تبیان، دستیار زندگی
م كرد رابسون 4 فروردین سرمربى تیم امید مى شود بابى رابسون سرمربى سابق تیم هاى ملى انگلیس و باشگاه هاى نیوكاسل و بارسلونا گزینه اصلى سرمربیگرى تیم ملى المپیك است. قرار است این مربى انگلیسى 5 فروردین به ایران سفر كند تا علاوه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقام آگاه در فدراسیون اعلام كرد

رابسون 4 فروردین سرمربى تیم امید مى شود

بابى رابسون سرمربى سابق تیم هاى ملى انگلیس و باشگاه هاى نیوكاسل و بارسلونا گزینه اصلى سرمربیگرى تیم ملى المپیك است. قرار است این مربى انگلیسى 5 فروردین به ایران سفر كند تا علاوه بر تماشاى دیدار تیم ملى مقابل ژاپن، مذاكرات نهایى خود را با مسؤولان فدراسیون فوتبال انجام دهد. اما اگر رابسون به ایران سفر نكرد و مذاكرات غیر مستقیم دو طرف پاسخ نداد، آن وقت چه اتفاقاتى رخ مى دهد؟

واضح است كه فدراسیون فوتبال در این صورت با چند مربى خارجى دیگر وارد مذاكره مى شود. محمد دادكان رییس فدارسیون فوتبال با تأیید این موضوع مى گوید: «بابى رابسون براى قبول مربیگرى ایران هنوز مشكلاتى دارد كه در صورت حل شدن این مشكلات مذاكرات نهایى را با او انجام مى دهیم. ما به او و گروهش اعتقاد داریم ولى اگر مذاكراتمان نتیجه نداد بى هیچ شك و تردیدى از یك مربى شناخته شده دیگر استفاده مى كنیم، در حالى كه فقط باید دستیاران او مربیان ایرانى باشند.» در این صورت فدراسیون فوتبال تا پنج فروردین یا كمى زودتر باید منتظر پاسخ نهایى بابى رابسون بماند. در حالى كه روز گذشته محمد دادكان اعلام كرد این مربى انگلیسى هنوز مشكلاتى دارد، یك مقام آگاه در فدراسیون فوتبال خبر از عقد قرارداد با رابسون داد. این مقام نزدیك به محمد دادكان، حرف هاى خود را این طور تكمیل كرد: «روز ? فروردین بابى رابسون در فدراسیون فوتبال حاضر مى شود و رسماً قرارداد خود را به عنوان سرمربى تیم ملى المپیك امضا مى كند. فدراسیون مذاكرات نهایى را با این مربى انگلیسى انجام داده و سفر او پیش از دیدار ایران - ژاپن قطعى است، شك نكنید.» این مقام آگاه كه خیلى مطمئن است مى گوید: «فدراسیون از همان ابتدا روى رابسون پافشارى مى كرد، به همین خاطر با هیچ مربى دیگرى مذاكره نشد. در سفرى كه دادكان و نوآموز به انگلستان داشتند قرار شد رابسون پیش از دربى به ایران بیاید و قرارداد ببندد ولى به خاطر مشكل ویزا، سفر این مربى انگلیسى به پیش از بازى ایران - ژاپن موكول شد.»با این حال گذشت زمان همه چیز را مشخص مى كند. نكته اینجا است كه تیم ملى امید تا مسابقات آسیایى دوحه تنها یك سال و نیم فرصت دارد. این بازى ها تابستان سال ???? برگزار مى شود كه جاى مناسبى براى جبران ناكامى هاى اخیر تیم ملى امید است. پس درست نیست وقت زیادى صرف انتخاب سرمربى این تیم شود.