تبیان، دستیار زندگی
عبور از 150 شهر جهان جاده‌ی فوتبال می‌سازد یك فوتبال‌دوست ایرانی قصد دارد با عبور از شهرها و كشورهای فوتبالی جهان در طول 90 روز جاده‌ای همانند جاده‌ی ابریشم را برای فوتبال ایجاد كند. عزت‌الله رئیسی ساكن شهر نهاوند استان همدا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جاده‌ای برای فوتبال ...

یك ایرانی با عبور از 150 شهر جهان جاده‌ی فوتبال می‌سازد

یك فوتبال‌دوست ایرانی قصد دارد با عبور از شهرها و كشورهای فوتبالی جهان در طول 90 روز جاده‌ای همانند جاده‌ی ابریشم را برای فوتبال ایجاد كند.

عزت‌الله رئیسی ساكن شهر نهاوند استان همدان با هدف ایجاد بنایی ماندگار برای فوتبال قصد دارد با انجام یك سفر 90 روزه و با گذر از شهرها و كشورهای فوتبال‌خیز جهان جاده‌ای ایجاد كند كه تمامی شهرهای فوتبالی جهان را به هم متصل كند.

رئیسی در توضیح این اقدام گفت: فوتبال یكی از پدیده‌های بی‌نظیر و منحصر به فرد عصر ماست كه برای همیشه در ذهن تاریخ خواهد ماند. این پدیده متعلق به همه‌ی مردم جهان است. باید برای این پدیده‌ی جهانی نادر یادگاری عظیم بنا كرد.

رئیسی معتقد است كه مناسب‌ترین مكان برای ایجاد این جاده قاره‌ی فوتبال‌خیز اروپاست؛ زیرا این قاره مهد فوتبال نوین است. از كشور تركیه تا مركز، شمال و غرب اروپا ناحیه‌ای وجود دارد كه در آن مهم‌ترین شهرهای فوتبال‌خیز قرار دارد. اگر جاده‌ای این شهرها را به هم پیوند دهد، جاده‌ی فوتبال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: جاده‌ای كه از تهران آغاز خواهد شد و پس از عبور از تركیه، یونان، ایتالیا، اتریش، سوئیس، آلمان، هلند، بلژیك، انگلیس، اسكاتلند، فرانسه، اسپانیا به پرتغال ختم می‌شود. در امتداد جاده بیش از 150 شهر كوچك و بزرگ فوتبال خیز قرار می‌گیرند كه هركدام از این شهرها دارای یك یا چند تیم صاحب‌نام هستند.

رئیسی این سفر را در حالی با لباس فوتبال از محل ورزشگاه آزادی تهران آغاز خواهد كرد كه با عبور دادن مشعل ویژه‌ای كه خودش طراحی كرده، جاده‌ی فوتبال را به همه‌ی كشورها معرفی خواهد كرد.

مسیر حركت این فوتبال‌دوست كه از روز 18 اسفند آغاز می‌شود زمینی خواهد بود و با عبور مشعل از ورزشگاههای بزرگ فوتبال جهان در 12 خرداد 84 و در شهر لیسبون پرتغال به پایان خواهد رسید.

به گفته‌ی رئیسی، مشعل مذكور با نمادی از ایران و تاریخ باستان كشورمان طراحی شده است كه در یك ستون آن تخت جمشید قرار دارد.