تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: تخم مرغ  5 عدد شکر  5 قاشق غذاخوری آرد  5 قاشق غذاخوری وانیل  یک سوم قاشق چایخوری آب گرم  3 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر  نصف قاشق چایخوری پودر کاکائوی الک شده   2 قاشق غذاخوری خامه شیرین شده  250 تا 300 گرم گردوی پود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رولت شکلاتی با خامه


مواد لازم:

تخم مرغ5 عدد
شکر5 قاشق غذاخوری
آرد5 قاشق غذاخوری
وانیلیک سوم قاشق چایخوری
آب گرم3 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودرنصف قاشق چایخوری
پودر کاکائوی الک شده2 قاشق غذاخوری
خامه شیرین شده250 تا 300 گرم
گردوی پودر شدهیک دوم پیمانه *
پودر قندبه مقدار لازم

* منظور پیمانه شیرینی پزی است که در همه جا اندازه ثابت و مشخصی دارد.

طرز تهیه :

فر را از قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم می کنیم. زرده و سفیده ی تخم مرغ  را از هم جدا می کنیم. نیمی از شکر را با وانیل و زرده تخم مرغ  و نیمی دیگر را با سفیده تخم مرغ خوب هم می زنیم. زرده را با سفیده ای که کاملاً سفت شده و از ظرف نمی ریزد، مخلوط کرده و با قاشق به حالت دورانی ( به یک سمت ) هم می زنیم، طوری که پف آن نخوابد. سپس آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را الک کرده و همراه با پودر گردو  در سه نوبت به آرامی با مواد فوق مخلوط کرده و در نهایت آب گرم را می افزاییم و کمی مخلوط می کنیم. درون سینی ای به ابعاد 40×30 سانتیمتر کاغذ روغنی می اندازیم و مایه ی آماده را در آن می ریزیم . سپس سطح آن را صاف و یکدست می کنیم. سپس در طبقه وسط فر به مدت 20 تا 25 دقیقه می پزیم تا سطح کیک طلایی شود.

اکنون روی میز، کاغذی روغنی به ابعاد 50×40 سانتی متر قرار داده و پودر قند را بر روی آن الک می کنیم. کیک را از فر در می آوریم واطراف آن را با کارد از سینی جدا کرده و بر روی کاغذی که دارای پودر قند است،برمی گردانیم، طوریکه که سینی هم روی کیک باقی بماند. کیک را برای مدت نیم ساعت در همین وضعیت قرار می دهیم و در این فاصله خامه را آماده می کنیم.

آن گاه سینی را از روی کیک برداشته و کاغذ روی آن را جدا می سازیم و رولت ( کیک ) را با کاغذ زیر آن لوله می کنیم. بعد آن را باز کرده و خامه را روی سطح آن می مالیم و مجدداً آن را بدون کاغذ لوله می کنیم. می توانیم سطح روی آن را با پودر قند تزیین کنیم . در نهایت آن را در یخچال قرار می دهیم.

منبع : دنیای تغذیه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.