تبیان، دستیار زندگی
روزنامه تایمز 100 عنوان كتاب در حوزه‌های مختلف، كه جزو بهترین آثار و پرفروش‌ترین‌ها در دهه گذشته است را به صورت تیتروار معرفی كرده است. این كتاب‌ها در فاصله زمانی سال‌های 1998 تا 2009 منتشر شده‌اند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تایمز: بهترین کتابهای دهه ی پیش

بهترین‌ كتاب‌های دهه گذشته از نگاه تایمز معرفی شد

تایمز: بهترین کتابهای دهه ی پیش

خبرگزاری فارس: روزنامه تایمز 100 عنوان كتاب در حوزه‌های مختلف، كه جزو بهترین آثار و پرفروش‌ترین‌ها در دهه گذشته است را به صورت تیتروار معرفی كرده است. این كتاب‌ها در فاصله زمانی سال‌های 1998 تا 2009 منتشر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تایمز آنلاین، این فهرست كه در هفده صفحه به مخاطبان كتاب و كتابخوانی ارائه شده، كتاب‌های مختلفی را در حوزه‌های ادبی، فرهنگی، سیاسی، تاریخی و هنری به مخاطبان خود معرفی می‌كند.

در این فهرست، آثاری كه در فاصله زمانی سال‌های 1998 تا 2009 به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند، دیده می‌شود.

در میان این آثار، بسیاری از كتاب‌ها و رمان‌های ادبی صاحب جایزه نیز دیده می‌شود كه نویسندگان آنها به خاطر نگارش این آثار شایسته دریافت جوایز ادبی معتبری چون جایزه پولیترز ، جایزه اورنج و جایزه بهترین كتاب سال شده‌اند.

«نام من سرخ است»، رمان نویسنده رمان «موزه بی‌گناهی» و برنده جایزه نوبل «اورهان پاموك» و رمان «پوست كندن پیاز» اثر معروف نویسنده آلمانی گونترگراس از جمله این آثار است.

«نیمه خورشید طلایی» به قلم «آراویند آدیگا» نویسنده و روزنامه‌نگار هندی و برنده جایزه ادبی بوكر است كه در سال 2007 به خاطر نگارش رمان «نیمه خورشید طلایی» شایسته دریافت جایزه ادبی اورنج شد.

در میان این آثار، بسیاری از كتاب‌ها و رمان‌های ادبی صاحب جایزه نیز دیده می‌شود كه نویسندگان آنها به خاطر نگارش این آثار شایسته دریافت جوایز ادبی معتبری چون جایزه پولیترز ، جایزه اورنج و جایزه بهترین كتاب سال شده‌اند.

رمان «ببر سفید» این نویسنده نیز در این فهرست موجود است.

كتاب «رهبر گمشده» نیز یكی از جمله كتاب‌های بخش ادبی این فهرست است كه درباره شعر و افسانه‌های به كار رفته در اشعار شاعران اسكاتلندی توسط «مایك املاه» منتشر شده است.

«زندگی‌نامه حیرت‌انگیز اسكار وایو» به قلم «جونات دیاز» نیز از جمله رمان‌های پرفروشی است كه در سال 2007 توسط این نویسنده منتشر شده است.

در بخش آثار سیاسی نیز «برزخ متلاطم؛ مسیر گروه القاعده در یازده سپتامبر» به قلم «لارنس رایت» نیز از جمله آثاری است كه به آسیب‌شناسی حادثه یازده‌سپتامبر در آمریكا پرداخته است.

در این فهرست می‌توان برخی از آثار متنوعی را كه در دهه گذشته توسط نویسندگان و مولفان صاحب نام در دنیای ادبیات منتشر شدند را به شرح زیر ملاحظه كرد:

  1. «ناحیه و قلمرو» به قلم «ساموس هینی» 2006
  2. «برلین؛ سقوط سال 1945» نوشته «آنتونی بیور» 2002
  3. «مگر» رمان «كارول شیلد» 2002
  4. «جمهوری رنج؛ مرگ و جنگ‌های داخلی آمریكا» به قلم « گلپین فاست»
  5. «آنچه غارت‌ می‌شود، آنچه می‌سوزد» مجموعه داستان طنز به قلم «ولز تاور» 2009
  6. «گرگ و میش» رمان پرفروش «استفانی مه‌یر» 2005
  7. «امپراطور كودكان» نوشته «كلر مسید» 2006
  8. «ببر سفید» رمان پرفروش و برنده بوكر ادبی سال 2008 به قلم «آرویندا آدیگا» 2008
  9. «مجموعه اشعار» به قلم «میكایل دانگی» 2009
  10. «موسیقی جنگ» نوشته «كریستوفر لوگ» 2001
  11. «داستان واقعی كلی گنگ» نوشته «پیتر كری» 2001
  12. «تجربه» به قلم «مارتین امیز» 2000
  13. «كتاب قدرتمند» نوشته «ژانت وینترسون» 2000
  14. «نام من سرخ است» رمان «اورهان پاموك» 2001
  15. «پوست‌كندن پیاز» رمان نویسنده آلمانی «گونترگراس»2007

خبرگزاری فارس

تنظیم:بخش ادبیات تبیان