تبیان، دستیار زندگی
هنگامی که امام جواد (ع) به دعوت اجباری معتصم عباسی مجبور شد که مدینه را به قصد بغداد ترک کند، فرزندش حضرت هادی (ع) را که در آن وقت حدود هشت سال داشت، در مدینه، نزد مادرش گذاشت. یکی از شیعیان می گوید: به حضرت جواد (ع) عرض کردم، فدایت گردم!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبعید امام جواد (ع) از مدینه به بغداد
تبعید امام جواد (ع)

هنگامی که امام جواد (ع) به دعوت اجباری معتصم عباسی مجبور شد که مدینه را به قصد بغداد ترک کند، فرزندش حضرت هادی (ع) را که در آن وقت حدود هشت سال داشت، در مدینه، نزد مادرش گذاشت.

یکی از شیعیان می گوید: به حضرت جواد (ع) عرض کردم، فدایت گردم! من در مورد تو در این سفر ترس دارم (که تو را بکشند)، بعد از تو چه کسی عهده دار امامت می شود؟

فرمود: «امامت بعد از من از آن پسرم علی (امام هادی(ع)) است». معتصم عباسی و درباریانش از راه های مختلف وارد شدند تا امام جواد (ع) را تسلیم دربار کنند و به عنوان یکی از تایید کنندگان دربار درآورند ولی امام (ع) با کمال هوشیاری و توکل بر خداوند در برابر آنها ایستاد و همواره طاغوتیان را از خود طرد کرد.

خلیفه عباسی از اینکه نمی توانست آن حضرت را به دنیا و دربار ترغیب کند، روز به روز آتش کینه و حسد در وجود ناپاکش زبانه می کشید و هر روز توطئه جدیدی را علیه امام (ع) پی ریزی می نمود.

برگرفته از کتاب "حضرت محمدبن علی(جواد) سلام الله علیه"

انتشارات: شرکت سیمای نور کوثر

تنظیم: بخش کودک و نوجوان

**********************************

مطالب مرتبط

نگین خاتم بر تخت سلیمان

دروغی باور نکردنی

مقام شیفتگان پیامبرص

آن شب عجیب

مخالفانی که از عدالت کینه داشتن

خانه‏نشینی بزرگترین مرد

زمزمه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.