تبیان، دستیار زندگی
سین کاظمی اگرچه سن و سال زیادی ندارد و می توان گفت در نیمه دوم مسیری قرار دارد که نیمه اولش را نسبتاً موفقیت آمیز سپری کرد اما خیلی ها عقیده دارند این هافبک جنگنده باید خیلی زودتر از اینها پیراهن یکی از دو تیم مطرح پایتخت را ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاظمی: عاشق کریم باقری هستم!

حسین کاظمی اگرچه سن و سال زیادی ندارد و می توان گفت در نیمه دوم مسیری قرار دارد که نیمه اولش را نسبتاً موفقیت آمیز سپری کرد اما خیلی ها عقیده دارند این هافبک جنگنده باید خیلی زودتر از اینها پیراهن یکی از دو تیم مطرح پایتخت را می پوشید!

حتی خیلی ها بر این عقیده اند که کاظمی باید طی سالهای 77 تا 80 که یکی از بهترین و کارسازترین هافبکهای ایران بود به تیم ملی بزرگسالان دعوت می شد. به هر حال درخشش کاظمی در سایپا آنقدر خیره کننده بود که اکثر کارشناسان و اهالی فوتبال او را مستحق پوشیدن پیراهن تیم های بزرگ و از جمله تیم ملی می دانستند. اما کاظمی ناخواسته زیر سایه نام بعضی بزرگان آن زمان تیم ملی قرار گرفت و شاید این هم یک بدشانسی بود!

کاظمی که قرار بود 4 سال پیش و در زمان سرمربیگری سکوموروخوف روس به استقلال بپیوندد و تنها به علت عدم توافق مالی دو تیم بانک ملی و استقلال از این مهم بازماند، تابستان امسال به جمع آبی پوشان پرطرفدار پایتخت پیوست تا بتواند حقش را از فوتبال بگیرد. او قصد دارد در نیم فصل دوم با تلاش و ممارست بیشتر یکی از یاران ثابت تیم محبوبش باشد تا بلکه نظر برانکو را به سوی خود جلب کند. با تلاشی که از او سراغ داریم، تحقق این امر هرگز دست نیافتنی نیست. هافبک شماره 14 استقلال اگر بخواهد و صد البته بی عدالتی و بدشانسی گریبانش را نگیرد، می تواند یکی از بازیکنان انتخابی ایران برای حضور در جام جهانی 2006 آلمان باشد. البته اگر تیم ایران صعود کند! صحبتهای جوان چشم سبز آبیهای محبوب پایتخت را می خوانید:

شماره زمانی که در سایپا حضور داشتید، بازی بهتری را نسبت به الان که در استقلال هستید انجام می دادید چرا هنوز آن کاظمی سایپا نشده اید؟

بله! من زمانی که در سایپا بودم خیلی بهتر بازی می کردم و این بر می گردد به تفاوت دو تیم سایپا و استقلال – استقلال تیم بزرگی است و جا افتادن در تیم های بزرگ به مراتب سخت تر از تیم های کوچک است. البته من برای سایپا احترام زیادی قائلم اما استقلال تیمی است بزرگتر و بازیکنانی دارد که رقابت برای فیکس شدن را خیلی دشوار می کند.

الگوی فنی شما در دنیا و ایران چه بازیکنی است؟ الگوی اخلاقی شما در ایران کیست؟

الگوی فنی و اخلاقی من در ایران کریم باقری است. من نوع بازی کردن کریم را بی نهایت دوست دارم. در دنیا نیز به بازی پاتریک وی یرا علاقه مندم.

چرا سایپا را ترک کردید و به تیم دیگری پیوستید؟

من 4، 5 سال در سایپا تمام شده است. به همین علت تصمیم گرفتم در یک تیم بزگ بازی کنم تا از نظر فنی بیشتر و بهتر پیشرفت کنم.

در استقلال بیشتر با چه کسی صمیمی هستید؟

در استقلال با همه دوستم اما با نیکبخت و سامره راحت ترم.

قرردادتان با باشگاه استقلال چند ساله است و طرفدار کدام تیم باشگاهی و ملی دنیا هستید؟

قرارداد 3 ساله با استقلال بستم. آ.ث. میلان و تیم ملی ایتالیا هم تیم های مورد علاقه من هستند!

نظر شما در مورد تیم پرسپولیس چیست؟

در مورد پرسپولیس باید بگویم که من همیشه بازی پرسپولیس را تماشا می کنم و بازی این تیم را دوست دارم. از آنجایی که من همیشه به بازی فیزیکی و درگیرانه علاقه مند بودم و پرسپولیس هم تیم است که بازی فیزیکی یکی از اهداف اول آن است، سعی می کنم بازیهایش را تماشا کنم.

آیا قبل از حضور در استقلال به 2 تیم آبی و قرمز گل زده بودید؟

بله! به هر دو تیم گلهای زیبایی زده بودم!

چرا استقلال وقتی گل می زند، فوری وا می دهد؟ به چه علت بازیکنان نمی توانند گلهای زده را حفظ کنند و بازی را ببرند؟

این را قبول دارم که استقلال این فصل از این معضل رنج برده است. ما روبروی دو تیم ابومسلم و سپاهان با 2 گل پیش افتادیم اما نتوانستیم بازی را ببریم و مساوی کردیم. نظر شخصی من این است که متأسفانه بچه های ما کمی زود اشباع می شوند و وقتی از حریف پیش می افتند دیگر آن تمایل و رغبت لازم را ندارند و به همین علت خیلی زود عقب نشینی می کنند و همین عقب نشینی زود هنگام باعث می شود که حریف پیشروی می کنند و همین عقب نشینی زود هنگام باعث می شود که حریف پیشروی کند و نهایتاً گل مساوی را به ما بزند.

بهترین هافبک ایران در لیگ برتر به زعم شما چه کسی بوده؟ علت اصلی ناکامی ساپا در فصل گذشته لیگ برتر را هم اگر می شود توضیح دهید؟

به نظر من جواد نکونام خیلی خوب بود. سایپا فصل گذشته تیم جوان و خوبی بود و می توانست نتیجه بگیرد اما در آن مقطع متأسفانه حاشیه هایی برای باشگاه درست شده بود که به تیم ضربه زد. مثلاً مربی برای بازیکن بالعکس حاشیه ساز می شدند و جو خوبی حاکم نبود. خب مسلم است وقتی تعامل لازم میان بازیکنان و کادر فنی نباشد، نتیجه مطلوب نیز حاصل نمی شود.

وضعیت استقلال در حال حاضر چگونه است؟

وضعیت استقلال خوب است و مشکل خاصی که بخواهد نگران کننده باشد، وجود ندارد و قول می دهم تمام تلاشمان را می کنیم تا در پایان فصل قهرمان شویم.

مبلغ قراردادتان با استقلال چقدر است؟ آیا ازدواج کرده اید؟

قرار است بین 40 تا 50 میلیون برای یکسال دریافت کنم. بله ازدواج کردم و یک پسر 13 ماهه به نام عرشیا دارم.

نظرتان راجع به مربیگری آقای قلعه نوعی چیست؟ چرا شماره 14 را انتخاب کردید؟

آقای قلعه نوعی مربی خوبی هستند که با وجود جوان بودن از تجربیات خوبی برخوردارند. ایشان به نظر من آینده خوبی در این حرفه دارند. چون من به عدد 4 علاقه مندم و در 14 هم این عدد وجود دارد، شماره 14 را انتخاب کردم!

چرا استقلال را برای ادامه فوتبال انتخاب کردید؟ تا به حال در چه پست هایی بازی کردید و در کدامیک راحتترید؟

چون نوع فوتبال استقلال را دوست داشتم این تیم را انتخاب کردم. تا حالا در همه پستها به جز دروازه بانی بازی کردم و «هافبک دفاعی» پست مورد علاقه من است.

آیا به این فکر کرده اید بعد از استقلال در کدام تیم بازی خواهید کرد؟ احتمال بازی کردن شما در پرسپولیس چند درصد است؟

راستش نه چون از الان نمی توانم 3 سال آینده را پیش بینی کنم پس فکرش را هم نکنم بهتر است! (با خنده) در مورد حضور در پرسپولیس هم باید بگویم فعلاً در استقلال راحتم و فقط به موفقیت این تیم فکر می کنم.

چرا استقلال این همه حاشیه دارد؟ شما را به خدا این بار دیگر استقلال را قهرمان کنید...

استقلال یک تیم بزرگ است و تیم های بزرگ همیشه حاشیه های فراوان دارند. باور کنید اگر روزی حواشی درون تیمی هم رفع شود، از بیرون برای قهرمان نشدن تیم ما مشکل درست می کنند! با تمام اینها تما مسعی و تلاشمان را می کنیم تا استقلال را قهرمان کنیم. شما هم دعا کنید.

تفاوت توپالوویچ با وحید طالب لو در چیست؟

جرج تجربه اش بیشتر از طالب لو است. با توجه به اینکه بازیهای این فصل خیلی سنگین است، لازم است که یک دراوزه بان با تجربه، سنگربانی استقلال را بر عهده بگیرد. به عقیده من توپالوویچ به جز بازی با ذوب آهن در سایر بازیها خوب ظاهر شد.

با توجه به نیمکت نشینی متوالی شما در این فصل، وضعیت روحی تان چگونه است؟

نیمکت نشینی در تیم هایی بزرگ چون استقلال و پرسپولیس برای بازیکنان جوانی مثل ما که در اول راه هستیم به هیچ عنوان موجب تخریب روحیه نمی شود. من هم هیچ مشکل روحی ندارم و تلاش می کنم به امید خدا در نیم فصل دوم فیکس شوم.

درباره آن حرکت شما پس از گل زدن به پیکان می خواستم سئوال کنم چرا آن حرکت را انجام دادید؟

ببینید من دقیقه 15 بازی باتیم فولاد. یک بازی قبل از پیمان مصدوم شدم و هنگامی که از زمین بیرون رفتم تا منصوریان جای من قرار بگیرد مورد فحاشی و اتهام عده ای قرار گرفتم که در جایگاه پرسپولیسی ها نشسته بودند. اگر چه قصد اهانت به هواداران پرسپولیس را نداشتم و هنوز هم نمی دانم آن عده قلیل چه کسانی بودند اما برای اینکه به آنها خیلی چیزها را ثابت کنم به نزدشان رفتم و شادی کردم. در غیر این صورت من با آقای مایلی کهن هیچ مشکلی ندارم و منظور من به هیچ عنوان ایشان نبودند!

برادر کوچکتان محمد رسول زمانی در تیم نوجوانان هما خیلی خوب بازی می کردند، می خواهم بدانم در حال حاضر ایشان چه می کنند؟

محمد رسول فوروارد بسیار خوبی است و همانطور که شما گفتید در تیم نوجوانان هما خیلی خوب بازی می کرد و گل می زد اما به خاطر اینکه محصل است و درسهایش سنگین شده، فعلاً در یکی از تیم های دسته دومی تهران بازی می کند تا انشاءالله در آینده به یک تیم خوب ملحق شود در ضمن محمد رسول عشق مایکل اوون است و در و دیوار اتاقش پر از عکسهای این فوتبالیست انگلیسی است!

به قهرمانی استقلال چند درصد امیدوارید؟

صددرصد. من مطمئنم اگر استقلالی ها بتوانند کمی بیشتر روحیه جنگندگی را در خود تقویت کنند در پایان فصل قهرمان می شویم.

شما در زمان مربیگری آقای سکوموروخوف چند ماهی با استقلال تمرین کردید چرا همان موقع به این تیم ترفتید؟

چون دو باشگاه استقلال و بانک ملی که من آن زمان در عضویتش بودم، از نظر مالی به توافق نرسیدند و این گونه بود که من دیر به استقلال رسیدم!

می گویند شما با مایلی کهن مشکل دارید؟

زمانی که من در سایپا بازی می کردم، در یک مقطع کوتاه با حاجی دچار مشکل شدم که متأسفانه مطبوعات در آن زمان این اختلاف کوچک را بزرگ کردند و به آن دامن زدند. اما خوشبختانه در حال حاضر رابطه خوبی با آقای مایلی کهن دارم و شما دیدید که قبل از بازی با پیکان با دسته گل به نزدشان رفتم و از ایشان برای حضور در میدان رخصت گرفتم.

تفاوت استقلال با سایپا در چیست؟

در حاشیه ها! در تیم هایی مثل سایپا یک بازیکن فقط برای خودش بازی می کند اما در تیمی مثل استقلال و پرسپولیس باید برای دل هوادارن بازی کنی و خودت در مرتبه پایین تری قرار داری.

آقای برانکو را چه جور مربی و یا شخصیتی می بینید؟

آقای برانکویک مربی بزرگ و دنیا دیده است که به نظر من دیدش خیلی باز است. او از جمله مربیانی است که هر فوتبالیستی را که خوب و تأثیر گذار باشد به تیم ملی دعوت می کند. او واقعاً به عدالت رفتار می کند.

خاطره شیرین شما از حضور در استقلال چیست؟

آن روزی که برای اولین بار پیراهن استقلال را پوشیدم و وقتی که در بازی با پیکان اولین گلم را با پیراهن آبی برای این تیم به ثمر رساندم.

آیا به لژیونر شدن فکر می کنید؟

خیلی زیاد. همه فوتبالیستها آرزو دارند که یک روز در اروپا بازی کنند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم اگر اینگونه نباشد، به نظر من هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود!

بعد از فوتبال به کدام ورزش علاقه مندید؟ آیا آن را دنبال هم می کنید؟

به ورزش تنیس علاقه دارم و تا جایی که وقتم اجازه بدهد مسابقات تنیس را از طریق تلویزیون دنبال می کنم. به راجرفدرر مرد شماره 1 تنیس دنیا هم خیلی علاقه مندم.

سئوال و جواب تلگرافی با کاظمی

تیم ملی ...............دست یافتنی

برانکو ............... معلم

قلعه نوعی........... دوست

استقلال ...... دوست داشتنی

پرسپولیس.......... این هم تیم دوست داشتنی

لیگ برتر ........ غیر حرفه ای

پروین ......... مدیر خوب

گرانی ........... معضل

همسر ........... دوست

فرزند............ شیرینی زندگی

زمستان .......... زیبا

زلزله............... ترسناک

سینما............... وقت نمی کنم بروم!

فیلم مورد علاقه..... مارمولک

کارگردان مورد علاقه: کیمیایی

برنامه نود..............حاشیه

مادر............ دوست داشتنی

شوچنکو.......... گلزن

دایی.............. گلزن

کتاب ........... همدم

هنرپیشه مورد علاقه: ابوالفضل پورعرب، میترا حجار

شناسنامه حسین کاظمی

نام و نام خانوادگی: حسین کاظمی

تاریخ تولد: 11/7/58

محل تولد: تهران – شمشیری

ساکن: میدان نور

تحصیلات: فوق دیپلم کامپیوتر

وضعیت تأهل: متأهل و دارای یک پسر13 ماهه به نام عرشیا

اولین تیم باشگاهی: هما (در هر 3 رده)

تیم های بعدی به ترتیب

حضور: بانک ملی، سایپا و استقلال

اولین مربی: خسرو فلاح

بهترین گل زده: گلی که در سال 80 به پاس زد و باعث برتری 2 بر 1 سایپا شد

اتومبیل فعلی: پژو 206 نقره ای

اتومبیل مورد علاقه: بی.ام.و

بزرگترین آروزی حال حاضر: بازی در تیم ملی ایران