تبیان، دستیار زندگی
ماه نوامبر 2009 برای دوستداران طبیعت و حیات وحش همراه با خبری غم انگیز بود . خبری كه بسیاری از خبرگزاری ها با عناوین مختلف آن را منتشر كردند . عناوینی مانند دولورس پالتوی خز خود را درآورد ؛ موهای دولورس ریخت از بس كه انسانهای كچل به او زل زدند ؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خرسی كه موهایش ریخت !
خرس

ماه نوامبر 2009 برای دوستداران طبیعت و حیات وحش همراه با خبری غم انگیز بود. خبری كه بسیاری از خبرگزاری ها با عناوین مختلف آن را منتشر كردند  .

عناوینی مانند " دولورس پالتوی خز خود را درآورد " ؛ " موهای دولورس ریخت از بس كه انسانهای كچل به او زل زدند " ؛ "هیچ چیز غم انگیز تر از خرسی بی مو در باغ وحش نیست" و ...

اما ماجرای دولورس چیست ؟

دولورس خرس سیاه ماده ای است كه در باغ وحش لایپزیگ آلمان همراه با دو خرس ماده دیگر به نامهای "بیانكا" و "لوسی" زندگی می كند. جایی كه با مكان طبیعی زندگی خرسها از زمین تا آسمان متفاوت است و او مجبور است روزها دور از زادگاه واقعی اش در دل طبیعت ؛ انسانهایی را كه از سر تفنن او را از طبیعت وحشی دور كرده اند ؛ ببیند .

اما اتفاقی كه برای این خرس ماده و دو خرس دیگر رخ داد باعث شد كه یك بار دیگر انسانها به این موضوع فكر كنند كه آیا دور كردن جانوران از طبیعت و محصور كردن آنان در میان شهرها ؛‌ كاری به جا و انسانی است ؟

خرس

ریزش موهای هر سه خرس ؛‌ از آنها حیواناتی عجیب ساخته است و این اتفاق باعث شد كه دامپزشكان و دانشمندان علاقمند به حیات وحش به بررسی و تحقیق بیشتری بپردازند و دلایل مختلفی از جمله بیماری ویروسی را عامل این تغییر بدانند .

خرس

اما عمده ترین دلیلی كه اكثر دانشمندان نسبت به آن اتفاق نظر دارند این است كه افسردگی و استرس عامل اصلی این اتفاق است .

خرس

در حال حاضر عكسهای مختلف دولورس خرس بی مو ؛ در تیرا‍ژی بالا در فضای وب و نشریات دیگر منتشر گردیده است ؛ تا از این رهگذر شاید انسانها بار دیگر به طبیعت و حیات وحش ( كه از شاهكارهای خلقت خداوند قادر است )‌ و حفظ این هدیه خداوندی به گونه ای دیگر بیندیشند .

خرس

عكس ها دولورس را قبل از ریزش موهایش و بعد از آن نشان می دهد .

ترجمه و تنظیم :‌ ریحانه فاطمی

**********************************

مطالب مرتبط

بعد از 14 سال سکوت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.