتواند آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برساند،از آن استقبال می کنیم. وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطر نشان کرد: هرکدام از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت کشورمان 30 سال از عمر خود را برای آموزش و پرورش صرف کرده اند و هر حرف و سخنی که گفته می شود باید از آنها استفاده کرد.

حاجی بابایی اضافه کرد: ما اگر از اندیشه های پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت استفاده نکنیم، فقیر خواهیم بود. وی افزود: وقتی قانون مدیریت خدمات کشوری بررسی و تصویب شد تلاش داشتیم تا بازنشستگان فرهنگی به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنند.

وزیرآموزش وپرورش همچنین تاکید کرد: افتتاح 155 پروژه در سومین دور سفر اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی، نشان از توجه دولت خدمتگزار به بخش آموزش و پرورش است. حاجی بابایی در رابطه با تصویب این مصوبه که باید سن رای دهندگان باید 18 سال باشد، گفت: تصویب این قانون نشان داد که یک نگاه عمیق تربیتی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و دانش آموزان وآینده سازان کشور به بلوغ فکری مناسبی دست پیدا می کنند.

وی ادامه داد:ما نیاز به یک تحول جدید در آموزش و پرورش داریم وبرای نیل به این هدف، باید یک بازسازی روحی و روانی در این مجموعه داشته باشیم. وزیرآموزش و پرورش در ادامه سخنان خود گفت: باید بدانیم در آموزش و پرورش مقطع ابتدایی مهم بوده وبعد از آن مقطع راهنمایی و دبیرستان مهم است.

حاجی بابایی اضافه کرد: متاسفانه در آموزش و پرورش یک وضعیت نا پایدار وجود دارد. وی با اعلام اینکه عقل در مدارس ما شکل می گیرد،گفت: صرف این همه هزینه برای جلوگیری از بحران ها و انحراف های فکری، اخلاقی و خانوادگی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت،یک نوع ایثار است و یک نوع رسالت پیامبرگونه است.باید دست دانش آموزان را بگیریم و آنها را به سر منزل مقصود برسانیم. حاجی بابایی افزود: آموزش و پرورش باید مخصوص نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی تاکید کرد:آموزش و پرورش باید به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند و معلم و دانش آموز باید جایگاه واقعی خود را بخوبی بشناسد. وزیر آموزش و پرورش افزود: من تلاش خواهم کرد تا آموزش و پرورش را به جایگاه واقعی خود برسانم و برای موفق شدن در این کار به همکاری و همدلی همه نیازمندیم. حاجی بابایی همچنین گفت:کسی که وارد مدرسه می شود،باید به جایگاه تعلیم و تربیت احترام بگذارد.

وی تاکید کرد:باید تلاش کنیم،تا نظام تعلیم و تربیت را به جایگاه والا و واقعی خود دست پیدا کند. وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: پیشکسوتان ارشد یعنی کسانی که 30 سال در آموزش و پرورش خدمت کردند و ما باید از این عزیزان استفاده کنیم و قطعا در حد وسع و توان از آنها استفاده خواهیم کرد.

حاجی بابایی ادامه داد: آموزش و پرورش یک جسم و یک روح است که وزیر و همه آحاد فرهنگیان و دانش آموزان جزو آن هستند وهمه باهم نظام تعلیم و تربیت را شکل می دهند. وی اضافه کرد:من نیازمند همکاری و همیاری شما عزیزان هستم. وی تاکید کرد: باید بدانیم که تحول در آموزش و پرورش حرف اول و آخر را خواهد زد ومنشا تحول شما عزیزان خواهید بود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت:هدف و تلاش من در وزارت آموزش و پرورش،ارتقای جایگاه بخش تعلیم و تربیت جامعه بوده و تلاش خواهم کرد تا دانش آموزان به سمت و سوی دانش، معرفت و تربیت که محوری ترین و کلیدی ترین محور ما است دست پیدا کنند. حاجی بابایی تصریح کرد: تلاش می کنم تا مدارس پرنشاط و پرجاذبه بوده و دانش آموزان با شوق و شور وارد مدارس شوند. وی ادامه داد: در کنار این امر باید به آموزه های مذهبی و بحث تربیت نیز توجه داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: تلاش خواهیم کرد تا با تاسیس یک اتاق فکر در آموزش و پرورش از دیدگاه های و نظرات کارشناسان استفاده خوبی داشته باشیم، زیرا هیچ پشتیبانی و حمایت بالاتر از مشاوره و مشورت نیست. حاجی بابایی همچنین گفت: ما آمده ایم تا بگوییم هیچ وزارتخانه ای و هیچ سازمانی تولیداتش مهمتر و ارزشمند تر از آموزش و پرورش نیست.

فیروز رضایی رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، نیز در این مراسم در سخنانی گفت: بازنشستگان عزیز عمرشان را در بحث تعلیم و تربیت گذاشته اند و بدون هیچ چشمداشتی می خواهند این ها را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم در زمان وزارت دکتر حاجی بابایی بتوانیم با ایجاد ساختار مناسب از بازنشستگان عزیز که سرمایه های اصلی مجموعه آموزش و پرورش هستند استفاده کنیم.

منبع

خبرگزاری پانا