تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان درد دیدار مقدماتی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از ناکامی در رسیدن به مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی با پیروزی برابر تیم اردن .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی ایران مقابل اردن

شادی بازیکنان ایران پس از گل

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقدماتی جام ملتهای آسیا پس ناکامی در رسیدن به مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی، با پیروزی برابر تیم اردن علاوه بر کسب سه امتیاز این دیدار مجددا به صدر جدول رده بندی گروه پنجم رقابتهای مقدماتی جام ملتهای 2011 آسیا صعود کرد.

در این دیدار که از ساعت 18 دیروز (شنبه) به قضاوت "نیشی مورا" ژاپنی در ورزشگاه آزادی آغاز شد، تیم کشورمان با ترکیب رحمتی، عقیلی ، حاجی صفی ، نصرتی ، حیدری(87 کعبی)، تیموریان ، نکونام ، معدنچی ، نوری(45 خلعتبری)، شجاعی(66 مجیدی) و انصاریفرد به میدان رفت.

حضور سه هافبک دفاعی در نیمه نخست باعث شد تا عملا نیروی تهاجمی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز کمتر شود تا یک نیمه کاملا خنثی را شاهد باشیم و کسانی که دیدن نیمه اول دیدار را از دست دادند از ندیدن آن پشیمان نشوند.

در آن سوی میدان نیز اردنی ها نیز نمایش خوبی از خود به نمایش نگذاشتند اما توانستند یک موقعیت خوب گلزنی بوجود بیاورند که به سرانجام نرسید تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.

پیروزی ایران مقابل اردن

اما در نیمه دوم و خصوصا در 30 دقیقه پایانی تیم ملی فوتبال کشورمان نمایش بهتری داشت و بارها تا آستانه باز کردن دروازه اردن پیش رفت. در دقیقه 72 این دیدار ارسال آندرانیک تیموریان را جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران به گل برتری تبدیل کرد.

با وجود حملات خطرناک تیم کشورمان روی دروازه اردنف ملی پوشان کشورمان نتوانستند بر تعداد گلهای خود بیفزایند. در دقیقه 73 این دیدار محمدالشبایه از تیم اردن با دریافت کارت زرد دوم از داور ژاپنی اخراج شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان با این پیروزی 7 امتیازی شد و در صدر جدول رده بندی گروه پنجم مقدماتی جام ملتهای سیا قرار گرفت. تیم ملی تایلند با پیروزی 3 بر یک مقابل سنگاپور با 5 امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم های سنگاپور با 3  و اردن  با یک امتیاز در رده های بعدی ایستاده اند.

دیدار ایران - اردن

پیروزی استرالیا و ازبکستان مقابل حریفان

مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا - 2011 قطر عصر دیروز نیز برگزاری 3 دیدار در گروه‌های مختلف پیگیری شد که با برتری و صدرنشینی تیم‌های استرالیا، ازبکستان و سوریه همراه بود.

در گروه  دو، تیم ملی فوتبال استرالیا در حالی در زمین عمان به برتری 2 بر یک دست یافت که از دقیقه 14 با اخراج آنتونی ویلیامز با 10 بازیکن به مسابقه ادامه می داد. لوک ویلک شیره(43) و برت امرتون(82) برای استرالیا در این دیدار گل زدند و خلیفه آیلی(15-پنالتی) تک گل عمان را به ثمر رساند.

با این پیروزی تیم فوتبال استرالیا 7 امتیازی شد و به صدرجدول رده بندی این گروه صعود کرد. عمان با 4 امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم‌های کویت با 3 امتیاز و اندونزی با 2 امتیاز (هرکدام با 2 بازی کمتر) رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

در گروه 3 هم تیم فوتبال ازبکستان در ورزشگاه خانگی برابر مالزی با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست یافت. الکساندر گینریخ(57 و 65) و سرور جباروف(46) برای ازبکستان و محمد بن عبدرزاق(68) برای مالزی در این دیدار گل زدند.

در این گروه 3 تیمی، ازبکستان با 6 امتیاز صدرنشین شد و تیم‌های امارات با 3 و مالزی بدون امتیاز در رده‌های دوم و سوم این گروه قرار گرفتند.

در گروه 4 این مسابقات هم تیم سوریه با گل دقیقه 90 رجا رافع در زمین ویتنام به پیروزی دست یافت تا با 3 امتیاز این بازی 9 امتیازی شده و به صدرنشینی خود در جدول رده بندی این گروه ادامه دهد. تیم‌های چین با 3 امتیاز و یک بازی کمتر، ویتنام با 3 امتیاز و لبنان بدون امتیاز و یک بازی کمتر به ترتیب رده‌های دوم تا چهارم این گروه را به خود اختصاص دادند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری