تبیان، دستیار زندگی
استقلال 6 تایى شد جمعه 21/12/83 ورزشگاه آزادى تهران هفته بیست و سوم لیگ برتر باشگاه هاى كشور استقلال صفر ذوب آهن 3 گل ها: فراز فاطمى (پنالتى 3)، على طهماسبى (37)، سپهر حیدرى (71) پاس گل: احمد محمدپور (37)، رضا عزیزى (71) داو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال تهران صفر- ذوب آهن 3

استقلال 6 تایى شد


جمعه 21/12/83

ورزشگاه آزادى تهران

هفته بیست و سوم لیگ برتر باشگاه هاى كشور

استقلال صفر

ذوب آهن 3

گل ها: فراز فاطمى (پنالتى 3)، على طهماسبى (37)، سپهر حیدرى (71)

پاس گل: احمد محمدپور (37)، رضا عزیزى (71)

داور: مسعود مرادى

كمك ها: مرتضى كریمى، حسین خانبان

اخطار: احمد محمدپور، فرشاد بهادرانى، محمد همرنگ، على طهماسبى و كیوان ساجدى (ذوب آهن)، حسین كاظمى و فرزاد مجیدى (استقلال)

تماشاگر: حدود 15 هزار نفر

هوا: بارانى

چمن: صاف و لغزنده

بهترین بازیكن: آرمناك پطروسیان (ذوب آهن)

استقلال: وحید طالب لو، داود حقدوست، محمود فكرى (كاپیتان)، پیروز قربانى (فرد ملكیان 46)، فرزاد مجیدى، آكوستنى گیلائورى، سعید لطفى (حسین كاظمى 39)، میثم بائو، علیرضا منصوریان، علیرضا اكبرپور (مجاهد خذیراوى 78) و غلامرضا عنایتى

سرمربى: امیر قلعه نویى

ذوب آهن: آرمناك پطروسیان، مصطفى صالحى نژاد، سپهر حیدرى، علیرضا نورمحمدى، گئورگ استراتولات، احمد محمدپور، فرشاد بهادرانى، محمد همرنگ (عبدالله قوسى 86)، رضا عزیزى (كاپیتان)، على طهماسبى (مهدى كریمیان 78) و فراز فاطمى (كیوان ساجدى 68)

سرمربى: محمدرضا كربكندى

باورش خیلى دشوار بود ولى وقتى مسعود مرادى سوت پایان مسابقه را كشید، حتى آنهایى كه به امید معجزه استقلال در 10 دقیقه پایانى نشسته بودند، مجبور شدند كه برترى عجیب و 3- صفر ذوب آهن را در ورزشگاه آزادى قبول كنند.

همان دقیقه سوم مسابقه و نخستین حضور ذوبى ها در محوطه جریمه استقلال با خطاى بى دلیل سعید لطفى روى محمد همرنگ به تشخیص مرادى تبدیل به یك ضربه پنالتى شد تا فراز فاطمى مثل بازى رفت نخستین گل بازى را به دروازه تیم سابقش بدوزد. انتظار مى رفت با این گل زود هنگام تیم همواره تدافعى ذوب آهن عقب بكشد ولى دو بار فرصت هاى مناسبى را توسط فاطمى و استراتولات در دقایق 12 و 14 از دست دادند تا نشان دهند حاضر به قناعت در این میدان نیستند.

جدى ترین فرصت استقلال براى گلزنى در دقیقه27 اتفاق افتاد كه با سانتر دیدنى منصوریان ضربه سر قربانى پیش تاخته به تیر افقى دروازه میهمان خورد و در دقیقه 31 هم با همكارى لطفى و بائو، توپ در داخل محوطه جریمه نصیب عنایتى شد كه ضربه او با دخالت پطروسیان به تیر عمودى دروازه ذوب آهن اصابت كرد تا استقلال بداند در این روز بخت بلند برخلاف هفته هاى قبلى همراهش نیست. این مسأله وقتى جدى تر شد كه در پى اشتباه مسلم در آفسایدگیرى، محمدپور در جناح چپ صاحب توپ شد و پس از مكث كامل با دید مناسب توپ را به داخل ? قدم فرستاد تا در بین مدافعان دست به كمر و تماشاگر استقلال، على طهماسبى گل هاى ذوب آهن را به عدد 2 رسانده و ورزشگاه را به سكوت مرگبارى فرو ببرد.

در نیمه دوم استقلال با آوردن ملكیان به جاى پیروز قربانى عملاً با 3 فوروارد بازى كرد ولى اصرار بى دلیل جناحین این تیم به سانتر روى دروازه مثل كوبیدن سر به دیوار بود چرا كه اكثر توپ ها را مدافعان ذوب آهن زدند و در لحظات غفلت آنها هم آرمناك در روزى عالى تمام فرصت هاى میزبان را بر باد داد. مثل ضربه كاشته خطرناك دقیقه ?? عنایتى یا ضربه سر ملكیان در دقیقه 67 تا سرانجام در دقیقه 71 ذوب آهن تیر خلاص را بزند. یك خطا در كنار خط طولى زمین نصیب این تیم شد تا ارسال بلند رضا عزیزى را سپهر حیدرى پیش تاخته در میان بى تفاوتى مدافعان استقلال و اشتباه طالب لو در خارج نشدن از دروازه به گل سوم تیمش تبدیل كند.

حملات استقلال از این لحظه به بعد دستپاچه تر و احساسى تر شد ولى حتى یك پنالتى خیلى مشكوك در دقیقه 80 هم نتوانست دردى از این تیم درمان كند. سقوط منصوریان بدون برخورد با بازیكنان ذوب آهن را مرادى پنالتى تشخیص داد ولى ضربه عنایتى با برخورد به دستان آرمناك و تیر عمودى دروازه به زمین برگشت تا قلعه نویى ایمان بیاورد كه جمعه 21 اسفند به هیچ عنوان روز او و تیمش نیست. در ادامه مسابقه هم حملات سراسیمه استقلال به جز فرصتى كه نصیب بائو شد و با دخالت پطروسیان به كرنر رفت هیچ حاصلى براى آبى ها نداشت تا در سنگین ترین شكست خانگى لیگ چهارم استقلال با پگاه (باخت 3- صفر به ملوان در هفته هجدهم) شریك شود.