تبیان، دستیار زندگی
نتایج یک تحقیق انجام شده در پژوهشکده رویان نشان می دهد، رژیم غذایی صحیح همراه با فعالیت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش تغذیه صحیح و فعالیت بدنی در باروری زنان

بارداری

نتایج یک تحقیق انجام شده در پژوهشکده رویان نشان می دهد، رژیم غذایی صحیح همراه با فعالیت بدنی متعادل و منظم همراه با کنترل وزن در ایجاد تخمک گذاری منظم و افزایش قدرت باروری زنان نابارور، موثر است.

در تحقیق "ژیلا احمدی" کارشناس تغذیه پژوهشکده رویان،‌ ارتباط بین تغذیه و درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک که یکی از علل عمده ناباروری در زنان است، مورد بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص این تحقیق در گفتگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: نتایج این تحقیق که در پژوهشکده رویان انجام شده نشان می دهد، ارایه رژیم غذایی صحیح و فعالیت بدنی متعادل و منظم و کنترل وزن از روش های اصلی درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک است.

احمدی یادآور شد: این تحقیق با هدف میزان تاثیر رژیم غذایی مناسب و ورزش، در میزان باروری در دو گروه بیماران بدون روش درمانی کمک باروری و گروه بیماران همراه با روش درمانی کمک باروری انجام شده است.

تغذیه صحیح، ورزش متعادل و تغییر شیوه زندگی از مهم ترین راه های درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک است.

مجری این تحقیق اضافه کرد: بر پایه نتایج این تحقیق، کاهش وزن در بهبود نشانه های تخمدان پلی کیستیک و ایجاد تخمک گذاری مناسب و افزایش قدرت باروری نقش موثری دارد.

وی گفت: از حدود 300 بیمار چاق مبتلا به تخمدان پلی کیستیک که در مدت یک سال به کلینیک تغذیه پژوهشکده رویان مراجعه نموده و تحت رژیم غذایی و ورزش قرار گرفتند، تعداد 106 بیمار به طور تصادفی انتخاب شد و متغیرهای سن، مدت ناباروی و شاخص نمای توده بدنی از طریق پرسشنامه برای بیماران ثبت شد.

ورزش خانم ها

احمدی اظهار داشت: در این تحقیق رژیم غذایی کم کالری و ورزش به بیماران داده شد و تغییرات وزن در بین دو گروه مورد مطالعه، بررسی شد.

کارشناس تغذیه پژوهشکده رویان گفت: در گروه 32 نفری که فقط تحت رژیم غذایی و ورزش بدون روش درمانی کمک باروری بودند، 11 مورد بارداری صورت گرفت.

یافته های این مطالعه نشان می دهد زنانی که با رژیم غذایی و ورزش باردار شده اند، در مقایسه با افرادی که در همین گروه 32 نفری باردار نشده اند، کاهش وزن بیشتری داشته اند.

وی گفت: همچنین از 74 مورد بیمار با تخمدان پلی کیستیک که رژیم غذایی و ورزش همراه با روش های درمانی کمک باروری داشته اند 17 مورد بارداری صورت گرفت.

وی در خصوص سندرم تخمدان پلی کیستیک گفت: این سندروم، یکی از اختلالات شایع هورمونی در سنین باروری در زنان است که معمولا با یک سری از اختلالات هورمونی همچون چاقی، قاعدگی نامنظم و پرمویی همراه است.

مجری این تحقیق با اشاره به این که چاقی در بیش از 50 درصد بیماران مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک دیده می شود گفت: تغذیه صحیح، ورزش متعادل و تغییر شیوه زندگی از مهم ترین راه های درمان این سندروم است.

*مطالب مرتبط:

درمان ناباروری مردان با غذا

حفظ قدرت باروری

تمامی ناباروری‌ها قابل درمانند

تاثیر تغذیه بر افزایش باروری

ناباروری در تهران بسیار بالاست

تغذیه درمانی ناباروری

آوای قرآن، شفابخش است

پیشگیری و درمان نازایی با ورزش

مادر شدن چه آسان

بارداری در سنین پایین بهتر است

سیگار باعث نازایی زن می‌شود

عوامل موثر بر توان جنسی

عوامل افزایش دهنده نیروی جنسی

عوامل کاهش دهنده نیروی جنسی

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.