تبیان، دستیار زندگی
متن درسى فلسفه صدرایى علامه طباطبائى در جلدهای دوم و سوم كتاب «ترجمه و شرح بدایه الحكمه» به قلم دکتر علی شیروانی از سوی موسسه بوستان كتاب تجدید چاپ می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متن درسى فلسفه صدرایى علامه طباطبائى روزآمد مي‌شود
بدایه

متن درسى فلسفه صدرایى علامه طباطبائى در جلدهاي دوم و سوم كتاب «ترجمه و شرح بدایه الحكمه» به قلم دکتر علی شیروانی از سوي موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ابراهيم رباني، كارشناس ارتباط با مراكز علمي و فرهنگي موسسه بوستان كتاب، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: «بدایةالحكمه» كتابى است كه علامه طباطبائى  آن را به عنوان متن درسى فلسفه صدرایى در سال 1390هجري قمري تألیف كرد.

وي با بيان اين كه این كتاب كاملاً استدلالى است و در آن مطالبي جز دلیل و برهان یافت نمى‏شود، گفت: بدایةالحكمه، نوشتارى پیراسته از حشو و زواید، متین و استوار است و در عین اختصار، مهم‏ترین عناوین حكمت الهى را دربر دارد.

رباني درباره ديگر ويژگي‌هاي اين نوشتار اظهار داشت: ایجاز و اختصار عبارت‏هاى كتاب موجب شده‌اند بسیارى از مقاصد آن براى نوآموزان پوشیده بماند و محتواى آن، چنان كه باید، دریافت نشود. لذا كتاب حاضر، با هدف تبیین مقاصد كتاب و روشنگرى مطالب آن، به‏نگارش در آمده است.

كارشناس ارتباط با مراكز علمي و فرهنگي موسسه بوستان كتاب، درباره سومين جلد از مجموعه «ترجمه و شرح بدایه الحكمه» گفت: اثر حاضر، شرح فارسی کتاب «نهایة الحکمه» تألیف علامه طباطبائی است. این شرح، با هدف آسان‌سازي مطالب سنگین آن کتاب و یاری رساندن برای فهم صحیح متن آن به رشته تحرير درآمد.

وي افزود: این شرح ـ که در سه جلد فراهم آمده ـ مي‌كوشد فراز و نشیب عبارت‌های متن نظير جاده‌ای هموار عنوان شود تا خواننده بتواند به سهولت به عمق مفاهیم آن وقوف يابد، بدون آن که به کتاب‌های دیگر که گاهی موجب ازدیاد تحیّر و سرگردانی‌اند، ارجاع داده شود. در پی تحقق این هدف، از رساترین عبارت و کوتاه‌ترین مسافت براي وصول به مقصد استفاده شده است.

يازدهمين چاپ دومين جلد از «ترجمه و شرح بدایة الحکمه» در شمارگان 2500 نسخه، 476 صفحه، قطع وزیری و جلد شوميز منتشر خواهد شد.

چاپ نهم از سومين مجموعه «ترجمه و شرح نهایه‌الحکمه» در شمارگان 2500 نسخه، 444 صفحه، قطع وزیری و جلد شومیز به زودي منتشر و روانه بازار كتاب مي‌شود.