تبیان، دستیار زندگی
 سه شنبه 18 اسفند ماه مؤسسه تبیان میزبان دكتر علی لاریجانی یكی از كاندیداهای نهمین انتخابات ریاست جمهوری بود. این بازدید بنا به دعوت مؤسسه تبیان و به منظور ایجاد و ارائه فضای مجازی و فراهم كردن شرایطی برای گفتگوی اینترن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور دكتر لاریجانی در تبیان

سه شنبه 18 اسفند ماه مؤسسه تبیان میزبان دكتر علی لاریجانی یكی از كاندیداهای نهمین انتخابات ریاست جمهوری بود. این بازدید بنا به دعوت مؤسسه تبیان و به منظور ایجاد و ارائه فضای مجازی و فراهم كردن شرایطی برای گفتگوی اینترنتی كاربران صورت گرفت .دكتر لاریجانی در این دیدار علاوه برگفتگو با مدیران مؤسسه از قسمت های مختلف تبیان بازدید بعمل آورده و با فعالیت آنان از نزدیك آشنا شد.

وی در ادامه بازدید ضمن حضوردر جمع كاركنان و كاربران مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان گفت نوآوری و بوجودآوردن خلاقیت برای تبلیغ دین كارآمدی عرصه های فرهنگی و دینی را افزایش خواهد داد. وی ضمن تشكر از تبیان و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نوآوران و استفاده كنندگان از ابزارهای نو در تبلیغ دینی تصریح كرد :

نو اندیشی در مسائل مبتنی بر اصول گرایی در جامعه كنونی ما بسیار تأثیرگذار است و جوانان ما باید به آن مسلح شوند و این مسیر را دنبال كنند . نواندیشی مبتنی براصول گرایی راهی است كه باید در عرصه های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی طی شود .در واقع باید رویش ما از مبانی و زایش ما در زمان باشد.ما باید در زمان زیست كنیم و با واقع گرایی به موضوعات نگاه كنیم .

دكتر لاریجانی با اشاره به وضعیت كنونی جهان  عنوان كرد: آمریكا می كوشد روش زندگی آمریكا را دردنیا تسری دهد . طرح های آمریكا مبتنی بر تحمیل دموكراسی حتی با زور می باشد.وی خاطر نشان كرد در صورتی كه ما در زندگی نگاه اصول گرایانه مبتنی بر نوع اندیشی نداشته باشیم عملاً هویت فرهنگی اسلامی و ایرانی مان را از دست می دهیم لذا ما باید براساس ارزش های اسلامی و ایرانی فكر نوین و نهضت نرم افزاری داشته باشیم .

در ادامه ، جلسه پرسش و پاسخ حضار و كاربران كه به صورتoffline وonlineمطرح شده بود ، برگزار شد.

دكتر لاریجانی در پاسخ به سوال دكتر طالب پور در خصوص سیاست های در نظرگرفته شده در خصوص اطلاع رسانی گفت : استفاده از تكنولوژی نوین و سرمایه گذاری و استفاده از امكانات كنونی یكی از مهمترین عوامل گسترش فرهنگ در كشور می باشد و عمومی سازی و بسترسازی فرهنگ باید در دستور كار دولت قرار گیرد تا بدین وسیله ابزارهای گسترش فرهنگ در جامعه افزایش یابد.

دكتر لاریجانی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه چه فكری برای نسل جوان دارید ؟ گفت تئوری مورد تأكید ما برای حل مشكل اشتغال و ازدواج و حضور گسترده در جامعه برای جوانان، توسعه كارآفرینی است كه هدف اصلی آن در دولت  آینده این است كه باید همه چیز به نفع كارآفرینی مصادره شود .

وی افزود : با استفاده از این تئوری ، همگرایی ارگانیكی بین همه دستگاهها بوجود خواهد آمد و این موضوع موجب افزایش كارآفرینی و امید به آینده در بین جوانان خواهد شد .

دكتر لاریجانی در پاسخ به سوال یك كاربر دیگر اینترنتی كه پرسید : «تعریف شما از جرم سیاسی  چیست ؟» گفت : جرم سیاسی در همه جای دنیا قابل تعریف است اما در كل كسانی كه منافع ملی را به نفع خود قربانی كنند و به آن لطمه بزنند مجرم سیاسی می باشند و قانون اساسی ما نیز برای این جرم، سازوكار تعریف كرده است .وی عنوان كرد :كسانی كه به امنیت ملی توجه نكنند می توانند به همه كشور لطمه وارد كنند و باید با آنها طبق قانون اساسی برخورد كرد .

در انتهای مراسم ، دكتر لاریجانی ضمن ابراز خرسندی از این بازدید و آشنایی با فعالیتهای مؤسسه ، برای مسئولین آن آرزوی توفیق بیش از پیش نمودند و در پایان ، هدیه ای به رسم یادبود توسط آقای دكتر طالب پور به ایشان اهداء شد .