تبیان، دستیار زندگی
آخرین گزارش وزارت بهداشت از تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع A در کشور حاکی از آن است که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبتلایان به آنفلوانزای A، بهترین اهدا کنندگان خون

اهدای خون

آخرین گزارش وزارت بهداشت از تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع A در کشور حاکی از آن است که تا کنون بیش از دو هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و بیش از 30 نفر فوت کرده اند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از افراد مبتلا به ویروس آنفلوانزای نوع A به عنوان بهترین اهداکنندگان خون نام برد که می توانند بعد از دو هفته از مدت ابتلا، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

دکتر حسن ابوالقاسمی در گفتگو با مهر اظهار داشت: مردم باید بدانند افرادی که از بیماری آنفلوانزای نوع A بهبود می یابند، دو هفته بعد، بهترین اهدا کننده خون هستند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، یکی از مشکلات کشورها در زمان همه گیری آنفلوانزای نوع A، کمبود خون است.

آنفلوآنزای نوع a

ابوالقاسمی با عنوان این مطلب که بعد از ابتلا به این بیماری مقدار زیادی آنتی بادی در بدن فرد ساخته می شود، افزود: خونی که از این فرد گرفته می شود می تواند چند نفر را در مقابل ابتلا به آنفلوانزا ایمن کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: خون فرد مبتلا به آنفلوانزای نوع A بعد از دو هفته، برای بیماری های مزمن مثل تالاسمی، دیالیزی و نوزادان نارس و... بسیار مفید است که اگر استفاده شود، بدن این قبیل بیماران تا حدود زیادی در مقابل این بیماری ایمن می شود.

ابوالقاسمی در خصوص اهدای خون در زمان ابتلا به این بیماری نیز اظهار داشت: به هیچ وجه از مبتلایان خون گرفته نمی شود ولی در عین حال خون اهدایی این افراد هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند؛ چون ویروس آنفلوانزای A از طریق تنفس ایجاد می شود و از طریق خون مشکلی ایجاد نمی کند.

*مطالب مرتبط:

شرایط اهدای خون در موارد خاص

شرایط اهدای خون در برخی بیماری ها

دقت در اهدای خون

اهدای خون سالم = اهدای زندگی

اهدای خون، اهدای زندگی

خطر در بیخ گوش

4 ماده غذایی برای مقابله با آنفلوآنزای خوکی

سایت اختصاصی آنفلوانزای خوکی

آنفلوآنزای نوع A (خوکی) در ایران

6 اشتباه رایج درباره آنفلوآنزای خوکی

مراقب شیوع آنفلوآنزای خوكی باشید

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.