تبیان، دستیار زندگی
هیچ تیمی را نباید دست كم گرفت امیدوارم در بازی با ژاپن موثر باشم فریدون زندی - هافبك ایرانی تیم كایزرسلاترن آلمان كه پس از بازگشت از بحرین تنها در یك دیدار به طور كامل برای تیم باشگاهی‌اش به میدان رفته بود، به دلیل پنج اخطا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فریدون زندی :

دوم فروردین به ایران می‌آیم
هیچ تیمی را نباید دست كم گرفت
امیدوارم در بازی با ژاپن موثر باشم


فریدون زندی - هافبك ایرانی تیم كایزرسلاترن آلمان كه پس از بازگشت از بحرین تنها در یك دیدار به طور كامل برای تیم باشگاهی‌اش به میدان رفته بود، به دلیل پنج اخطاره بودن در دیدار شب گذشته‌ی تیمش برابر مونشن گلادباخ نیز به میدان نرفت.

زندی هر گونه ارتباط میان انتخاب وی برای بازی در تیم ملی ایران و نیمكت نشینی در تیم كایزرسلاترن را رد كرد.

بازیكن تیم ملی فوتبال كشورمان در گفت‌وگوی با(ایسنا)، ضمن بیان این مطلب افزود: چنین چیزی صحت ندارد چرا كه «كورت یارا» ایران را تیمی شایسته كه لیاقت حضور در جام جهانی را دارد می‌داند و ارتباطی بین این دو مساله وجود ندارد، ضمن آن كه من پس از بازگشت از منامه به دلیل سرماخوردگی كه داشتم یك نیمه بازی كردم و یك گل نیز به ثمر رساندم و در بازی هامبورگ نیز همان بیماری سرماخوردگی اجازه‌ی بازی در این دیدار را به من نداد.

زندی با اشاره به دیدار گذشته‌ی تیم ملی كشورمان برابر بحرین، گفت: دیدار بسیار خوبی بود و بسیار بهتر از تصور من بود اما تنها نكته‌ی ناراحت كننده نتیجه‌ی این دیدار بود.

وی در مورد شرایط حاكم بر اردوی تیم ملی و چگونگی تطبیق یافتن با این شرایط، اظهار داشت: پیش از حضورم در تیم ملی از طریق وحید هاشمیان و مهدی مهدوی‌كیا نسبت به تیم ملی و شرایط حاكم بر آن شناخت پیدا كرده بودم و بازیكنان در ابتدای حضورم بسیار صمیمانه با من ارتباط برقرار كردند و تجربه‌ی بسیار خوبی را پشت سر گذراندم.

زندی درباره‌ی میزبانی بحرین و مطابقت استانداردهای میزبانی آنها با سایر كشورها به ایسنا گفت: همه چیز در این دیدار طبیعی و معمولی بود و فكر می‌كنم شرایط میزبانی بحرین با استانداردهای بین‌المللی همسان بود.

وی ادامه داد: پس از بازگشت از منامه سرمربی و بازیكنان كایزرسلاترن مدام درباره‌ی این دیدار از من سوال می‌كردند و دوست داشتند اطلاعات كسب كنند.

وی كه در كایزرسلاترن بیشتر در پست هافبك تهاجمی به میدان می‌رود در مورد پست خود در دیدار برابر بحرین تصریح كرد: من هم در پست هافبك دفاعی بازی می‌كنم و هم در هافبك تهاجمی و قرار گرفتن من در چه پستی به نظر برانكو بستگی دارد.

هافبك تیم ملی كشورمان درباره‌ی مدعیان اصلی صعود به جام جهانی از گروه B رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، خاطرنشان كرد: ایران و ژاپن بدون شك دو مدعی اصلی صعود به جام جهانی از این گروه هستند اما نباید به هیچ وجه از كره‌ی شمالی غافل شد و هیچ تیمی را دست كم گرفت. باید با برنامه‌ریزی صحیح بازی به بازی به جلو برویم.

زندی در مورد زمان بازگشت خود به تیم ملی برای حضور در تمرینات تیم ملی پیش از دیدار برابر ژاپن، گفت: نوزدهم مارس (بیست و نهم اسفند) باید در شهر لوركوزن به مصاف بایرلوركوزن برویم و در روز بیست و یكم مارس (دوم فروردین) به همراه نویدكیا، مهدوی‌كیا و هاشمیان به سایر ملی‌پوشان ملحق خواهم شد و امیدوارم كه این بار با هماهنگی بیشتر بتوانم برای تیم ملی مثمرثمرتر باشم.

وی در بخش دیگری درباره‌ی وضعیت خود در كایزرسلاترن، اظهار داشت: هم اكنون شرایط بسیار خوبی را در تیم باشگاهی دارم و قرارداد من سال 2006 به پایان می‌رسد و باید بگویم بوندس‌لیگا یكی از بهترین لیگ‌های آلمان است اما دیگر لیگ‌های اروپایی نیز بسیار با كیفیت هستند.