تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم برای خمیر: کره پاستوریزه   90 گرم اسانس وانیل  نصف قاشق مرباخوری شکر  55 گرم زرده تخم مرغ  یک عدد آرد  150 گرم نشاسته ی ذرت  35 گرم پودر نارگیل   1 قاشق غذاخوری مواد لازم برای لای خمیر: پودر نارگیل  180 گرم شکر دا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیرینی نارگیلی یخی



مواد لازم برای خمیر:

کره پاستوریزه90 گرم
اسانس وانیلنصف قاشق مرباخوری
شکر55 گرم
زرده تخم مرغیک عدد
آرد150 گرم
نشاسته ی ذرت35 گرم
پودر نارگیل1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای لای خمیر:

پودر نارگیل180 گرم
شکر دانه ای220 گرم
تخم مرغ (کمی زده شده)1 عدد
گیلاس خرد شده125 گرم

مواد لازم برای روی کیک ( لایه یخی ):

پودر شکر160 گرم
کره پاستوریزه نرم شده20 گرم
شیر پاستوریزهحدود 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

یک سینی مستطیل شکل به ابعاد 20×19 سانتیمتر را با کاغذ روغنی بپوشانید؛ سپس کاغذ را تا دو لبه ی دیگر سینی بکشید.

کره، اسانس وانیل، شکر و زرده تخم مرغ  را در کاسه ای ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا صاف و یکدست شود. همچنین نشاسته و آرد را الک نمایید و کم کم همراه با پودر نارگیل به آن بیفزایید و روی میز آغشته به آرد ورز دهید تا صاف و یکدست شود. سپس نصف خمیر را جدا کرده و در کف سینی پهن کنید.

تمام مواد لازم برای لای خمیر را در کاسه ای ریخته و خوب مخلوط کنید. سپس این مواد را روی خمیری که در کف سینی پهن کرده اید ، بریزید . بقیه خمیر را روی این مواد پهن کنید ، طوری که روی مواد را کاملاً بپوشانید. سپس آن را صاف نمایید.

شیرینی را در حرارت 175 درجه سانتیگراد در طبقه وسط فر به مدت 30 دقیقه بگذارید تا بپزد و به رنگ قهوه ای درآید. آنگاه سینی را در کناری بگذارید تا خنک شود.

برای درست کردن لایه رویی شیرینی، پودر شکر را الک کنید و در کاسه ای مقاوم در برابر حرارت بریزید. کره را همراه با مقدار کافی شیر ، به اندازه ای که تولید خمیر کند مخلوط نمایید ( داگر مایل بودید از رنگ خوراکی مجاز استفاده کنید). کاسه محتوی مواد فوق را روی ظرف حاوی آب جوش ( روش بن ماری ) بگذارید تا مایه مورد نظر بدست بیاید. آن گاه آن را روی کیک پخش نمایید. در انتها روی تمام کیک پودر نارگیل بپاشید. سپس آن را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در ظرف مناسبی قرار دهید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی  نیز در ویژه نامه نوروز 83 آمده است.

منبع : دنیای تغذیه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.