تبیان، دستیار زندگی
تحقیقات جدید نشان داده است که كاهش كل كلسترول در بدن می ‌تواند نشانه ابتلا به سرطان باشد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كاهش كل كلسترول نشانه سرطان

کلسترول خون

تحقیقات جدید نشان داده است که كاهش كل كلسترول در بدن می ‌تواند نشانه ابتلا به سرطان باشد.

به گزارش ایسنا، محققان در مطالعات جدید خود دریافته ‌اند كه كاهش كلی كلسترول در بدن می ‌تواند نشانه سرطان باشد، اما تنها دلیل آن نیست و این یافته، دید بهتری درباره نقش كلسترول در سرطان به متخصصان می‌ دهد.

البته این یافته، با پژوهشی که بیان می کرد "كلسترول، خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می ‌دهد" مغایرت دارد.

چندین سال است كه محققان متوجه شده‌اند كاهش كلی كلسترول در بدن، یعنی كاهش مجموع هر دو كلسترول خوب (HDL) و كلسترول بد (LDL)، در برخی از افراد كه مبتلا به انواع خاصی از سرطان ها هستند، مشاهده می شود.

این یافته محققان را مدت ها نگران كرده بود، چون آنها می ‌دانستند كه پایین آمدن كلسترول، به ویژه كلسترول بد، روشی مناسب برای جلوگیری از حملات قلبی و سكته مغزی است.

این تناقض، ذهن محققان را مشغول كرد تا جایی كه تصمیم گرفتند به این سوال پاسخ دهند كه "آیا كاهش كلسترول عامل بروز سرطان است یا نشانه و پیامد آن؟"

دكتر "دمتریوس آلبانس" محقق ارشد "انستیتو ملی سرطان در آمریكا" خاطرنشان كرد: خوشبختانه در تحقیقات اخیر ما، پاسخ این تناقض پیدا شد و مطالعات ما تایید كرد كه كاهش كلسترول كلی بدن می ‌تواند نشانه یك سرطان ناشناخته باشد.

دكتر آلبانس و دستیاران وی در یك تحقیق بزرگ و طولانی مدت كه تا كنون در این زمینه انجام شده، طی 18 سال نزدیك به 30 هزار فرد سیگاری فنلاندی را تحت آزمایش و مطالعه قرار دادند.

محققان تاكید كردند: این یافته نگرانی ‌های متخصصان را نسبت به افزایش خطر ابتلا به سرطان در اثر كاهش كلی كلسترول در بدن، برطرف می‌ كند.

گفتنی است، این مطالعه توسط یک گروه بین‌المللی از محققان انجام شده است.

*مطالب مرتبط:

نقش چربی ها در پیش گیری از سرطان

كلسترول چیست؟

توصیه هایی برای کاهش کلسترول بالا

کلسترول خوب را افزایش دهید

تاثیر مواد حاوی کلسترول بر قلب

عوامل سرطان زا در رژیم غذایی

نقش رژیم غذایی در سرطان ها

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.